دشمنان در روزهای گذشته توطئه بزرگی را علیه انقلاب انجام داده اند و بهانه ای اندک برای کاهش سرعت و ناهموار ساختن پیشرفت کشور کرده اند.

دشمنان در روزهای گذشته توطئه بزرگی را علیه انقلاب انجام داده اند و بهانه ای اندک برای کاهش سرعت و ناهموار ساختن پیشرفت کشور کرده اند.

روز جدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تهدیدهای نوظهور و بعضاً ناشناخته به طور همزمان و با ترکیبی سنجیده از دشمنان علیه ما ظاهر می شود و باید برای چنین صحنه و رویارویی آماده شویم.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر نیروهای مسلح با اشاره به تاکیدات امام خامنه ای بر ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح گفت: در چند روز گذشته دو مراسم بزرگ در سطح نیروهای مسلح با حضور فرمانده معظم کل قوا مقرر شد این توجه و عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی به نیروهای مسلح جای تشکر و قدردانی را داشته باشد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه پس از گذشت 2 سال از شیوع ویروس کرونا، فرمانده معظم کل قوا در دو مراسم تجلیل از جانبازان نیروهای مسلح و جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های نیروهای مسلح حضور یافتند، افزود: خدا را شکر این موفقیت به برکت دستورات و رهنمودهای انجام شده در این دو مراسم حاصل شد و از درگاه گرانقدر آن حضرت بهره مند خواهیم شد و امید است همه بتوانیم با اجرای دقیق دستورات ایشان راه رشد و تعالی را طی کنیم و در محضر حضرت حق صالح باشیم. خداوند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با تبریک هفته فرماندهی نیروی انتظامی کشور گفت: با توجه به شرایط امنیتی امروز کشور به دلیل توطئه دشمنان، جا برای خدمات و تلاش فرماندهان و افسران نیروی انتظامی وجود دارد. فرجه برای برقراری نظم و امنیت در سراسر کشور تشکر کنیم و یقیناً این تلاش ها در پیشگاه خداوند ثبت و ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به اتفاقات و ناامنی های اخیر در کشور گفت: دشمنان در روزهای اخیر با بهانه ای کوچک توطئه و توطئه بزرگی را علیه انقلاب اسلامی انجام داده اند تا روند پیشرفت کشور را کند و ناهموار کنند. اما ملت بزرگ ایران با درک عمیق و بصیرت نافذ به میدان آمد و حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه گران استکبار اعلام کرد.

سردار باقری افزود: البته دشمنان با ایجاد ابهام و باطل در فضای مجازی برخی از جوانان کشور را فریب داده اند و این فریب خوردگان می توانند با تحریک عناصر مزدور راه تهییج را ادامه دهند که البته مسئولیت و ماموریت نیروی انتظامی است. فرماندهی کشور با همکاری سپاه و بسیج در راستای بازگرداندن امنیت و آرامش کامل به کشور با دقت کامل و با رعایت تمامی استانداردها است تا کشور بتواند در سایه راه رشد و تعالی خود را طی کند. امنیت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مهمترین سرمایه و عامل پیشرفت هر سازمانی را توان و سرمایه انسانی آن سازمان و نهاد عنوان کرد و گفت: از این رو فرماندهان ما باید در جهت ارتقای توان انسانی در عین حال تلاش کنند. این بسیار سازنده است، هر روز. سطح کیفیت خود را بالا ببرید.

وی تاکید کرد: فرماندهان نباید به وضعیت موجود راضی باشند. شایستگی‌گزینی و شایسته‌سالاری و اهتمام به ارتقای تخصص و مهارت کارکنان و نیز بهره‌گیری از توانمندی‌ها و تخصص افراد و مدیریت صحیح این سرمایه عظیم قطعاً می‌تواند زمینه‌ساز رشد بیشتر باشد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امروزه فضای مجازی بیش از گذشته برجسته شده است افزود: اطلاع رسانی کافی در مورد فضای مجازی، سواد رسانه ای و توجه به آسیب های این فضا از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بی شک افزایش آگاهی در این زمینه می تواند کمک شایانی به مصون ماندن مردم از آسیب های این فضا کند. بنابراین تاکید می کنم همه فرماندهان ما در سطوح مختلف باید نسبت به این موضوع حساس بوده و با مسئولیت کامل در این زمینه عمل کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: مسئولان و فرماندهان ما باید درک عمیقی از اتفاقات امروز یا آینده در فضای مجازی داشته باشند و همچنین با احساس مسئولیت و آینده نگری از خانواده ها، کارکنان و سایر اعضا محافظت کنند. جامعه نیز نسبت به این فضا آگاه شده و در این زمینه روشنگرانه عمل کند.

وی بیان کرد: طبیعی است که با پیشرفت روش ها و ابزارهای دشمن برای ایجاد انحراف در جامعه، نیروهای مسلح ما در همه سطوح باید در معنویت، الهیات و بصیرت سیاسی عمیق شوند. بنابراین باید اذعان داشت که امروزه با پیشرفت‌هایی که دشمنان در این مسیر داشته‌اند، روش‌های سنتی گذشته و انجام اقدامات تکراری و بی‌اثر جوابگوی این وضعیت نیست و پیشرفت در این زمینه ممکن است باعث شود پشت سر گذاشتن.

سردار باقری تصریح کرد: تاکید می کنم علاوه بر مسئولیت اولیه ای که عزیزان ما در قبال نمایندگی ولی قانونی در سپاه و روحانیت عالی عقیدتی سیاسی سازمان های نیروهای مسلح در تمامی سطوح دارند، فرماندهان نیز از این امر مستثنی نیستند. از این مسئولیت؛ زیرا فرماندهان می خواهند مأموریت خود را با رزمندگانی انجام دهند که روح، فکر و ذهنشان در معرض حملات مختلف فرهنگی، سیاسی و مذهبی دشمنان است. بنابراین باید روی این موضوع بسیار حساس و محتاط باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: موثرتر از حرف و لهجه کلامی در این زمینه رفتار و عمل ماست. در واقع نیروها، همکاران و رزمندگان تحت امر ما بیشتر از گفتار ما به رفتار و کردار و سبک زندگی ما توجه دارند و تحت تأثیر آنها هستند. بنابراین باید سعی کنیم رفتار، منش، کردار و کردار خود را مرجع خوبی برای همکاران و همرزمان خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: امروز دشمنان در صدد ایجاد تفرقه، اختلاف و تفرقه بین نیروهای مسلح و ثانیاً بین مردم و نیروهای مسلح هستند. این در حالی است که از این نظر برادری و هماهنگی بین نیروهای مسلح روز به روز بهتر و بهتر می شود. اما باید مراقب بود و از حملات دشمن در این زمینه غافل نشد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح یک یگان و یک مجموعه به هم پیوسته هستند که فقط رنگ لباس آنها متفاوت است و همگی در جهت تامین امنیت که مهمترین سرمایه اجتماعی و زمینه ساز تحقق زیرساخت های اقتصادی است گام برمی دارند.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر فرمانده کل قوا گفت: توجه به پیامدها و اثربخشی اقدامات و کسب نتایج قانع کننده در عرصه ها باید مورد توجه فرماندهان نیروهای مسلح قرار گیرد. زیرا اجرای صحیح و مناسب کارایی و فرآیند را برای دستیابی به پیشرفت های بیشتر تضمین می کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: هر سیاست و برنامه ای که داریم باید مراحل تکمیلی و روند مقدماتی را در مرحله اجرا طی کنیم، در آن فرآیند بازرسی شود و در نهایت نتایج رضایت بخشی داشته باشد.

سردار باقری افزود: فرمانده معظم کل قوا بارها بر لزوم رسیدگی به تهدیدات ترکیبی تاکید کرده اند و به واقع امروز با تهدیدات ترکیبی مواجه هستیم. تهدیدات نظامی، امنیتی، فرهنگی، تهدیدهای نوظهور و بعضاً ناشناخته ای که همزمان و با ترکیبی اندیشیده شده از دشمنان علیه ما ظاهر می شود و باید برای چنین صحنه و رویارویی آماده شویم. همچنین فرمانده کل قوا گفت: بازی جنگی که در این زمینه انجام می دهید باید در راستای مقابله با جنگ ترکیبی باشد. که این کار بسیار سخت و پیچیده بر دوش ما و دیگر فرماندهان نیروهای مسلح است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت پیش بینی و آینده پژوهی در علم تهدید گفت: تحقیقات ما باید به گونه ای باشد که ما را در برابر تهدیدات آتی تجهیز و آماده کند. زیرا هزینه های غافلگیری و نبود برنامه و برنامه های لازم قابل توجه و سنگین است.

دیدگاهتان را بنویسید