پیشرفت 117 درصدی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر/ قطار پیشرفت پایتخت انرژی شتاب گرفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ معاون اجرایی رئیس جمهور و هیئت همراه برای نظارت در محل بر اجرای مصوبات استانی رئیس جمهور برای ارزیابی مصوبات سفر رئیس جمهور به آن استان به بوشهر سفر کردند.

سید سلطان مرتضوی روز سه شنبه برای بررسی آخرین پیشرفت ها و اجرای مصوبات سفر در استان آیت الله رئیسی و هیئت دولت برای رفع موانع احتمالی و تسریع در روند اجرا به استان بوشهر سفر کرد.


بازدید از پروژه های در حال ساخت


11188555548 434 خبر خاکستری

مرتضوی در برنامه های خود چندین پروژه در استان بوشهر از جمله استخر دانش آموزی و پروژه بیمارستان فاطمه الزهرا (س) بوشهر، بازدید از پروژه آب شیرین کن 70 هزار مترمکعبی نیروگاه اتمی بوشهر، آزادسازی سواحل را برشمرد. بوشهر بزرگراه و توژنی دالکی در میدان دادند و از آنها بازدید کردند.


بیمارستان فاطمه زهرا(س)

بیمارستان فاطمه زهرا (س) بوشهر یکی از قدیمی ترین و محدودترین بیمارستان های دولتی استان بوشهر است که پس از روی کار آمدن دولت نهم و دهم و ساخت بیمارستان جدید، این بیمارستان باید تخریب و ساختمان جدیدی ساخته شد. مورد استفاده قرار گرفت.


9793169919222 خبر خاکستری

این بیمارستان پس از 4 سال اجرا تا سال 1400 تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پس از سفر استانی رئیس جمهور در مهرماه سال گذشته، وام تامین شد و به دلیل ضعف پیمانکار، مناقصه جدیدی برگزار و اجرایی شد. از سر گرفته شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور سپس از پروژه بیمارستان فاطمه الزهرا(س) شهر بوشهر بازدید کرد و گفت: منابع لازم برای تکمیل این پروژه تامین شده و حتی در حال بررسی تامین اعتبار اضافی برای تکمیل هر چه سریعتر این بیمارستان هستیم.

عملیات اجرایی پروژه بیمارستان جایگزین فاطمه الزهرا(س) بوشهر از سال 1394 و به مساحت 17250 متر مربع آغاز شد و در دور اول سفر آیت الله رئیسی و اعضای هیئت دولت به این استان، سه هزار میلیارد ریال تصویب شد 570 میلیارد ریال توزیع شد.


سد دالکی

سد دالکی یکی از پروژه های مهم استان بوشهر است که تحقق آن آرزوی سالیان متمادی است اما با تغییر دولت می توان به آن دست یافت.


2802139810261621421519426574 خبر خاکستری

این سد به عنوان بزرگترین سد هسته آسفالتی کشور با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در شهرستان دشستان استان بوشهر در حال ساخت است.

به گفته جمشید تول، معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آب منطقه ای بوشهر، ساخت سد به اتمام رسیده و ساخت بدنه سد در حال انجام است و امیدواریم با تزریق بدنه سد تا سه سال آینده تکمیل شود. بودجه لازم

سد دالکی علاوه بر کنترل سیلاب، آب پایدار بیش از 2 میلیون نخل در 13 هزار هکتار زمین پایین دست را تامین می کند و نقش مهمی در تامین منافع زیست محیطی خواهد داشت.

وی افزود: با بهره برداری از این سد، اشتغالزایی در بخش کشاورزی افزایش می یابد و فعالیت های حاشیه ای مانند گردشگری نیز رونق می گیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از سد دالکی در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه اظهار داشت: برای تکمیل پروژه یک میلیارد و 800 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و این اعتبار به منظور تکمیل و پیشگیری از سیل است.

مرتضوی ادامه داد: این اعتبارات تا سال 1403 توزیع می شود و منابع آن از محل تهاتر نفت، اصل 56 و منابع بودجه عمومی است.


بزرگراه دالکی به قناتخته

بزرگراه دالکی به کنارتخته یکی از محورهای مهم کسور از نظر رفت و آمد و ترانزیتی است که نقش مهمی در تکمیل اتصال کریدور جنوب به مرکز و شمال کشور خواهد داشت.


226215799157 195 خبر خاکستری

معاون اجرایی رئیس جمهور از این طرح بازدید و پس از بررسی های لازم برای رفع مشکلات، 800 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه بزرگراه دالکی – کناراتهته در 2 فاز اعطا کرد. طرح احداث بزرگراه دالکی – کنار تهته به طول 18 کیلومتر و به 2 قطعه، مهمترین محور ارتباطی جنوب کشور است و این پروژه بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور است که به یکدیگر متصل می شود. بندر بوشهر با استان های مرکزی و شمالی کشور.

این بزرگراه یکی از مهمترین و فشرده ترین محورهای شریانی ورودی و خروجی استان بوشهر به استان فارس است و کاهش مسافت و ترافیک از مهمترین اهداف این طرح است.


راه آهن بوشهر به شیراز

راه آهن بوشهر – شیراز یکی از مهمترین دغدغه های مردم و مسئولان استان بوشهر است که 14 سال از ساخت آن می گذرد.


694014000528000562 Test PhotoN خبر خاکستری

این پروژه در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر مورد توجه مسئولان کشور از جمله شخص رئیس جمهور قرار گرفت و این راه آهن به یکی از اولویت های مهم استان بوشهر تبدیل شد.

رئیس جمهور با تصمیم دولت سیزدهم در سفر خود موافقت کرد که این پروژه از کشور خارج شود و به همین منظور دو وام 200 میلیارد تومانی در بوشهر و فارس از سایت نفت تصویب کرد.

سپس طی فرآیندی بین رئیس جمهور و رهبر معظم انقلاب، با پیگیری وزیر راه و شهرسازی، با تأیید رهبر انقلاب، مقرر شد چندین خط ریلی مهم انجام شود. پروژه های کشور که از اهمیت ملی و بین المللی برخوردار بوده و ایران را با کشورهای اطراف ارتباط می دهد محل فروش نفت باید مستقیماً تحت حمایت دولت باشد.

یکی از این پروژه ها راه آهن عسلویه – بوشهر – شیراز است که اجرای این پروژه در 6 جلسه با معاون اجرایی رئیس جمهور بررسی و تصمیم گیری شد.

از این محل، وام 1.2 میلیارد دلاری برای تکمیل راه آهن بوشهر – شیراز تصویب شد.

از دیگر پروژه هایی که در سفر معاون رئیس جمهور به استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت می توان به طرح ساخت مسکن شهری و روستایی که عملیات اجرایی بیش از 12 هزار واحد مسکونی و شهری نیز آغاز شده است، طرح های آبزی پروری اشاره کرد. و توسعه شهرک ها .صنعتی نشان داد.

مرتضی درباره آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر نیز توضیح داد: حدود 100 مصوبه در این استان در بخش های مختلف داشته ایم که 117 درصد آن اجرا شده و در تلاش هستیم همه را توزیع کنیم. اعتبارات لازم تا پایان سال تامین شود تا تمامی مصوبات محقق شود تا شاهد کاهش بیکاری و رونق اقتصادی در استان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید