سهمیه بلیت قطار برای ساکنان خراسان جنوبی کاهش یافت/ تقاضای مردمی حرکت قطار از تربت حیدریه

ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794676

تربت حیدریه به عنوان مرکز ثقل ساکنان خراسان جنوبی سهم قابل توجهی از حمل و نقل ریلی دارد اما سهمیه مسافری آن کاهش چشمگیری داشته و بیش از 60 درصد مسافران مسیر تهران به تربت حیدریه مجبور به خرید بلیت قطار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به روایت. از صبح توس؛ طولانی ترین خط ریلی کشور در راه آهن شرق است که از بافق نزدیک مشهد تا مرکز طبس است و پایانه راه آهن تربت حیدریه یکی از معاونت ها و مهم ترین قسمت های آن است.

قرار گرفتن این ایستگاه اصلی در چهارراه اتصال راه آهن کشور به افغانستان و همچنین وجود دو پایانه مهم سیمان و سنگ آهن در حف اهمیت آن را دو چندان می کند.

وجود پتانسیل بالای شهرستان از جمله منطقه نفتی تربت حیدریه تامین کننده سوخت خراسان جنوبی و خراسان جنوبی و همچنین هشتمین پایانه صادرات نفت کشور، تعداد معادن و حجم بالای تولیدات کشاورزی از جمله. پسته و رتبه اول تولید زعفران در جهان تولید پیله گوشت و ابریشم در منطقه تربت حیدریه زمزمه ها و مطالبات مردم و رسانه های شهرستان برای ایجاد اداره مشترک در تربت را تشدید کرد. حیدریه.

در این گزارش قصد نداریم برای ایجاد اداره کل راه آهن شرق در تربت حیدریه که برای خراسان جنوبی لابی کرده بود حق مردم خراسان رضوی را مطالبه کنیم و اگر خدا بخواهد در گزارش های بعدی به آن خواهیم پرداخت. همانند گذشته اما در عین حال موضوع مهمی که در محافل مردمی به آن اشاره شده کاهش سهمیه داخلی بلیت قطار برای ساکنان خراسان جنوبی است که نارضایتی های گسترده ای را در پی داشته است.

راه آهن تربت حیدریه به عنوان مرکز ثقل ساکنان خراسان رضوی سهم قابل توجهی از حمل و نقل ریلی دارد، اما سهمیه مسافری آن به شدت کاهش می یابد، در حالی که بیش از 60 درصد مسافران از تهران به تربت حیدریه سفر می کنند اما باید بلیط را راه اندازی کنند. قطار .

مردم خراسان جنوبی با ظرفیتی که در ایستگاه راه آهن تربت حیدریه وجود دارد، مجبور به پرداخت هزینه خرید بلیت مبدا هستند. اقدامات پیگیری متعدد توسط مقامات محلی ناموفق بوده است.

بازدید از ترمینال راه آهن زیاد است، اما سهمیه بلیط کم است

علیرضا شیرهانی، مسئول فروش بلیت قطار پایانه راه آهن تربت حیدریه به خبرنگار ما گفت: دو سالن در تهران به قطار اضافه شده است اما این سهمیه متعلق به مبدا است، یعنی مسافر باید خرید کند. بلیط قطار خواف از تهران یا طبس به تهران.

وی افزود: برای مسیر یزد و شیراز سهمیه وجود ندارد و روزانه 8 سهمیه برای قطار کرمان و بندرعباس نیز داریم و برای بیش از این تعداد سهمیه مسافر باید سهمیه بلیط مبدا را خریداری کند. ، یعنی مشهد.

شیرهانی با بیان اینکه روزانه بازدیدکنندگان زیادی برای مسیرهای مختلف داریم، گفت: مسافری که مثلاً از تربت حیدری می خواهد به شاهرود برود باید هزینه خرید طبس شاهرود یا حف شاهرود را پرداخت کند.

برای خرید سالن به دنبال سرمایه گذار هستیم

مدیر پایانه راه آهن تربت حیدریه با بیان اینکه راه اندازی قطار با مبدا تربت حیدریه ضروری است، گفت: بیش از 60 درصد مسافران مسیر تهران از تربت حیدریه جابجا می شوند. ایستگاه راه آهن اما به دلیل اینکه اغلب مجبور به خرید بلیط با مبدا خواف یا طبس هستند در آمار مسافران تربت حیدریه دیده نمی شود.

محمد هالگی نیا افزود: پیش از این قطارها هر روز آماده تردد از تربت حیدریه به سمت تهران و سایر مسیرها بودند، اما با کاهش سهمیه ها، مردم باید سهمیه بلیت را از مبدا خریداری کنند، یعنی. هاف یا طبس.

وی بیان کرد: قطار طبس – تهران هر دو روز یک بار و هر چهار روز یک بار در مسیر خواف – طبس در این مسیر تردد می کند.

رئیس پایانه راه آهن تربت حیدریه گفت: زمانی که قطار و سهمیه بلیت آن به بخش خصوصی واگذار می شود، البته آنها هم از ابتدا می خواهند بلیت قطار را بفروشند تا درآمد بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: اگر بتوان سرمایه گذاری در شهرستان را با خرید 3 سالن برای مردم این منطقه سرمایه گذاری کرد، مشکل سهمیه بندی بلیت قطار حل می شود و در اینجا از نمایندگان و کارکنان منطقه می خواهیم که این موضوع را جدی بگیرند. “

هالگی نیا با اشاره به اینکه از اول دی ماه دو سالن به قطارها اضافه شده است، گفت: هنوز برنامه جدیدی به ما ابلاغ نشده است اما آنچه مسلم است اکنون هر شهری که زودتر بلیت قطار خریداری کند می تواند سهمیه قطارها را خریداری کند. سایر شهرها نیز «مثلاً نیشابور مانند تربت حیدریه 53 تا 60 نفر سهمیه دارد و اگر تربت حیدریه زودتر اقدام کند می تواند سهمیه نیشابور را بخرد.

انتظار می رود استاندار خراسان رضوی به درخواست مردمی اهالی خراسان جنوبی برخورد جدی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید