وحدت حوزه و دانشگاه موتور پیشرفت کشور است

وی با بیان اینکه موضوع وحدت حوزه و دانشگاه مورد توجه جدی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قرار گرفته است، افزود: بین آنها.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: دانشگاه و حوزه دو نهاد سیاسی، علمی و اجتماعی هستند که هر چه پیوند بین آنها عمیق تر باشد برکات بیشتری برای جامعه به همراه خواهد داشت.

مهرآرا با ابراز امیدواری برای هماهنگی بیشتر بین دو نهاد دانشگاه و حوزه، یادآور شد: دانشگاه و حوزه محل آموزش و پرورش سرمایه های انسانی است که اتحاد و برگزاری اتاق های همفکران می تواند گامی مثبت در راستای تحقق این امر باشد. اهداف مشترک.

وی اذعان داشت: از دیرباز همواره در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه اختلاف نظرها و نظرات وجود داشته است. هرچند تلاش هایی از جمله راه اندازی نهاد رهبری برای جذب حوزویان در دانشگاه انجام شده است، اما تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است.

مدیر حوزه علمیه سردارین قزوین افزود: حوزه و دانشگاه می توانند با تبادل نظر در زمینه حل بسیاری از مشکلات سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و اخلاقی جامعه، مشکلات جامعه را به اشتراک بگذارند و بهترین راه حل را ارائه دهند.

مهرآرا نگرش حوزه علمیه را نسبت به دانشگاه مثبت دانست و گفت: اخیراً نهاد متولی ارتباطات و حوزه بین الملل قزوین تفاهم نامه هایی با اساتید و روسای دانشگاه های استان امضا کردند تا تماس ها، قراردادها و تبادلات علمی داشته باشند. امیدواریم این تفاهم نامه راهی برای ارتباط بیشتر این دو نهاد باشد.

مدیر حوزه علمیه سردارین قزوین گفت: متاسفانه برخی نمی خواهند وحدت حوزه و دانشگاه عمیق شود و آنها را از هم جدا می دانند در حالی که دانشگاه از دل حوزه رشد کرده و در حال حاضر بسیاری از رشته ها تدریس می شود. در دانشگاه، متعلق به حوزه است.»

وی گفت: حوزه و دانشگاه می توانند مبانی دینی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی را مطالعه و تبادل نظر کنند و اختلاف نظر وجود ندارد. ممکن است شهید مطهری و مفتح نیز در دوران حوزوی بودن در دانشگاه تدریس می کردند.

استاد حوزه علمیه افزود: امروزه نیز بسیاری از حوزویان در کشورهای آمریکایی، اروپایی و آفریقایی به صورت رسمی به تدریس و ارتباط با دانشگاه های دنیا می پردازند که متاسفانه برخی در ایران معتقدند که یک روحانی نمی تواند با دانشگاه ارتباط برقرار کند.

وی افزود: متأسفانه تنگ نظری برخی از کارکنان دانشگاه باعث این اختلافات بین حوزه و دانشگاه شده است و معتقدند اگر حوزه وارد دانشگاه شود، دانشگاه تبدیل به حوزه می شود در حالی که نگاه اشتباه است.

مهرآرا با اشاره به لزوم وحدت حوزه و دانشگاه در رشد و توسعه جامعه، اذعان داشت: می توان از طریق مناظره ها و کرسی های باز بین دانشگاه و حوزه ارتباط برقرار کرد تا اصول و اندیشه هایی را که در یکسان است به ارمغان آورد. جهت نزدیکتر .

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: حوزه نگاه خوبی به دانشگاه دارد و امیدواریم این ارتباط بین حوزه و دانشگاه ایجاد شود تا بتوانند در رفع نیازها و مشکلات جامعه نقش خوبی داشته باشند. جامعه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید