وحدت حوزه و دانشگاه ابزاری برای رشد کشور در عرصه های مختلف است.

زمان: 08:01h
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1792913

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد؛

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در واقع ابزاری برای رشد و موفقیت کشور در عرصه های مختلف است، گفت: وحدت این دو پژوهشگاه به معنای حرکت سریع به سمت اسلامی است. ارزش ها. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; امروز بیست و هفتم آذرماه سالروز شهادت آیت الله شهید مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه اعلام شده است.

معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) در خصوص لزوم وحدت حوزه و دانشگاه فرمودند: «امروز یکی از مهم ترین تشکل ها بسیج طلاب است. طلاب و طلاب باید در کانون های خود با تمام توان از انقلاب و اسلام دفاع کنند، «فرزندانم بسیجی در این دو کانون حافظ مبانی تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی هستند، امروز دانشگاه و حوزه نیاز به وحدت بیشتری دارد. از هر جای دیگری.”

b1900295 3d85 41ae 80f2 e7bda77d19a9 خبر خاکستری

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با راه آرمان; وی بیان کرد: آرمان وحدت حوزه و دانشگاه یکی از آرمان هایی است که امام راحل بزرگوار قبل از پیروزی انقلاب به دنبال آن بودند و این آرمان آرمان همه بزرگان و دست اندرکاران انقلاب بوده و هست.

وحدت حوزه و دانشگاه ابزاری برای رشد کشور در عرصه های مختلف است

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در واقع ابزار رشد و موفقیت در عرصه های مختلف است، گفت: حوزه و دانشگاه دو بال هستند. پیشرفت کشور در همه زمینه ها

وی ادامه داد: اما این وحدت یک وحدت فیزیکی نیست که این دو نهاد کنار هم بنشینند و مطالب را بشنوند. وحدت بین این دو نهاد یک وحدت آرمانی است و وحدت آرمانی به گونه ای حاصل می شود که حوزه و دانشگاه هدفی را دنبال می کنند که تقویت و تحکیم نظام اسلامی است.

آیت الله خاتمی گفت: اختلاف سلیقه در حوزه و دانشگاه بسیار طبیعی است، اما این اختلاف سلیقه نباید به اختلاف اهداف منجر شود، هدف راهبردی حوزه و دانشگاه باید تقویت این نظام اسلامی و این باشد. وحدت است .

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موارد فوق گفت: اگر خدای ناکرده این هدف نقض شود، تفرقه بین حوزه و دانشگاه آغاز می شود و جلوی تفرقه گرفته می شود. به چشم جامعه و بر این اساس باید به این آرمان گرانقدر امام بزرگوار و یارانش در جهت تقویت و رشد نظام اسلامی احترام بگذاریم.

e0f23edd 2fc3 4883 8b7c 40445f5faf16 خبر خاکستری

حوزه و دانشگاه باید با ضربه زدن به متین الهی به سمت ارزش های اسلامی حرکت کنند

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علی مرادی در گفت و گوی راه آرمان; متین الهی با تاکید بر اینکه جامعه پذیری اسلامی با اعتصاب جمعی حاصل می شود، گفت: اسلام دین زندگی انسان است. او زندگی خوب و شادی همه جانبه را برای مردم می خواهد. او ارزش ها و آرمان هایی چون عزت، عزت، رفاه اجتماعی، خیرخواهی، آزادی، استقلال و عدالت را نشان داده است و می خواهد با زدن به ریسمان خدا به دست آید.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقصد انقلاب اسلامی و ملت ایران، تحقق این ارزش هاست؛ در این راستا، انقلاب اسلامی و ملت ایران تحقق بخشیدن به این ارزش هاست. هر مسلمان قانون خواه و وظیفه شناس خود را وفادار و مسئول نسبت به این ارزش ها می داند.

وی گفت: دانشگاه و حوزه باید در رفع موانع و زمینه سازی برای حرکت به سمت اهداف، تولید علم و فناوری لازم و آماده سازی نیروها برای انجام وظایف و مسئولیت های خود پیشتاز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی گفت: اهمیت وحدت این دو پژوهشگاه این است که با زدن ریسمان متین الهی با هم به سرعت به سمت ارزش های اسلامی حرکت می کنند و این به معنای تبدیل شدن به دانشگاه یا دانشگاه شدن نیست. یک دانشگاه یا هر دو سوم شوند.

تبیین ارزش های جامعه اسلامی

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در امور ارزش های جامعه اسلامی با بیان اینکه جامعه خیرخواه و انسان دوستانه از ارزش هاست، گفت: جامعه اسلامی نیکوکار انسانی و به نفع مردم است. خداوند متعال عمران، آیه 110 می فرماید: «شما بهترین امتی بودید که به نفع مردم آفریده شده اید. امر به معروف و نهی از منکر می کنید و به خدا ایمان دارید.

وی افزود: جامعه اسلامی بزرگترین معلوم را می خواهد، یعنی. توحید ناب اسلامی و تمام ارزش های انسانی در جهان، تثبیت شود و بزرگترین منکر، سلطه شرک مستکبران و همه منکرات و منکرات برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی گفت: امام سجاد علیه السلام در بیستمین دعای صحیف به مکارم الاحلاک مناجات می کند، این خیر جهانی و بشردوستانه را از خداوند منان خواستار است. “” این کار را خوب انجام دهید و با بریدن آن را از بین ندهید.”

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، رهبری جامعه را شاهد و مصداق بارز ارزش های دیگر دانست و گفت: جامعه اسلامی جامعه میانه است. شهادت و حجت همه انسانها و رسول خدا حجت بر جامعه اسلامی است. جامعه اسلامی در گفتار و عمل، درستی و حقانیت اسلام را به جهانیان نشان می دهد.

وی جامعه آراسته به تقوا را از دیگر ارزش های جامعه اسلامی برشمرد و ادامه داد: امام سجاد(ع) در دعای بیستم صحیف سجاجیه جلوه های تقوا را در روابط اجتماعی انسان ها بیان می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مرادی قیام مردم در بخش‌ها و عدالت را از دیگر ارزش‌های جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: و قوانین صالحه تا مردم به عدالت قیام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید