سیستان و بلوچستان ؛ تجلی وحدت ، فرهنگ و معنویت / فعالیتهای هنری ابزاری برای رشد و تعالی انسان است

زمان: 13:07
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1778010

وزیر فرهنگ و رهبران اسلامی در کنفرانس مبلغان وحدت سخنرانی کردند.

محمد مهدی اسماعیلی گفت: استان وسیع سیستان و بلوچستان با سابقه تاریخی طولانی خود یکی از بهترین جلوه های معنویت و فرهنگ در قلب ایران عزیز ما است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زمان ما ؛ محمد مهدی اسماعیلی ، وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی ، همایش مبلغان وحدت ، با حضور رئیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان رضا (ع) در محل دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: استان وسیع سیستان و بلوچستان با تجربه تاریخی طولانی خود یکی از بهترین جلوه های معنویت و فرهنگ در مرکز ایران عزیز ما است.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان و قهرمانان تاریخی آنها ، شهدای بزرگوار و علمای بزرگ همه دارایی هایی هستند که امروز به سبد فرهنگی ایران اسلامی افزوده اند. افشا شده است.

وی با اشاره به رویکرد دولت مردمی در زمینه فرهنگ ، افزود: در اسلام ، نگاه همگان به سیاست و حاکمیت ، استفاده از فرصت های مادی و اقتصادی برای رفاه در این جهان و فراتر از آن است. ترجمه می کند.

این مقام مسئول افزود: ما باید به سنت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) روی آوریم ، اگر جمهوری اسلامی بخواهد بر چالش دنیای امروز غلبه کند ، چاره ای نداریم جز این که به سنت های پیامبر.”

3e3f3c6d ed1a 438d bdf6 13a17960fd01 خبر خاکستری

مسجد محور ؛ بزرگترین سنت نبوی

به گفته وی ، بزرگترین سنت نبوی و میراث فرهنگی برای ما مسجد مرکزی است که مرکز توجه جامعه مذهبی است و اگر دولت امروز ادعای بازگشت ارزشهای اسلامی و انسانی را دارد ، باید بر روی مسجد

اسماعیلی گفت: امام (ره) فرمودند مساجد قلعه هایی هستند که باید آنها را حفظ کنیم ، همه استقرارها در دهه اول انقلاب انجام شد و برنامه هایی در زمینه امنیت ، آموزش و فرهنگ در مساجد انجام شد که به توسعه آنها توجه می کنیم. از مسجد..

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا این مهارت ها را در سیستان و بلوچستان توسعه دهیم که در این 4 سال این کار را انجام می دهیم ، از اداره فرهنگ و جهت گیری اسلامی با هماهنگی معاون ستاد می خواهیم که برنامه ای روشن برای توسعه فرهنگ و هنر اسلامی در استانها در حال آماده سازی است.

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی گفت: در سیستان و بلوچستان باید برنامه ای برای چهار سال آینده داشته باشیم و مشخص کنیم چه زیرساخت هایی را باید تکمیل کنیم و چه برنامه هایی را باید اجرا کنیم.

به گفته وی ، همه فعالیت های هنری ابزاری برای رشد و تعالی انسان است. بیایید بگوییم که متوجه خواهیم شد ، این توجه به مساجد است.

اسماعیلی افزود: در مسجد برای دستیابی به اهداف فرهنگی و هنری تلاش می کنیم ، خارج از مسجد زمینه ها و مشکلات زیر را فراهم می کند. سعی می کنیم در کنار مساجد مجموعه ای برای نیازهای فرهنگی و هنری داشته باشیم.

وی افزود: مساجد باید مرکز همه فعالیت های فرهنگی ، هنری ، اخلاقی ، دینی و مذهبی باشند ، با توجه به قرآن و آموزه های قرآن به عنوان محورهای اصلی ، ما باید به طور واضح در جهت توسعه فعالیت های سازمان قدم برداریم. قرآن “.

وی گفت: افتخار همه مسلمانان ، از جمله شیعیان اهل سنت ، عشق و علاقه به بیت (سلام الله علیها) است. محورهای وحدت چیست که باید داشته باشیم.

c37aff85 9a67 4bdd 8a90 5270ea76c2d6 خبر خاکستری

سیستان و بلوچستان ؛ مرکز و محور وحدت

حجالاسلام حبیب رضا ارزانی ، رئیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: “همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ، این استان مرکز و محور وحدت است. هفته وحدت به این معنا نیست که ما فقط در این هفته گرد هم بیاییم ، بلکه این وحدت است.” “، همدلی و هم افزایی در طول سال و برای همه زمانها.

وی افزود: این وحدت نه تنها برای م believersمنان ایران و سیستان و بلوچستان بلکه برای همه م believersمنان سراسر جهان است که در اطراف کلمه لا اله الا الله هستند.

این مقام مسئول گفت: “اگر انسانها به یکدیگر متصل باشند ، به وحدت اعتقاد دارند ، وحدت ، همدلی و هم افزایی بین آنها وجود خواهد داشت ، اما کسانی که با مسلمانان همدلی و خصمانه ندارند ، مومنان با وحدت با آنها روبرو می شوند. “

وی ابراز امیدواری کرد با توجه ویژه وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی شاهد رشد و شکوفایی فعالیت فرهنگی و هنری مساجد در این دوره از فعالیت دولتی باشیم.

66ab3618 3650 472b 8e9e c7a4fe7283f3 خبر خاکستری

توسعه و امنیت پایدار ؛ پیش نیازهای رفع محرومیت

آیت الله مصطفی مهامی ، سخنگوی مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان نیز در گرامیداشت هفته وحدت گفت: من هنوز شکست ها و محرومیت ها را می بینم.

وی ادامه داد: توسعه و امنیت پایدار پیش شرط رفع این محرومیت ها و تلاش برای رشد علمی و ترویج فرهنگ است ، به منظور تأمین امنیت پایدار و رشد فرهنگی و دستاوردهای اخلاقی ، معنوی و علمی مردم روستا ، از مهمترین اهداف بخشی از فعالیتها بر عهده وزارت فرهنگ است. “و این راهنمای اسلامی است.

روز جمعه ، امام زاهدان افزود: “با وجود همه تلاش های دوستان در استان برای گسترش فرهنگ ، که جای تشکر دارد ، انتظار می رود این سفر آغاز سفرهای متعدد و مرور برنامه ها و پشتیبانی بیشتر از ریاست باشد. فعالیتهای کلی. “فرهنگ و گرایش اسلامی”.

وی افزود: این همایش به منظور تجلیل از مبلغان وحدت ایجاد شده است و از برگزارکنندگان قدردانی می کنیم و باید قدردان مبلغان وحدت در استان باشیم.

مهامی با بیان اینکه خداوند در توصیف بندگان شایسته ، اخلاق ، رفتار ، ایمان و اعتقادات آنها آیات زیادی نقل کرده است ، اظهار داشت: خداپرستی به این معناست که باید به گونه ای عمل کرد که او را از حملات دشمن و جامعه مصون بدارد. وسوسه ها

به گفته وی ، یکی از محورهای مهم تقوای فردی و اجتماعی و حفاظت جامعه در برابر دشمن وحدت است.

توسعه مساجد تنها بر اساس ساختمان فیزیکی آن نیست

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: فعالیت مبلغان وحدت و کسانی که به دنبال ترویج فرهنگ وحدت هستند نشان می دهد که این افراد مبلغ وحدت بوده اند و در ترویج و تعمیق فرهنگ وحدت تلاش کرده اند. در جامعه اسلامی ، اگرچه همواره مورد هجمه دشمن قرار گرفته است. “و

وی گفت: به منظور افزایش فعالیت فرهنگی ، انتظار می رود تلاش های فرهنگی و هنری بزرگی در مساجد و در جهت توسعه انجام شود ، توسعه مساجد نه تنها بر اساس ساخت فیزیکی آن ، بلکه بر اساس توسعه انواع مختلف است. از نظر اخلاقی و فرهنگی همچنین باید توجه داشت که همه تلاش ها در زمینه های فرهنگی منطقه قابل تقدیر است ، زیرا مشعل های مساجد را آتش زده و منبع رفاه شده است.

69478bb0 4c5f 4435 b628 e505ca908102 خبر خاکستری

آرامش ؛ دستیابی به وحدت مذاهب اسلامی در سیستان و بلوچستان

حسین مدرس کیابانی استاندار سیستان و بلوچستان به یاد شهدای وحدت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ، سیستان و بلوچستان مرکز و مظهر وحدت کشور است ، با وجود تفاوت های مذهبی بین شیعه و سنی ، پیوندهای جدایی ناپذیر اجتماعی-اقتصادی و حتی ادیان خانوادگی و آنها تنها ید موجود در نظام اسلامی هستند و آنچه آنها آورده اند برای شهروندان خود آرامش است.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه دشمنان و متکبران می خواهند از همه تفاوت ها و اختلاف نظرها استفاده کنند ، اما با عقلانیت حاکم بر جامعه ، علما ، روحانیون و مراجع و با تکیه بر آیات قرآنی و احکام اسلامی و با تکیه بر مشترکات ، شیعه و سنی. “دشمنان حق ماهیگیری در آب گل آلود را ندارند.

این مقام مسئول گفت: خوشبختانه نتیجه این وحدت ، انسجام و انسجام در نقاط مختلف جوامع سنی و شیعه ، امنیت پایدار در این منطقه است که کمتر کسی به آن معتقد است در حالی که مرزهای شرقی و اطراف ایران در آتش است. ، همه اقدامات نظامی و حملات علیه نظام رهبری در زمینه های مختلف ، این وحدت ، انسجام و یکپارچگی اجازه نمی دهد حتی کوچکترین پیشرفتی در وحدت مردم ایجاد شود.

امنیت و توسعه پایدار سیستان و بلوچستان در سایه وحدت دینی

وی گفت: من مطمئن هستم که در سایه پیروی از آیات قرآن و احکام ، این وحدت و اتحاد منجر به تقویت امنیت پایدار در کشور می شود و به دلیل امنیت پایدار شاهد توسعه در استان خواهیم بود. و بهبود زیرساخت ها و پروژه ها در این استان. “

این معلم خیابانی خطاب به وزیر مدیریت گفت: امروز استان سیستان و بلوچستان با وجود ظرفیت استثنایی در زمینه فرهنگ ، هنر ، اقتصاد و گردشگری آماده برگزاری رویدادها و رویدادهای فرهنگی است. ما تقاضا داریم که این استان به عنوان میزبان رویدادهای فرهنگی و هنری معرفی شود. “با حضور هنرمندان و فرهنگیان برگزار می شود.

وی با اشاره به کمبود فضای فرهنگی و هنری در استان اذعان داشت: یکی از مسائلی که با آن سروکار داریم پدیده شوم مواد مخدر است ، بنابراین تلاش می کنیم در دو حوزه توسعه ورزش ، فرهنگ و فضاهای هنری “تا بتوانیم اوقات فراغت نسل جوان را در محیطی سالم پر کنیم.

استاندار گفت سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور هستند و ظرفیت تولید آنها بیشتر از هرجای دیگر است. این کشور دارای موقعیت های بالایی در شاخص های توسعه اقتصادی و اجتماعی نیست ، با ارتقاء منابع و داده های فعلی خود در زمینه هنر و فرهنگ ، دارای رتبه های قابل قبولی در مرکز کشور است.

وی افزود: اطمینان دارم با حضور نماینده ولی فقیه در شورای عالی فرهنگی استان که برنامه های خوبی برای تغییر فرهنگ ایرانی و اسلامی در دستور کار دارد ، می توانیم استان و جایگاه استان را در فرهنگ و هنر ارتقا دهیم. ”.

e79003a9 55aa 4b32 a927 25c86fb49ef1 خبر خاکستری

زندگی پاک پیامبر (ص) ؛ بهترین الگو برای مسلمانان

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ، مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی سنی زاهدان ، گفت: زندگی پاک پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بهترین نمونه برای ما مسلمانان است. . ، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ، صلوات و برابری) به ما صبر آموخت.

وی با بیان اینکه وقتی صدر اشتباه می کند ، وحدت ایجاد نمی شود ، افزود: اسلام دین انسان ساز است ، اگر دستورات قرآن را رعایت کنیم و احکام دین را رعایت کنیم ، حقوق الهی و انسان ها را رعایت کنیم ، به این مهم دست می یابیم. تقوا. زندگی آخرت حل می شود

اسماعیل زهی گفت: وحدت امروز یک ضرورت برای جهان اسلام است ، دشمنان به این وحدت روی آورده اند که با اتحاد و همبستگی شیعه و سنی به اهداف خود نمی رسد.

d149b1cb afb1 468b a75b 0a5b0589bbd8 خبر خاکستری

ما خواستار تداوم رویدادهای ملی هفته وحدت هستیم

حسین مسگرانی ، مدیرکل فرهنگ اسلامی و رهبری سیستان و بلوچستان در همایش مبلغین وحدت گفت: هر سال دو رویداد به مناسبت هفته وحدت در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

وی ادامه داد: کنگره شعر پیامبر رحمت (ص) به هفت زبان و با حضور شاعران کشورهای همسایه هر ساله با میزبانی استان برگزار می شود که عملاً از سال گذشته به دلیل برگزاری گسترش تاج رهبری اسلامی این رویداد باید ادامه یابد.

مسگرانی گفت: دومین رویداد که به پیشنهاد ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد ، همایش مبلغان وحدت است که انتظار می رود با رویکرد آموزشی ، نظامی و فرهنگی در سطح ملی برگزار شود. دستاوردهای بهتر برای جامعه بودن.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید