نیاز فطری انسان به معنویت از آغاز تا پایان زندگی / خانواده و رسانه نقش مهمی در ارتقای اخلاق و معنویت دارند.


ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812689

حذف معنویت در خانواده عامل حذف معنویت در جامعه;

به گفته کارشناسان خانواده، آموزش، سمینارها، دانشگاه ها و رسانه ها نقش مهمی در ارتقای اخلاق و معنویت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، انسان از ابتدا تا انتهای زندگی خود نیاز فطری به معنویت دارد و هر گاه از چنین نیاز وجودی غافل شود آسیب های زیادی می بیند و وقتی به این نیاز درونی و طبیعی توجه می کند آرامش پیدا می کند. ، آسایش و پیشرفت در زمینه های مختلف تجربه شده است.

اخلاق و معنویت مهمترین نیاز جوامع بشری برای پیشرفت است و ملت مسلمان ایران باید در این زمینه در سایر کشورهای جهان الگو باشد.

خانواده اسلامی محور اخلاق در جامعه است. نوع تربیت و ارتباط در خانواده موجب وحدت و منش اجتماعی می شود. اسلام خانواده را کانون تعیین کننده انحراف و طغیان و بالعکس می داند.


dc203f3c a707 4df4 a1c2 4d4afa28eb4e خبر خاکستری


خانواده و رسانه نقش مهمی در ارتقای اخلاق و معنویت دارند

حجت الاسلام رحیم زنگنه در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: برای ترویج معنویت و اخلاق اسلامی در جامعه ابتدا باید زمینه و زمینه های لازم برای اجرای آن فراهم شود، این بستر و فضا با گرایش دولت ها آماده و آماده می شود.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه و از یادگاران دفاع مقدس با اشاره به اعتلای و اخلاق انقلاب اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش و دانشگاه از پایه های مهم توسعه و پیشرفت یک جامعه هستند. برای صیانت از ترویج فعالیت های قرآنی در مدارس باید اقدامات اساسی انجام شود.

وی گفت: خانواده ها، سمینارها، دانشگاه ها و رسانه ها نقش مهمی در ارتقای بیشتر اخلاق و معنویت دارند.

حجت الاسلام زنگنه خاطرنشان کرد: سازوکارهای زندگی اخلاقی و معنوی در بعد فردی و اجتماعی باید برای مردم و کارکنان تبیین شود و همه نسبت به اجرای آن متعهد باشند.

استاد حوزه علمیه گفت: مولفه های سبک زندگی اسلامی در واقع از بنیان خانواده به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی و فردی محافظت می کند. از این رو انتظار می رود کارکنان برای تحقق این امر گام های جدی تری بردارند.


d11b66bf a3f1 40ae ada3 e665bb34b254 خبر خاکستری

از بین رفتن معنویت در خانواده دلیل بر حذف معنویت در جامعه است

ثریا رضایی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، در گام دوم انقلاب، ارتقای معنویت و اخلاق، تمامی حرکت ها و فعالیت های فردی و اجتماعی و نیازهای اساسی جامعه را جهت می دهد.

مسئول امور فرهنگی جامعه بانوان استان کرمانشاه گفت: خانواده یکی از ارکان زیرساخت های جامعه و در عین حال جامعه کوچکی است که در تشکیلات صحیح و تربیت اجتماعی نقش والا و بالاتری دارد. حضور مؤثر معنویت خانواده در ارتقاء و حفظ معنویت اجتماعی امری مهم و تعیین کننده است، زیرا حذف معنویت در خانواده موجب از بین رفتن معنویت در جامعه و سپس نابودی آن می شود.


وی خاطرنشان کرد: با ظهور و رشد قارچ شبکه‌های اجتماعی در کنار انواع شبکه‌های ماهواره‌ای در سال‌های اخیر، تأسیس خانواده ایرانی-اسلامی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده است، از این رو شبکه‌های اجتماعی مدت‌هاست که باعث ایجاد والدین و فرزندان شده است. با هم اما دور از هم


وی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده زندگی بشر امروزی «معنویت» است، افزود: کارشناسان دینی راه برون رفت از این مشکلات را توجه ویژه به مکتب اسلام به عنوان یک راهنما و نیز توجه به اصیل می دانند. و روایات ارزشمند اسلامی.»


29c3b594 1a04 47f1 a721 4587623461a0 خبر خاکستری


سلامت جامعه در گرو خانواده سالم است


رضایی گفت: اسلام با توجه به تأثیر خانواده در تربیت فرزندان، سلامت جامعه را در گرو خانواده سالم می داند.


بر اساس گزارش ها مرصاد، بزرگترین و مهمترین رسالت انبیا، تأیید معنویت در جامعه است و اهمیت آن در شرایط امروزی جامعه بسیار حائز اهمیت است. زیرا دشمنان اسلام بهترین راه نفوذ در جامعه اسلامی را جداسازی مردم از جامعه به ویژه جوانان از عقاید دینی می دانند.


بیان و تبیین ماهیت و معنای معنویت همراه با حوزه های رفتار معنوی مبتنی بر بینش و معرفت مقام معظم رهبری می تواند در تولید، رشد و تعمیق بصیرت معنوی و گرایش معنوی صحیح و اعمال معنوی صادقانه نقش بسزایی داشته باشد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید