آموزش قرآن باعث ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و ارتقای سطح اخلاق می شود


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890111

دوستی در مراسم تجلیل از حافظان قرآن گفت: در استان هرمزگان تلاش می شود تا شاخص های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پرورش حافظان قرآن محقق شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ مهدی دوستی استاندار هرمزگان در مراسم تجلیل از حافظان قرآن با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص برنامه ریزی برای افزایش حفظ قرآن گفت: حضرت آقا در برنامه هایی که مشاهده کردند شاخص هایی را برای توسعه فرهنگ قرآن تعیین کرده اند و این شاخص ها باید رعایت شود. استان هرمزگان نیز نقش ویژه ای در اجرای فرامین مقام معظم رهبری خواهد داشت.


5cf8b1a3 4893 4c4f 87e5 ec591bcedd00 خبر خاکستری

وی افزود: در استان هرمزگان اتفاق پربرکت و کم نظیری در حوزه حفظ قرآن و تربیت حافظان رخ داد و در روستای کشپیری از توابع شهرستان ساندرک میناب نیز یک قران برگزار شد. مؤسسه ای موفق به جذب علاقه مندان به حفظ از سراسر کشور شد و امروزه جزء حافظان استان هستند که در هرمزگان و روستای مذکور آموزش دیده اند.

استاندار هرمزگان گفت: این مشکل نشان می دهد که اگر امکانات در دست مردم باشد بهتر از ساختار دولتی می توانند در امور فرهنگی موثر باشند و کار را پیش ببرند.


83cda530 8f85 4e23 a7b9 9d61e02d85f2 خبر خاکستری

وی با اشاره به اینکه توجه به قرآن یک واجب شرعی و عقلانی است، تصریح کرد: اگر به امر قرآن و تربیت قرآنی توجه شود، فرهنگ عمومی جامعه و سطح اخلاق در سطح جامعه ارتقا می یابد زیرا قرآن سرچشمه همه خوبی ها و اخلاق نیکو است. .

استاندار هرمزگان بر لزوم حمایت از موسسات قرآنی در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری تاکید کرد و گفت: برای تقویت دارالقرآن های استان تلاش می کنیم و تلاش داریم اعتبارات دولتی و بخشی از کمک های سایر بخش ها را به تکمیل سخت افزار اختصاص دهیم. و زیرساخت های نرم افزاری این منطقه.

لازم به ذکر است در این همایش 200 حافظ کل قرآن شامل 160 مرد و 40 زن از 19 استان کشور که در مؤسسه فرهنگی قرآنی جمعیت الحفظ بیت الزهرا(س) کاشپیری آموزش دیدند. در طرح تابستانه نیز تسنیم موفق به آموزش سه جزء قرآن به 120 حافظ شد.

فعالیت های این موسسه قرآنی به صورت تخصصی و شبانه روزی در دو بخش خواهران و برادران ارائه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید