حافظان و قاریان قرآن باید معارف قرآن را در جامعه گسترش دهند


زمان: 13:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807356

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حافظان و قاریان قرآن باید معارف قرآنی را با توجه به معانی، مفاهیم و تفاسیر قرآن کریم در جامعه منتشر کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در مراسم قدردانی از برگزیدگان قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: و می خواهند انسان را به گمراهی و پوچی بکشانند و در این امر بسیار تلاش می کنند. جهت.

وی ادامه داد: به عنوان یک کشور اسلامی خط و مسیری که انتخاب کرده ایم، مسیر اصیل اسلامی است و این مسیری است که به خدا و کمال می رسد.

ناصری گفت: در این برهه باید نسبت به پاسداری از دین، اعتقادات و انقلاب خود بسیار حساس باشیم و در این راستا به فرزندان و جامعه خود نگاه کنیم که دستور خداوند در قرآن کریم است.

امام جمعه یزد با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که می فرماید شما مسئول نجات خود و قومتان از آتش جهنم هستید، افزود: این امر در مورد بندگان امروز ما نیز صدق می کند، زیرا آنها نیز هستند. در برابر مردم سرزمین خود مسئول هستند.»

وی گفت: بهترین راهی که می توان در این راه انتخاب کرد و هیچ انحرافی در آن نیست، قرآن است، زیرا طبق آیات قرآن این کتاب آسمانی شما را به راه راست هدایت می کند.

ناصری ادامه داد: کسی که قرآن می خواند باید بداند که خداوند با او صحبت می کند، پس با حضور قلب به آیات خداوند توجه کنید و به تفسیر و معنای قرآن نیز توجه کنید.

امام جمعه یزد تاکید کرد: نکته مهم در قرآن توجه به معانی و مفاهیم قرآن و ایجاد آن بر اساس آیات و مفاهیم قرآن است چرا که قرآن کریم راهنما است

وی بیان کرد: کسانی که به یاد قرآن هستند، توجه داشته باشند که اگر می خواهید با حفظ معانی و تفاسیر کار کاملی انجام دهید، نکات دستوری، اخلاقی و اجتماعی آیات را در بین مردم به ویژه در مدارس منتشر کنید. شکل جدی تر

ناصری گفت: در این صورت هم کسانی که قرآن را می شناسند و هم اطرافیان از آیات قرآن نهایت بهره را برده اند و اگر این اتفاق بیفتد ثمره حفظ و تلاوت قرآن خواهد بود. صدها برابر بزرگتر

وی تاکید کرد: خواندن و حفظ قرآن مفید است اما نمی تواند جامعه را تحریک کند در حالی که جامعه باید با دستورات قرآن فعال و پویا باشد.

ناصری با استناد به خاطرات امام خمینی(ره) گفت: در عمرم ندیده‌ام کسی به اندازه‌ی خود قرآن بخواند و قرائت قرآن تأثیر زیادی در جامعه داشته است که انقلاب اسلامی از آن جمله است. بهترین نمونه.”

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید