آغاز دومین مرحله از هفدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن


ساعت: 17:11
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892010

مرحله دوم آزمون حفظ تخصصی شامل آزمون شفاهی از اول شهریور لغایت 30 شهریور ماه سال جاری توسط سازمان دارالقرآن الکریم در تمامی استان ها برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرحله دوم آزمون حفظ تخصصی شامل آزمون شفاهی از اول شهریور لغایت 30 شهریور ماه سال جاری توسط سازمان دارالقرآن الکریم در تمامی استان ها برگزار می شود.

در این دوره برخلاف سنوات گذشته کلیه مراحل آزمون شفاهی اعم از حفظ، صوت و لحن، وقف، اول و تجوید با استفاده از ظرفیت داوران مجاز بومی انجام می شود، این سازمان تنها نقش خواهد داشت. انجام و نظارت بر امتحانات

در مجموع 1007 نفر برای شرکت در آزمون حفظ تخصصی مرحله اول ثبت نام کردند که از این تعداد 3673 نفر پس از قبولی در آزمون کتبی مرحله دوم را پشت سر گذاشتند. داوطلبان می توانند طبق برنامه زمان بندی و با توجه به حوزه های امتحانی تعیین شده در استان خود در آزمون ها شرکت کنند.

شرکت کنندگان در آزمون 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم در سه مرحله شرکت می کنند و در صورت کسب حد نصاب و نتیجه مثبت گواهی معتبر سطح تخصصی حفظ را دریافت خواهند کرد.

همچنین کسب حد نصاب مرحله سوم (معادل کارشناسی ارشد) می توانند در آزمون مربوطه که به صورت متمرکز توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می شود، حضور یابند. زمان برگزاری مرحله سوم پس از اعلام نتایج مرحله دوم اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است آزمون های تخصصی طرح درجه ویژه حافظان قرآن کریم مصوبه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید