هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات و مصالح خودرو برگزار می شود


ساعت: 16:38
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906851

مدیرعامل شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو از برگزاری هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو در نمایشگاه بین المللی تهران خبر داد و گفت: بیش از 70 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برای نمایشگاه قطعات و لوازم خودرو اختصاص یافته است که برای برای اولین بار در این زمینه ابعاد و مساحت نمایشگاه قطعات برگزار می شود و به نوعی کل فضای نمایشگاه بین المللی در این منطقه فعال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایپانیوز ، جواد مرادی مدیرعامل شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری بر اساس «تولید دانش بنیان، ایجاد اشتغال، در حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه چشمگیر است چرا که 45 شرکت دانش بنیان بزرگ و فعال در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین 600 شرکت داخلی و 55 شرکت خارجی از 11 کشور، هلند، ایتالیا، آلمان، ترکیه، هند، چین، امارات، کره جنوبی، تایوان، ژاپن و اندونزی نیز حضور دارند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو تاکید کرد: سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده اند که با توجه به برگزاری مناسب نمایشگاه تحول خودرو در ماه گذشته بسیاری از آنها تمایل خود را برای حضور اعلام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه تبلور علم، صنعت و نوآوری در عرصه قطعه سازی در کشور است، گفت: حضور باشکوه این نمایشگاه و ارائه دستاوردهای جدید و باکیفیت نشان از قدرت و توان متخصصان دارد. و متخصصان این حوزه که در شرایط تحریم موفق شدند نیازهای این صنعت را برطرف کنند.

مرادی با اشاره به دستور وزیر ایمنی مبنی بر بررسی موضوع اصالت کالا و استانداردسازی قطعات برای جلوگیری از ورود قطعات تقلبی به بازار، گفت: با هماهنگی معاونت صنعت وزارت ایمنی در خصوص در صورت حضور قطعه سازان و ارائه محصولات آنها در نمایشگاه، کلیه قطعات باید مطابق با استاندارد تعیین شده باشد، ساخته شده باشد و دارای مجوز اصالت کالا و کد رهگیری از وزارت حراست باشد.

وی با اشاره به اینکه اخیرا رویکرد اصالت اثر از سوی وزارت حراست به تولیدکنندگان آثار ابلاغ شده است، گفت: بر این اساس در طول نمایشگاه کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان وزارت حراست برگزار می شود. قطعه سازانی که نیاز به آموزش دارند به سوالاتی که ممکن است در این زمینه پیش بیاید پاسخ خواهند داد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو تاکید کرد: با توجه به وجود قطعات تقلبی که در بازار بسیار زیاد است و بعضاً خطرات تصادفی، مالی و جانی را متوجه افراد می کند، لذا این طرح مورد تایید و استقبال قطعه سازان قرار گرفته است.

باید بگویم؛ هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات، لوازم جانبی و کلکسیونی خودرو از 18 تا 21 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و بازدیدکنندگان می توانند از ساعت 8 الی 15 از این نمایشگاه دیدن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید