علم بدون اخلاق باعث انحراف در جامعه بشری می شود


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913231

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: علم بدون اخلاق نمی تواند زمینه موفقیت و سعادت واقعی دانش آموز را فراهم کند، علم بدون اخلاق باعث انحراف در جامعه بشری می شود که نمونه بارز آن را می توان در جهان غرب مشاهده کرد که چگونه ملت ها مخالفت با دیگری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش در همایش معلمان; رهبران جهاد طباین استان بوشهر افزودند: امروز دشمن با روش های مختلف جنگ تلفیقی را علیه کشور به راه انداخته و از این طریق جوانان، نوجوانان و حتی کودکان این سرزمین را فریب داده و در سبک زندگی آنها تأثیرگذار است. از قابلیت های فراوان خود از جمله انیمیشن، فیلم و بازی های مختلف استفاده می کند.

وی با بیان اینکه دشمن در قالب بازی های موبایلی در تلاش است تا سبک زندگی فرزندان ما را تغییر دهد، اظهار داشت: به همین منظور فعالان آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی دقیق به مدارس مراجعه کنند تا ارتباط مناسب با مخاطبان خود داشته باشند تا بتوانند بر اساس حق و حقیقت و نهی و انکار باطل.

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه امروز دشمن در حال ترویج باطل است افزود: اینها فعالان تربیتی و مربیانی هستند که باید بتوانند بر اساس مبانی صریح قرآن و اهل بیت با دانش آموزان در راه حق ارتباط برقرار کنند. بیت (استرالیا).

سبک زندگی کودکان، نوجوانان و جوانان امروزه با گذشته متفاوت است

مشاور وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: سبک زندگی کودکان، نوجوانان و جوانان امروز با گذشته متفاوت است و اگر ما به عنوان فعالان تربیتی این سبک را ندانیم، نمی توانیم با این قشر ارتباط برقرار کنیم.

دبیرخانه تعاون تصریح کرد: کودکان و نوجوانان امروزی سبک زندگی خود را بر اساس بسیاری از بازی های غربی طراحی می کنند، به همین دلیل باید از این بازی ها و زبان آن در جنگ نرم ترکیبی دشمن برای حفظ سرمایه های اجتماعی این سرزمین استفاده کرد. بیایید آنها را خوب بشناسیم.

وی افزود: اگر زبان جوانان و نوجوانان را ندانیم نتیجه فعالیت و فعالیت ما مبهم خواهد بود بنابراین باید در اولین قدم یاد بگیریم تا بتوانیم با جامعه هدف ارتباط موثری داشته باشیم.

دبیرخانه تعاون تاکید کرد: اگر فعالان تربیتی با زبان کودکان، نوجوانان و جوانان آشنا نباشند و به زبان آنها صحبت نکنند، حتی اگر قوی ترین آموزه های اسلامی را بیان کنند، نمی توانند با مخاطبان و تلاش آنها ارتباط برقرار کنند. هیچ نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

یکی از اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اسلام، انقلاب و مومنان همیشه مردمی در سختی ها هستند و تهدیدها را به فرصت تبدیل می کنند.

مشاور وزیر و دبیر تیم تعاون در حوزه و آموزش و پرورش گفت: امروز 21 هزار دانش آموز بدون اشتغال در قالب جهادی و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در آموزش و پرورش حضور دارند. در خصوص مباحث تبیین جهاد در تعلیم و تربیت و به عنوان ظرفیت دیده می شود.

وی یادآور شد: در دوره جدید شرایط حضور طلاب، روحانیون و افرادی که به صورت جهادی در تمرینات شرکت می کردند بهبود یافته و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

دبیرخانه تعاون ادامه داد: آموزش و پرورش بزرگترین نهاد فرهنگی کشور از نظر اثربخشی و فعالیت طلاب و روحانیون در امر تعلیم و تربیت است اما حضور صرف کافی نیست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: دانش آموز مؤمن و فعال در مدرسه و معلم ولایی و انقلابی باید همواره در جهت یادگیری و تقویت بنیان علمی خود بکوشد و لازمه دانش آموزان است. و روحانیت برای پاسخ به سؤالات و شبهات اطلاعات علمی روز جهان پیرامون و …

خجت الاسلام نیکزاد گفت: اخلاق و تزکیه نفس محور برنامه های سمینار انسان سازی و معلمان و اساتید در طول تاریخ بوده است. علم بدون اخلاق نمی تواند زمینه تعالی و سعادت واقعی دانش آموز را فراهم کند، علم بدون اخلاق باعث انحراف در جامعه بشری می شود که نمونه بارز آن را در جهان غرب می توان دید که چگونه ملت ها را در مقابل یکدیگر قرار می دهد، آنها مشاور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید