خانواده ها نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد فرزندانشان دارند / فروش عمومی مواد مخدر در پارک های البرز


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878723

اعظم هدایتی گفت: اعتیاد به مواد مخدر و کاهش سن ابتلا به این بلای خانمان سوز یک آسیب جهانی است و امروز جوانان و نوجوانان نیز درگیر آن هستند و باید با آموزش و آگاهی از شیوع آن جلوگیری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اعظم هدایتی کارشناس مسائل اجتماعی در روز 14 تیرماه روز مبارزه با مواد مخدر در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: اعتیاد به مواد مخدر مهمترین دغدغه فکری و یکی از آسیب های اجتماعی در جوامع است، ایران به دلیل اعتیاد نیز از نظر روانی آسیب های طلاق، جنایت و بیکاری را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر و کاهش سن ابتلا به این بلای خانمان سوز یک آسیب جهانی است و امروز جوانان و نوجوانان نیز درگیر آن هستند و باید با آموزش و آگاهی از گسترش آن جلوگیری کنیم.

هدایتی افزود: مهمترین اقدام برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر آموزش و اجرای کارهای فاخر فرهنگی و استفاده گسترده از آن در فضای مجازی است.

وی گفت: هر چه سطح فرهنگ و دانش مردم در زمینه آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر بالاتر باشد، کمتر درگیر اعتیاد و آسیب های اجتماعی می شوند.

156d274a 7b06 4b17 a2ee d741d3c0e99c خبر خاکستری

وی گفت: ارتباط با افراد ناسالم و مصرف کنندگان مواد مخدر یکی از مهم ترین دلایل گرفتار شدن نوجوانان و جوانان در دام اعتیاد است.

هدایتی ادامه داد: امروز که در سطح شهر تردد می کنیم تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان را می بینیم که به راحتی سیگار می کشند و قلیان می کشند که قبح این آسیب ها در جامعه گسترش یافته و یک نگرانی جدی است.

وی افزود: برگزاری کلاس ها و سمینارهای مبارزه با اعتیاد نباید به امروز منجر شود چرا که نیازمند برنامه ریزی بلندمدت است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: کافی است مسئولان استانی به پارک های استان البرز سفر کنند و ببینند که مواد مخدر به راحتی به فروش می رسد و کاملا علنی مصرف می شود.

هدایتی ادامه داد: باید جلوی این آسیب های ویرانگر و خانه های آتش گرفته گرفته شود، در برخی از خیابان های پرتردد کرادژ، دختر و پسر به راحتی در کنار هم در ملاء عام مواد مخدر مصرف می کنند و هیچ جسدی در مقابل خود ندارند. .

وی در خاتمه گفت: آسیب اجتماعی اعتیاد باید به یک دغدغه مهم در جامعه و خانواده ها تبدیل شود و با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی، مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را نسبت به آسیب های اعتیاد آگاه کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید