فرزندان و همسران مادران اصلی نقش مهمی در تحقق سبک زندگی اسلامی دارند

ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802640

نقش زنان در نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی در مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی بسیار ویژه و مؤثر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، خانواده کوچکترین نهاد اجتماعی در یک جامعه است که مهم ترین نقش را زنان در آن ایفا می کنند که در نقش همسر و مادر می توانند خانواده را با موفقیت و با موفقیت در مسیر راه اسلامی ایرانی هدایت کنند. زندگی هدایت کردن.

دختران امروز مادران آینده هستند و نقش تربیتی فرزندان امروز در نسل آینده مشهود است، اما آموزش و پرورش همراه با سبک زندگی اسلامی ایرانی می تواند تربیتی مسئولانه، متدین و همیشه در مسیر دین و اسلام را در این راستا غربی تربیت کند. جوامع با تبلیغات نامناسب سعی دارند زندگی را به سبک زندگی غربی برگردانند.

این روزها دشمنان از تمام ظرفیت رسانه ها برای فریب و تخریب بنیان خانواده استفاده می کنند و با تمرکز بر عفاف و حجاب زنان، خانواده را از مسیر اسلامی ایرانی منحرف کرده و به سبک غربی سوق می دهند.

دین مبین اسلام برای زن جایگاه بسیار والایی اعلام کرده است، از این رو در آیات و روایات از زن به عنوان گوهر درون صدف و یا اینکه آسمان زیر پای مادران است نام برده شده است که همگی بیانگر ارزش و جایگاه والای ایرانی و اسلامی است. زنان.

حجاب، عفاف و عفاف از مهم ترین ویژگی های زن مسلمان است که زن نقش مهمی در تغییر بنیان خانواده دارد. به این سمت اشاره کنید.

امروزه فضای مجازی به فرصتی برای ایجاد لغزش در خانواده تبدیل شده و در صورت نبود سطح سواد رسانه ای و یا عدم آگاهی از پیام ها و تبلیغات در این فضا، خانواده را از مسیر سلامت و آرامش به سمت فروپاشی سوق دهد.

میلاد با سعادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) روز مادر نامگذاری شده است و فرصتی است برای توجه بیشتر به نقش زن در این روز زندگی اسلامی ایران سپری شده است.

نقش زنان در ارتقای جایگاه اجتماعی خانواده

حامد پرچی جامعه شناس گفت: هر واحد اجتماعی بزرگی به نام ملت، ملت، امت و جامعه متشکل از خانواده های مختلف است، یعنی هسته اساسی جوامع در یک جامعه خانواده است و کنار هم قرار گرفتن خانواده ها یک جامعه را تشکیل می دهد. آنها اساسی ترین رکن یک جامعه محسوب می شوند.

وی افزود: در درون یک خانواده زن، مرد و فرزندان تشکیل می شود و سپس برای هر یک از اعضای آن خانواده یکسری حقوق قائل می شود تا حقوق و احترام زن در جوامع غربی با جایگاه زن برابری کند. “خیلی متفاوت

83f38601 68ab 4e6d 8642 42e7875b5084 خبر خاکستری

این جامعه شناس بیان کرد: بالاترین ارزش و جایگاه برای زن در تاریخ در جامعه ایرانی اسلامی به دست آمده است، زن با کنار هم نگه داشتن همه می تواند خانواده را به سمت هدف خود سوق دهد.

«زن می‌تواند موقعیت اجتماعی خانواده‌اش را بهبود بخشد و هدف‌گذاری کند و انگیزه‌ای برای آن داشته باشد. وقتی زن از نظر فکری، عقیدتی و سطح سواد جایگاه بالایی داشته باشد، در واقع موتور محرکه پیشرفت همسر و فرزندانش باشد، می توان گفت که زن عامل اصلی رشد خانواده است. و اتفاقات خوبی که در خانواده رخ می دهد قطعا وجود مادر یا همسری است که حمایت می کند و هدف گذاری می کند.

وی با اشاره به اینکه هدف جامعه ایرانی اسلامی رشد و کمال مادی و معنوی انسان است، گفت: خانواده ها در کنار هم می توانند با اتحاد و همدلی به سمت قله های موفقیت حرکت کنند، می توانند به دنبال کمال و پیشرفت باشند. نقش خود را ایفا کنند، جامعه رو به زوال خواهد رفت.

دوری از سبک زندگی اسلامی به انزوا می انجامد

این جامعه شناس گفت: اصل تفکر ما دینی است، جامعه ایرانی اسلامی تنها بر اساس چارچوب های تعریف شده ایرانی-اسلامی می تواند جلو برود و این ایمان ماست و این سبک زندگی ایرانی-اسلامی حاصل سال ها تجربه است. و حمایت فرهنگی به این نقطه نرسیده است.

پرچی بیان کرد: خانواده ها برای پیشرفت جامعه اسلامی ایرانی باید به تعهدات و اهداف خود که مهمترین فرد در جامعه زنان است عمل کنند و وقتی خانواده جمع شود با کمترین خودآگاهی به نتایج قوی می رسد. برای جدا بودن، فردگرایی به وجود می آید زیرا اسلام تاکید دارد که بسیاری از کارها به صورت جمعی انجام می شود و انسجام خانواده می تواند به انسجام جامعه برسد.

وی با بیان اینکه دشمنان از نهاد اجتماعی خانواده برای ضربه زدن به جامعه استفاده می کنند، افزود: دوری از سبک زندگی اسلامی منجر به انزوا می شود و اگر زنان نقش خود را در جامعه اسلامی ایران به خوبی ایفا کنند، جامعه راه و رسم سبک را در پیش گرفته است. زندگی ایران

ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی سدی در برابر آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام محمد پیریایی کارشناس مذهبی گفت: مهمترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی است که موجب رشد و توسعه جامعه می شود. ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی کانون خانواده را دچار مشکل می کند. اجتماعی بمانید

وی افزود: در این راستا زنان نقش ویژه ای در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند، از این رو زنان به عنوان مادر یک خانواده در تربیت نسلی معتقد به اعتقادات اسلامی و دینی ایفای نقش می کنند. مسئولیت مهم در خانواده.

این کارشناس مذهبی گفت: امروز دشمن در صدد تحمیل افکار غربی به جوانان است و مادران یک خانواده می توانند با تربیت و آگاه سازی فرزندان و تربیت فرزندان بر اساس دین و اسلام و زبان ایرانی این توطئه ها را خنثی کنند. فرهنگ اسلامی.»

حجت الاسلام پیریایی گفت: حضرت زهرا (س) الگوی درخشان یک انسان کامل و الگوی همه بشریت است که در دوران حیات خود در کنار امام علی (ع) موفق به تربیت چهار فرزند شدند که هر کدام در تاریخ درخشیدند. .

9eae6c00 93c4 49e7 9973 31f6f946e17d خبر خاکستری

حضرت فاطمه (س) الگوی انسانیت است

وی بیان کرد: امروز همه زنان باید از حضرت فاطمه (س) که وظیفه تربیت فرزندان، ازدواج، رفع شبهات و پاسخگویی به سؤالات را بر عهده داشتند الگو بگیرند تا خانواده را در مسیر موفقیت و سعادت حرکت دهند.

این کارشناس مذهبی گفت: امروزه داشتن فرزند یا زندگی بدون فرزند در خانواده یکی از فرهنگ های غربی است که متأسفانه در برخی از خانواده ها رخنه کرده است، در حالی که هرچه تراکم خانواده بیشتر باشد، خانواده شادتر از ازدواج دور می شود. بچه ها توطئه شوم دشمنانی است که نمی خواهند نسل آینده با عقاید و افکار اسلامی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام پیریایی خاطرنشان کرد: تحکیم بنیان خانواده، تربیت فرزندان شاد و سالم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از مهم ترین مزایای سبک زندگی اسلامی است و باید از همه فرصت ها برای ترویج این سبک زندگی استفاده کرد.

این کارشناس مسائل دینی گفت: وجود شبکه های اجتماعی و استفاده بی رویه از این شبکه ها باعث کاهش ارتباطات کلامی بین افراد می شود، هر چه کمتر ارتباط کلامی می تواند آسیب های اجتماعی و در نهایت متلاشی شدن خانواده ای در نهاد را به همراه داشته باشد.

وی گفت: خانواده ها باید سبک زندگی اسلامی ایرانی را از ابتدای شکل گیری زندگی مشترک تا رشد فرزندان در خانواده مد نظر قرار دهند تا تفکرات اسلامی فراتر از سایر تفکرات شکل بگیرد.

مادر نقش سازنده ای در شکل گیری تربیتی فرزندان دارد

«حفظ و التزام به سبک زندگی اسلامی یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ فرهنگ ارزشی به شمار می‌رود و از این رو در طول تاریخ یکی از روش‌های استعماری فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعات بوده است. نگرش و سبک زندگی آنها

وی افزود: هر چند هر یک از والدین تأثیر ویژه ای در تربیت صحیح کودک دارند، اما در این میان نقش مادر بیشتر به چشم می خورد زیرا ارتباط مادر با فرزند بیشتر از پدر و فرزند در رفتار است. او شاهد و نمونه داده است و مفاهیم دینی و اخلاقی را از او می آموزد، همسر و مادر به عنوان مهمترین عنصر تربیتی در خانواده نقش سازنده ای در شکل گیری تربیتی فرزندان دارد.

این کارشناس خانواده گفت: بنابراین اخلاق، رفتار و افکار مادر در تربیت دینی کودک بسیار موثر است. دوران کودکی شادی می آورد و تربیت نادرست او بعداً باعث غم و اندوه می شود.

وی تصریح کرد: مادر برای تربیت فرزند نقش های مختلفی از جمله نقش های زیستی، روانی، اجتماعی و تربیتی بر عهده دارد و آثار مثبتی از جمله نهادینه شدن فضایل اخلاقی، حیا و … در وجود فرزندان خداوند متعال از نظر روحی و روانی دارد. او زنان را ملایم‌تر و مناسب‌تر از مادران برای مردان آفرید. بنابراین، افزایش آگاهی زنان از نقش‌های سازنده‌شان و گرایش آنان به اسلام‌گرایی منجر به اتخاذ سبک تربیتی اسلامی در آنان می‌شود.

این کارشناس خانواده خاطرنشان کرد: در واقع زنان وظیفه تربیت فرزند و ازدواج را بر عهده دارند، سعادت و پیشرفت خانواده از خانه شروع می شود; در واقع حضرت فاطمه زهرا (س) با ایجاد کارمندی از زنان دو جهان که با زندگی و مشارکت در امور مختلف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، خانگی، زناشویی و تربیت فرزندان نشان دادند که زن می تواند حریم خصوصی و انسانی خود را حفظ کند. ارزش ها حضور موثر در تمامی مراحل جامعه و الگوی کامل در بازنمایی سبک زندگی اسلامی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید