کشور ما زنان زیادی چون حضرت آملبنین (ع) دارد/ فداکاری مادران و همسران شهدا باید الگویی برای ادامه راه انقلاب باشد.

ساعت: 15:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1801003

در تقویم اسلامی کشورمان روز وفات حضرت آمل بینین (ع) روز تکریم مادران و همسران شهدا نامیده شده است. تجلیل از همسران و مادرانی که همچون حضرت ام البنین (س) جان خود را در راه حفظ انقلاب و اسلام فدا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; 13 جمادی الثانی در تاریخ وفات امام البنین (ع) همسر امام علی (ع); زن از نوع دانش حک شده است. فاطمه بنت حسام که چهار پسر دارد به همین دلیل ام البنین (ع) نامیده می شود. هر چهار فرزند این بانوی بزرگوار در دشت کربلا برای اسلام و ولایت شربت شهادت می نوشند.

در تقویم اسلامی کشورمان روز وفات حضرت آمل بینین (ع) روز تکریم مادران و همسران شهدا نامیده شده است. تجلیل از همسران و مادرانی که همچون حضرت ام البنین (س) جان خود را در راه حفظ انقلاب و اسلام فدا کردند.

064bc7bb 3b9a 4547 a474 c0ea69c478bd خبر خاکستری

کشور ما زنان زیادی مانند حضرت ام البنین (س) دارد.

بی شک تاریخ نقش بی بدیل مادران و همسران شهدا را فراموش نخواهد کرد که در دوران انقلاب و در دوران هشت سال دفاع مقدس، همسران و فرزندان خود را ترغیب کردند که برای حفظ انقلاب و اسلام به جبهه بروند.

اگر از خودگذشتگی این شیرزنان ایرانی که عروس زیادی هم بودند در دوران دفاع مقدس که دشمن مسلح بود، نبود صدام با حمایت کشورهای مختلف دنیا چه چیزی برای سرزمین ما به ارمغان می آورد. به دندان

کشور ما زنان زیادی مانند حضرت ام البنین(س) دارد؛ شهید فاطمه نیک معروف به ام الشهدا اهل جزیره هرمز در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی همه اعضای خانواده خود را به مبارزه با دروغ تشویق می کرد به طوری که با آغاز پاسداشت خود بر تن کرد. لباس سه پسرش و راه افتادند به جبهه.

ام الشهداء هرمزی بانوی اهل خلیج فارس سه فرزند، برادر و برادرزاده خود را تشویق کرد تا برای هشت سال دفاع مقدس به جبهه بروند و این مادر هشت نفر از خانواده اش در حرم مطهر جان باخت. شهید از آل سعود و به قافله شهدا پیوست.

همسران و مادران شهدای ام البنین، رباب، لیلا و زینب کبری صبر و شکیبایی فراوان دارند.

همسران و مادران شهدا از جمله ام البنین، رباب، لیله و زینب کبری (س) صبر و شکیبایی دارند که با صبر و حوصله خود گوش به فرمان ولایت هستند و فرزندان خود را به جبهه های حق علیه باطل می فرستند. برای دفاع از انقلاب و اسلام.

اگر از دوران دفاع مقدس فاصله بگیریم، هنوز مادران و همسرانی هستند که شوهر و فرزندان خود را به مبارزه با خیانت تشویق می کنند. مادران و همسران شهدای مدافع حرم درس تاریخ و ولایتمداری را به خوبی آموختند.

c76f504a b635 43d3 b8a0 248b8d7f1189 خبر خاکستری

خانواده تهتی نژاد در جنوبی ترین نقطه کشور، پسر و خانواده همسرش را به سوریه فرستادند تا با توجه به اینکه دو فرزند نیز دارند، ثابت کنند فرهنگ ایثار و شهادت باقی است.

شهید عبدالحمید سالاری یک دختر و یک پسر از خود به جای گذاشت. همسر شهید سالاری گفت: هر زمان که پسرم باید در جبهه حضور داشته باشد من لباس رزم خود را به تن می کنم و این نشان دهنده اوج از خودگذشتگی زنان و مادران شهداست.

6cfe331d a216 4c37 8e91 6fea916644ba خبر خاکستری

ایثار مادران و همسران شهدا باید الگوی ما برای ادامه راه انقلاب اسلامی باشد.

سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه با صدور بیانیه ای در روز گرامیداشت مقام شامخ مادران و همسران شهدا اظهار داشت:

به نام خدا

«کسانی که ایمان آوردند و هجرت کردند و با مال و جان خود در کار خدا جهاد کردند، در پیشگاه خداوند درجات بزرگی دارند و اولیای امر هستند».
(20 فوریه 2020)
«کسانی که ایمان آوردند و هجرت کردند و با مال و جان خود در کار خدا جهاد کردند، مقامشان نزد خدا بالاتر است. و آنها برنده و موفق هستند».

سیزدهمین جمادی الثانی، سالروز وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها)، بانویی مجاهد و بزرگواری که عمر گرانقدر خود را در راه دفاع از ولایت و تحمل شهادت همسر و فرزندانش به شهادت رساند. دین او اسلام است تعداد فداکارترین مادران و همسران شهدا برشمرده شده است.
شهدا با خون خود کلمات سرخ شهادت را در بارگاه هستی چیدند و به قله های ملکوتی زمین رسیدند و شهادت گرانقدر خود را به جان خریدند تا حریم میهن اسلامی محفوظ بماند و دست اجانب و متجاوزان به آن برسد. وطن
ایثار و از خودگذشتگی مادران و همسران شهدا باید در ادامه راه انقلاب اسلامی برای ما سرمشق باشد و تا ابد متواضعانه قدردان صبر و شکیبایی آنان هستیم و بر خود وظیفه می دانیم که زحمات و تلاش های شهدا را ارج نهاده و ارج نهیم. این مادران و همسران اسطوره ای به بهترین وجه ممکن… چرا که به همه ما درس مقاومت، صبر، ایمان و شجاعت داده اند تا این افتخارات ماندگار و جاودانه بماند.

ضمن عرض تسلیت و تسلیت سالروز وفات بزرگ بانوی ادب، سرمشق شجاعت، صبر، مظهر نجابت، پاکی و بردباری حضرت ام البنین (س) اعتلای معارف کربلایی حضرت. عباس ع) در آغوش پر مهرش فرصت را مغتنم شمرده و با تکریم مادران و همسران شهدا و ارج نهادن به کرامت آنان، عزت، سلامتی و سعادت این اسوه های عفاف و پاکدامنی را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید