آنچه به ما اقتدار می‌دهد علم است و علم در دانشگاه و حوزه تولید می‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در آن زمان چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد، دانشجویان تجمع کردند و علیه دولت مصدق اعتراض کردند. زیرا آمریکا پس از ملی شدن صنعت نفت – که برخلاف میل مردم ایران بود – می خواست روابط ایران و انگلیس را دوستانه کند. جنایات آمریکا در این دوران و قبل از آن در ایران و جهان آنقدر زیاد است که هویت دولتمردان آمریکایی به عنوان جنایتکار شناخته می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دانشجویان امروز کشور نباید جنایات انگلیس و آمریکا را فراموش کنند، سفارت آمریکا همیشه جاسوسخانه بوده است و بعد از انقلاب نیز دانشجویان آگاه پیرو خط امام هستند. RA ) این خانه جاسوسی را جمع کرد، آمریکا همیشه می خواست ایران را نابود کند. کم کم آمریکا یک بار طرح کودتای نوژه را دنبال کرد و قرار بود در همدان و تهران اجرا شود. اما مادر وطن پرست افسر نیروی هوایی درگیر در کودتا، کودتا را افشا کرد. در جنایتی دیگر، آمریکا با حمله به طبس، تمام تلاش خود را در جنگ تحمیلی علیه مردم ایران به کار گرفت.

وی ادامه داد: آمریکایی ها در زمان جنگ حتی به ما اجازه ندادند مایحتاج اولیه خود مانند لباس نظامی را تامین کنیم و در برخی عملیات ها لباس و چکمه نظامی نداشتیم و موشک های 9 متری را به صدام فروختند تا سه فروند را منهدم کند. بعد از حملات موشکی، زندگی ما بچه ها را تکه تکه از زیر آوار بیرون می کشید، شبیه جنایات رژیم صهیونیستی که علیه بچه های غزه می بینید.

خسروپناه افزود: منافقین در اوایل انقلاب با حمایت آمریکایی ها 17 هزار نفر را در ایران کشتند و امروز زنان را آزاد می کنند، البته سرمایه داری آمریکا مختص ایران نیست. آمریکایی ها در 245 سال زندگی خود در 227 جنگ شرکت کرده اند، در نیمه دوم قرن بیستم به 22 کشور حمله کردند، از جمله بمباران هیروشیما با 300000 کشته، کمپین علیه برلین، حمله به کره شمالی، اردن، لبنان، کوبا، ویتنام، افغانستان و غیره در بحران هایی از جمله بحران سوریه، عراق، یوگسلاوی، مجارستان، مصر، کوبا، اتیوپی، لهستان. آنها در کودتاهای ایران، عراق، شیلی، آرژانتین و ترکیه و انقلاب محلومی نقش داشتند.

وی ادامه داد: 94 درصد زنان هالیوود در آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند که بالاترین میزان تجاوز در آمریکا با این اتفاقات و جنایات است. حقوق بشر به بازی های تبلیغاتی محدود می شود. آنها به جنایات آمریکا و کشورهای سلطه گر توجهی ندارند و این رویکرد منصفانه نیست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مقابله با تفکر سرمایه داری آمریکایی ها گفت: آمریکایی ها در زمان رژیم پهلوی و بعد از انقلاب اسلامی در دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ایران رحم نکردند. دشمن خدا و دشمن تو و آخرین آنها از او می ترسند، پس نمی دانند، خدا آنها را می شناسد و ما از چیزی در راه خدا انفاق می کنیم. در توان خود برای مقابله با آنها (دشمنان) و اسبهای تربیت شده (برای میدان جنگ) تا دشمن خدا و دشمنانش را با آن بترسانی و گروهی غیر از کسانی را که نمی شناسی. خداوند آنها را می شناسد و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیان دفاعی اسلام) انفاق کنید به طور کامل به شما بازگردانده می شود. به شما ظلم نمی شود).

خسروپانه گفت: امروز اگر جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی اینقدر رشد نمی کرد، ایران به 9 کشور تقسیم می شد. توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران از بسیاری از تهدیدات جلوگیری کرده است. آنچه به ما قدرت می دهد علم است و علم در دانشگاه ها و دانشکده ها تولید می شود. روحانیت امروز نباید روحانی 300 سال پیش باشد. بلکه روحانیت باید به 300 سال آینده نگاه کند.

وی افزود: دانشگاه نباید خود را به رشته های شیمی و فیزیک محدود کند. بلکه باید در علوم نوظهوری مانند فیزیک کوانتومی پیشتاز باشد. زیرا امروزه دنیا به فناوری‌های نرم و فناوری‌های سخت جدید مجهز شده است و دیگر حتی از هوش مصنوعی صحبت نمی‌کنیم. در عوض، هوش مصنوعی کوانتومی و محاسبات کوانتومی مورد بحث قرار گرفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره رویکرد تحول آفرین بهترین دانشگاه های دنیا ادامه داد: این دانشگاه ها دائما در حال تغییر و تجدید هستند، دانشکده های موضوعی در حال شکل گیری هستند. یکی از دلایلی که نخبگان علیرغم جنایات آمریکا همچنان به آمریکا می روند، مدرن بودن دانشگاه های آنجاست. اما در دانشگاه های ما دانشجویان مهارت نمی آموزند و فقط مدرک می گیرند. اینجا دانشگاه امروزی نیست. در حالی که پس از لیسانس دانشجو باید مهارت های لازم برای ورود به بازار کار را داشته باشد.

منشی شورای عالی انقلاب فرهنگی وی تاکید کرد: در گذشته فقط به آموزش جوانان نگاه می شد و دانشگاه ها تلاش می کردند تا نیاز آموزش را برطرف کنند. اما امروزه جامعه و حتی دانش آموزان دیگر نیازی به آموزش ندارند. بلکه دانشجو می خواهد نیازهای جامعه را برآورده کند و در ازای آن کسب درآمد کند.

خسروپناه اعلام کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح کارآمدی دانشگاه را در دستور کار خود دارد. از آنجایی که دانشگاه های کشور هنوز در نسل اول و دوم هستند، بنابراین با رعایت مقررات افزایش کادر آموزشی، مقاله مشکل محور شود. همچنین باید طرح آمایش سرزمینی را جدی بگیریم تا همه دانشگاه ها در یک شهر باشند. تخصصي كه متقاضي ندارد نداشته باشد. بلکه باید فیلدهای جدید عوض شود. ما نباید فقط به رشد کمی فکر کنیم، بلکه باید به فکر کیفیت و اشتغال هم باشیم.

وی گفت: اگر موضوع علم در کشور را به مهارت ها و نیازهای جامعه پیوند ندهیم به خود خیانت کرده ایم. زیرا برخی از نخبگان مهاجرت می کنند و علم و جان خود را به دیگران می بخشند. بنابراین باید به هوش و استعداد دانش آموزان توجه کرد و آنها را در مسیر درست قرار داد.