ضرورت تولید علم و نظریه پردازی در حوزه حراست

ساعت: 20:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793421

کریمی گفت: کار علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس باید منجر به توسعه گفتمان شود و برای تحقق این امر باید از ظرفیت های دانشگاه ها و حوزه های علمیه استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امشب در جلسه شورای عالی دایره المعارف دفاع مقدس استان مرکزی و تجلیل از نویسندگان برتر اظهار داشت: امروز باید این حضور و حماسه به درستی تبیین و بیان شود و این موضوع. باید هم از طریق فعالیت های علمی و پژوهشی و هم از طریق فعالیت های فرهنگی و هنری به نسل جوان گفت.

وی افزود: کار علمی و پژوهشی در حوزه حراست مقدس باید به توسعه گفتمان منجر شود و برای تحقق این امر باید از ظرفیت های دانشگاه ها و حوزه های علمیه استفاده کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی همواره بر تولید علم، پژوهش و ایجاد توان علمی پایه تاکید شده و مبنای اصلی پیشرفت است. این سؤال باید در گام دوم و به معنای واقعی محقق شود.«جهاد علمی در قسمت های مختلف در حال انجام است.

وی ادامه داد: پژوهش مبتنی بر حل مسئله، نیازسنجی و نظام مشکلات فعلی و آتی برای دستیابی به مرجعیت علمی در حوزه دفاع مقدس از اولویت ها و ضرورت های مهم است و دانشنامه دفاع مقدس یکی از اقدامات در این زمینه است. . . “

سردار کریمی افزود: مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها با وجود نخبگان علمی و علاقمندان به حفاظت و مقاومت، مشتاق فعالیت در عرصه دفاع مقدس هستند و بنابراین باید از این توانایی های علمی برای گفتمان سازی فرهنگ دفاع مقدس به خوبی استفاده شود. “

وی با بیان اینکه دایره المعارف حراست، روایتی حکیمانه، نه احساسی، راهنما، قوی و شامل تمامی مباحث مستند، استدلالی و سازگار با عقل و منطق در حوزه حراست است، گفت: اگر این روایت مبتنی بر این باشد. ادبیات غنی، زمینه را برای گفتمانی فراهم می کند که بتواند این فرهنگ ارزشمند را به خوبی به نسل جوان منتقل کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: یکی دیگر از موضوعات مورد توجه در حوزه دفاع مقدس تربیت پژوهشگران و نخبگان بود که کنگره شهدای استان مرکزی از سوی دیگر با جمع آوری بیشتر این کار را آغاز کرد. بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و با میدان دادن به نخبگان جوان فضای خوبی را در این زمینه فراهم کرد.

وی تاکید کرد: تربیت پژوهشگران و نخبگان جوان در عرصه دفاع مقدس باعث می شود که بتوان از گنجینه دفاع مقدس بهتر استفاده کرد و این موضوع باید با مشارکت همه دستگاه ها و نهادهای زیر نظر کنگره محقق شود. “

سردار کریمی با تاکید بر اینکه تولید علم و نظریه پردازی در حراست مقدس یک ضرورت مهم است، گفت: اگر نظریه پردازی در حراست به خوبی انجام شود راه بهره مندی از فرهنگ حراست مقدس در گام دوم و در نهایت شکل گیری تمدن است. «اسلام بهتر صاف می شود.

وی با اشاره به فعالیت های دومین گام کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی گفت: گام دوم کنگره شهدای استان مرکزی علاوه بر فعالیت های فرهنگی، رسمی و اجتماعی گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت بر فعالیت های علمی و پژوهشی متمرکز است و تهیه دایره المعارف استانی دفاع مقدس در اولویت فعالیت ها قرار دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: از آنجایی که استان مرکزی با برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی الگوی موفقی را در عرصه ایثار و شهادت ارائه کرد، خوشبختانه می توانیم الگوی موفقی را در دایره المعارف استان مرکزی ارائه کنیم. استان.پیشرفت.«دانشنامه به همراه کارگروه های تخصصی انگیزه بالایی دارند که قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی لبیک به دستور مقام معظم رهبری و متعلق به آحاد مردم و اقشار مردم استان است و لذا استفاده و مشارکت همه توانمندی ها و توانایی ها برای تسریع در آماده سازی است. از دانشنامه لازم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید