برگزاری همایش ملی نقش علم و فناوری در حراست مقدس


ساعت: 16:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916162

گزارش دانا از همایش ملی نقش علم و فناوری در حراست;

امروز 24 آذرماه همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس با حضور سرلشکر پاسدار محمد باقری، سرلشکر امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، سرلشکر حسین سلامی، سرلشکر حسین سلامی و جمعی از فرماندهان سپاه برگزار شد. مقامات عالی رتبه لشکری ​​و کشوری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این مراسم با تلاوت قرآن کریم و سرود ملی آغاز شد و سپس سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور مقام معظم رهبری به عنوان متولی این همایش سخنان خود را آغاز کرد و اظهار داشت: در هشت ماه گذشته در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری، پیرامون جایگاه علم و فناوری در دوران دفاع مقدس، محافل و نشست های مختلف علمی برگزار شد که نتایج آن در این همایش به نمایش گذاشته می شود.

وی ادامه داد: حدود 900 مقاله علمی برای این همایش ارسال شد که حدود یک سوم آن مقالات با کار علمی دقیق پذیرفته شد که امروز در هشت نشست علمی توسط حاضران شنیده و اظهار نظر خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز ما در ستاد کل نیروهای مسلح بر آنیم که بتوانیم تا حدودی جایگاه علم و فناوری و تاثیر آن را در پیروزی های دفاع مقدس و با به نمایش گذاشتن اقتدار جمهوری اسلامی ایران کشف کنیم. ارتش در دوران دفاع مقدس به ویژه یگان های تخصصی خود در کارهای عملیاتی و به نمایش گذاشتن توان نظامی و لجستیکی این نیرو با به روز نگه داشتن هواپیماهای رزمی و نیروی هوایی.

وی افزود: سپاه پاسداران که یک نهاد امنیتی بود در زمان جنگ سازمان رزم خود را توسعه داد و واقعاً وزارت دفاع در زمینه تولید تجهیزات خوش درخشید. در زمان جنگ موفق شدیم در وزارت سپاه یک صنعت موشکی ایجاد کنیم و امروز به یکی از نیروهای موشکی تبدیل شده ایم، در آن زمان در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین نیز اقداماتی انجام شد و اگرچه ابتدایی بود، اما بهترین تصرف. در عملیات بیت المقدس توسط این پهپادها انجام شد.

به روز رسانی…

دیدگاهتان را بنویسید