علم و فناوری بعد از علم و ایمان قوی ترین ابزار هستند


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1919162

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای شکست دشمن نیازمند علم و فناوری هستیم. این قدرتمندترین و مؤثرترین ابزار ما در کنار آگاهی و ایمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همایش هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران نخبه صبح امروز چهارشنبه 30 آذرماه در دانشگاه امام حسین (ع) با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با تسلیت شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) خاطرنشان کرد: امروز بدون جهانی شدن نمی توانیم با یک قدرت جهانی روبرو شویم.

وی افزود: عبور از چالش ها، موانع و خطرات پیش روی دشمنان ایران و اسلام و در یک کلام دشمنان ترکیب اسلام، بدون جهانی شدن ابعاد و گستره قدرت ممکن نیست. و شخصیت ایران عزیز و این راه است.

وی خاطرنشان کرد: ما در مقابل کسانی هستیم که از علم، هنر و فناوری برای حکومت بر جهان استفاده کرده و با این ابزارها برای کوچک کردن، مهار و توقف ایران تلاش می کنند.

فرمانده کل سپاه گفت: دشمن این واقعیت را درک کرده است که نیروی عظیمی در حال رشد است و این نیرو با خواسته های دشمن در تضاد است. آنها رویکردهای او در اداره جهان را نمی پسندند و آرمان های او را تحمل نمی کنند. قدرتی پدید آمده و نهالی شده است و در برابر طوفان های سخت خود را محکم کرده و هر روز در جهان گسترده می شود. این نظام مقدس و انقلاب ناب ماست که می کوشد هوای دنیا و مصونیت های اخلاقی و علمی را تصفیه کند و با این سموم مبارزه کند و عدالت و آزادی و اخلاق و معنویت را در کالبد بشریت بیاورد. .

سلامی با تاکید بر اینکه هرگز با دشمن زبان مشترک پیدا نمی کنیم، ادامه داد: دشمنان می خواهند ما را تحت کنترل خود قرار دهند و تاریخ را تکرار کنند تا تصویر دلخواه خود را از جهان بسازند. نبرد در این عرصه برای عدم شکل‌گیری الگوی مبتنی بر اسلام، در سطح مکتب، ایران و جغرافیا برای تحریک جهان است. نبرد نبرد برش ها و الگوها است. برای اینکه الگوی انقلاب اسلامی ضعیف و ناکارآمد باشد، بر توقف روند پیشروی و پیشرفت نظام تمرکز کردند. ما محکوم به دنبال کردن و شکستن بن بست ها و تسلیم نشدن در میدان هستیم. سرنوشت ما حرکت و حفظ افتخاری است که به دست آورده ایم.

فرمانده کل سپاه گفت: به تاریخ نگاه کنید، جایی نیست که انگلیس کشته نشده باشد. جوانان ما تاریخ 20 سال گذشته را نمی دانند، انگلیس حامل کشتار دسته جمعی و استعمار است. حادثه مسجد گوهرشاد را انگلیسی ها مهندسی کردند و تکرار این مشکلات خواست و راهبرد دشمنان است، اما ایران کنونی ایران گذشته نیست و در فضای سیاسی ایران بزرگی است و مرزها را درنوردیده و گسترش یافته و هست. ایران قدرتمند از نظر فرهنگ فناوری و دفاعی. هیچ یک از مقامات انگلیسی تفکر و نگرش خود را تغییر نداده اند و همان چرچیل هستند، فقط در قالب جدیدی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: برای شکست دشمن نیازمند علم و فناوری هستیم. این قدرتمندترین و مؤثرترین ابزار ما در کنار آگاهی و ایمان است. نقش دانشگاه امام حسین (ع) نقش مؤثری است و می تواند تعیین کننده باشد و می تواند موتور محرکه قوی و پرچمدار بزرگ و سازنده اعتماد به نفس و اثبات قدرت توانایی باشد. ذخایر ارزشمندی از توانایی و استعداد در این دانشگاه وجود دارد، دانشگاه نقش تعیین کننده ای در این حرکت ایران برای فتح قله های فناوری و علم خواهد داشت.

سلامی با تاکید بر اینکه پرچم علم باید در دست شما دانشگاهیان باشد و به دست سایر دانشجویان سراسر کشور برسد، خاطرنشان کرد: این رسالت ماست، دانشگاه ما می تواند الگوی تمام عیار در عرصه علم و فناوری باشد. . شما باید در این زمینه دشمن را شکست دهید، ما به دانش و فناوری نیاز داریم، این برای آینده بسیار مهم است. وقتی دانشگاهی می تواند با ارائه محصولی کاملاً قابل قبول در جامعه علمی دنیا بدرخشد این اتفاق می افتد.

سردار سلامی با اشاره به بازدید از آزمایشگاه هوش مصنوعی ادامه داد: جوانان امروزی با اطمینان در آزمایشگاه هوش مصنوعی و میکروالکترونیک فعالیت می کنند. در جایی در دنیای علم میکروالکترونیک، فقط آمریکا آن را دارد، ما می توانیم دوم باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز فصل اعتلای و اعتلای دانشگاه است، گفت: از سال گذشته تا امروز می توان از اتفاقات ملموس دانشگاه در زمینه پیشرفت علمی و فناوری به طور کامل تقدیر کرد. هیچکس در تاریخ ثروت ایران را ندارد. دانشگاه امام حسین باید به سمت روشنگری فضای تاریخ و اندیشه و بینش در جهان برود.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در حوزه های علوم انسانی، سیاسی، جغرافیا، مدیریت روابط بین الملل، جامعه شناسی و روانشناسی در همه این حوزه ها دانشگاه امام حسین (ع) باید با تفکر غربی که می خواهد این علوم را منزوی کند مقابله کند. فکر جهان سعی می کند جهان را رهبری کند.

دیدگاهتان را بنویسید