جای خالی تمثیل شهدای قزوین در خیابان های اصلی شهر / نام 850 شهید خیابان های قزوین را مزین کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری مزار شهدا، ضرورت این امر بیش از پیش بر مسئولان امر آشکار می شود که در امر نامگذاری با دقت و احتیاط بیشتری عمل کنند، زیرا گاهی اوقات اگرچه نام یک شهید در قطعه ای آمده است، مردم هنوز این مکان را می نامند از قدیم می دانستند که این نشان می دهد که صرف نام بردن از یک شهید برای کوچه، او را از مسئولیت سلب نمی کند و نامگذاری باید به گونه ای باشد که به آگاهی عمومی راه پیدا کند. .

محسن حق شناس در گفت و گو با خبرنگار شهرستان صبح قزوین درباره نامگذاری خیابان های قزوین به نام شهدا اظهار داشت: در قزوین بیش از 800 مکان به نام مبارک شهدا مزین شده است اما برخی از آن نام ها در استانی است که فداکاری شده است. 3000 شهید برای انقلاب سرداران سرافراز این استان به قدر واقعی شهدا بالا رفتند.

این عضو شورای شهر قزوین گفت: با توجه به دستور و تاکید رهبر معظم انقلاب در استفاده از نام شهدا برای نامگذاری خیابان ها، باید با همت شورا نام خیابان های قزوین را بازتعریف کنیم. و شهرداری و شاید راههای زیادی بتوانیم به عنوان شهدا یاد کنیم.

به گزارش صبح قزوین؛ یاد و نام شهدا نه تنها باید بر نام آنها در خیابان های شهر متمرکز شود، بلکه باید راه و رسم آنها را در جامعه تبیین کند، زیرا امنیت و آرامشی که داریم مرهون دلاورمردی ها و رشادت های شهدای مدافع است. حرم . .

علی فرمانی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین اظهار داشت: تدوین سند و نقشه راه از تضاد منافع و تقاطع ها جلوگیری می کند و برگزاری یادواره و تجلیل از شهدا در راستای اهداف این شخصیت ها امری است. حرکت بسیار خوبی که باید در این زمینه شکل بگیرد.»

از عناصر شهدا در شهر استفاده کنید

یکی از اعضای شورای شهر قزوین با بیان اینکه در برخی از میادین شهر مزین به نام شهدا، المان ها نیز معرف نام شهید باشند، گفت: و با هماهنگی ها و بازدیدهای انجام شده در دستور کار قرار گرفت. شهرداری منطقه

به گزارش صبح قزوین؛ نامگذاری خیابان های شهر به نام شهدا و نمادهای انقلاب و دفاع مقدس از آن دست اتفاقاتی است که قهرمانان و وقایع انقلاب را تا حد امکان زنده نگه می دارد، اما برای اینکه این امر به درستی اتفاق بیفتد مسئولان باید با اصول و برنامه تصمیم گرفت..

فاطمه اشدری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی گفت: اگر امروز باید شورای نامگذاری را طوری قضاوت کنیم که زحمات آنها زیر سوال برود، ظلم کرده ایم چرا که شهدای شاخصی در کشور داریم که نامشان در خیابان های هر شهر از جمله قزوین می آید. “

وی افزود: بسیاری از صفات ارزشمندی که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود و شهدا جان شیرین خود را برای آنها از دست دادند در کوچه و خیابان نام برده می شود، بنابراین قبل از اینکه بخواهیم نقد منصفانه داشته باشیم باید یک بار وضعیت شورا را مرور کنیم. بیایید بررسی کنیم، زیرا همکاران ما در این شورا تلاش ها و فعالیت های چشمگیری داشته اند.

باید محله را نام ببرید

این عضو شورای شهر قزوین گفت: محدوده شهر مشخص شده و فضاهای جدیدی که در نواحی اطراف شهر می بینیم اخیرا به بخشی از شهر تبدیل شده و بسیاری از آنها نام خود را به جا گذاشته است. من فکر می کنم نقطه ای که باید نام برده شود باید در راستای مکان باشد. به عنوان مثال اولویت ما در منطقه آسیمیه که اسماعیل آباد به فضای شهری اضافه شد، نامگذاری شهدا بود، اما در آن زمان عظیمیه شهید نداشت، بنابراین از ارزش های حفاظت مقدس برای کنار گذاشتن استفاده کردیم. معابر این منطقه

اشدری تاکید کرد: اگر خانواده ای شهید از شهر دیگری به قزوین مهاجرت کرده باشند و از شورای نامگذاری خواسته باشند محله همسر، برادر یا فرزند شهیدش را نامگذاری کنند، با تایید بنیاد شهید این نام گذاری می شود. باید رضایت خانواده شهید نیز با این اسامی وجود داشته باشد، زیرا برخی خانواده ها با این موضوع موافق نیستند.

نامگذاری 850 گذر از شهدای قزوین

یکی از اعضای شورای شهر قزوین گفت: تا امروز اسامی 850 شهید در خیابان های این شهر نامگذاری شده است که 67 نفر از آنها سردار نامیده شده اند. همچنین اکثر شهدا در سه ماهه دوم شهرداری قزوین در سال 1399 (60 پاساژ از 100 پاساژ) غسل تعمید شده اند و تاکنون 9 پاساژ از بانوان شهید را غسل تعمید کرده ایم.

اشدری در پایان گفت: اصول نامگذاری باید از نظر قانونی رعایت شود و در صورت انتخاب نام به تایید شورای شهر و شورای نامگذاری برسد.

به گزارش صبح قزوین؛ شهدا از برکت انقلاب اسلامی هستند و برای اینکه فرهنگ ایثار و شهادت رنگ کهنه نگیرد باید از همه امکانات استفاده کرد و فقط نام گذاری معابر کافی نیست.

مهدی مهدیهانی در گفت و گو با خبرنگار شهری صبح قزوین اظهار کرد: با وجود اینکه در قزوین 850 پاساژ، کوچه و خیابان به نام مقدس شهدا مزین شده و این مایه مباهات است، اما به نظر من برخی نام ها نامناسب است و باید. مورد بررسی قرار گیرد.»

111907d5 3c7f 4679 b609 909e2e56422c خبر خاکستری

استفاده از فرهنگ و هنر برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا

وی افزود: سازمان زیباسازی شهرداری قزوین باید به استفاده از هنر و صنعت کاشی در تولید المان های شهدا توجه کند و می توان از عناصر به کار رفته در تولید کاشی یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشت. و با ساختن سرهای شهید توسط هنرمندان کارهای فاخر قدر آن را درک کرد.

این عضو شورا ادامه داد: همچنین باید به مسائل فرهنگی و نشر کتاب در این حوزه توجه داشته باشیم و در این راستا سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری می تواند در قالب تولید کتاب و نشر و تولید مستند خدمات ارائه دهد. ، فیلم ها و تاریخ نگاری شفاهی در این زمینه.

مهدیهانی تاکید کرد: باید حماسه 19 دی در قزوین را مورد توجه قرار دهیم چرا که این تاریخ یادآور حماسه دیگری از دیار قزوین است که در این صورت باید برای زنده نگه داشتن آن تدابیری اندیشید.

به گزارش صبح قزوین؛ نسل جوان باید با اخلاق و سیره شهدا آشنا باشد و مهمتر از نام شهدا که زینت کوچه ها و خیابان های شهر است تبیین اهداف و سیره و منش شهداست.

کاسم اللهیاری در گفت و گو با خبرنگار شهری صبح قزوین اظهار داشت: در شرایط امروز می توان از فضای نرم افزاری برای تعریف کدهایی که در داشبورد نصب می شود استفاده کرد تا نسل جوان تمام اطلاعات مربوط به سامانه را دریافت کند. شهید با اسکن رمز و با شهدا «و با آنها آشنا شوید.

رئیس مجلس محلی قزوین تاکید کرد: پیشنهاد می کنم سازمان فناوری اطلاعات و سازمان زیباسازی برای تحقق این مشکل همکاری و تعامل داشته باشند چرا که زیرساخت های این اقدام فراهم است و تنها با تعریف کد برای هر شهید می توان به این موضوع پی برد.

اللهیاری گفت: در سال های گذشته اقدامات ارزنده و خوبی برای نامگذاری خیابان ها به نام شهدا در شورای نامگذاری انجام شده است و امیدوارم این دوره با همین قدرت و شدت ادامه داشته باشد و متوقف نشود.


b6e54fbb 687c 4e50 b94d 2ee7fedd8f7f خبر خاکستری

به گزارش صبح قزوین؛ هر تصمیمی برای فرهنگ سازی ایثار و شهادت مانند پلی است که جوانان را به انقلاب متصل می کند، بنابراین تدوین برنامه های فرهنگی برای آشنایی بیشتر مردم با این جریان ضروری به نظر می رسد.

حسین صلح جو در گفت و گو با خبرنگار شهری صبح قزوین اظهار کرد: 1200 شهید والامقام در قزوین وجود دارد که نام 850 شهید خیابان ها و کوچه های شهر را مزین کرده است. من فکر می کنم نه تنها باید یاد شهدا را به نامگذاری در خیابان پیوند زد، بلکه باید کاری کرد که افکار شهدا و آرمان ها و اهداف آنها در جامعه تبیین شود.

اختصاص بودجه برای چاپ دفتر خاطرات

وی افزود: هم اکنون سه جلد کتاب خاطرات همسر شهید در مرحله چاپ داریم که نیاز به اعتبار دارد که در این راستا می توانیم با اختصاص بودجه این خاطرات را ماندگار کنیم. همچنین برگزاری یادواره های شهدا در نقاط مختلف قزوین از دیگر اقداماتی است که می تواند در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه و ایجاد حوادث ماندگارتر موثر باشد.

صلح جو در پایان گفت: متاسفانه مشکلات آنها را در دیدار خانواده های شهدا و ایثارگران می بینیم و باید در بحث اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر اغماض شود.

به گزارش صبح قزوین؛ اگرچه نامگذاری خیابان ها به نام شهدا باعث زنده ماندن نام آنها می شود، اما در کنار آن باید برنامه های دیگری نیز اجرا شود تا جوانان این نسل و نسل آینده شناخت بیشتری نسبت به شهدای انقلاب پیدا کنند. آنها شهید خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید