افتتاح تقاطع شهید سلیمانی در روز بوشهر یک طرفه می شود / خیابان سنگی و خیابان شهید عاشوری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ شهر بوشهر مرکز پایتخت انرژی ایران است و شهر به عنوان مرکز این استان باید نمایانگر همه ویژگی های فرهنگی و مدرنیته این استان باشد.

یکی از ارکان مهم برای ساخت و ساز شهر، شهرداری و شورای شهر است که تصمیمات و اقدامات آنها می تواند پایتخت انرژی ایران را به شهری پیشرفته تر و الگویی برای سایر شهرها تبدیل کند و با توجه به قدمت بوشهر، نقشی که این استان از دیرباز در اقتصاد مقاومتی و فرهنگ ایفا می کند، ایران باید در هر نقطه از شهر خود را نشان می داد.

این شهر طی چند دوره گذشته چندان از شورا و شهردار خود ندیده است و حتی برخی از اعضای شورا و شهرداری نیز به دلیل تخلف محاکمه شده و از حضور در شورا منع شده اند.

در این مدت خوشبختانه شورایی به بهره برداری رسید که توانست جراحات حضور شوراهای قبلی را التیام بخشد و پروژه هایی که سال هاست با پیشرفت اندکی اجرا می شوند با جهش قابل توجهی مواجه خواهند شد.


http://sepas.ir/uploader/4128IMG_0592.jpg

با وجود گذشت یک سال از انتخاب شهردار بوشهر، این شهردار نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار نکرده بود که این اتفاق پس از یک سال رخ داد و اصحاب رسانه ضمن حضور در بازدید از پروژه های شهرداری بوشهر، سرانجام موفق شدند. برای برگزاری کنفرانس مطبوعاتی. مشارکت با شهردار.

حسین حیدری; شهردار بوشهر در این نشست خبری که پیش از بازدید از پروژه ها برگزار شد، گفت: این اولین نشست رسانه ای است اما همواره پاسخگوی اصحاب رسانه بوده ایم.


پاس عرضی شهید سلیمانی انرژی زیادی از ما گرفت

حیدری افزود: مهمترین اقدامات ما تکمیل پروژه های نیمه تمام مانده بود و مهمترین آنها چهارراه شهید سلیمانی بود که انرژی زیادی از ما گرفت که مراحل پایانی خود را طی می کند و تا پایان سال به اتمام می رسد. 22 بهمن و در روز بوشهر افتتاح می شود انشالله.

وی گفت: سه راهی آزادی از نظر ما در حد استاندارد نیست و در حال حاضر تحویل موقت شده است اما زیباسازی را آغاز کرده ایم. پارک لیل پروژه بزرگ دیگری است که از ایستگاه اتوبوس تا انتهای شهرک نیاش ادامه خواهد داشت.

شهردار بندر بوشهر گفت: پروژه میدان الغدیر نیز در حال بررسی است و یکی از پروژه های مهمی است که بعد از چهارراه شهید سلیمانی آغاز می شود، همچنین میدان امام علی علیه السلام راست نیز در دست ساخت است و آن اجرا به زودی آغاز خواهد شد


http://sepas.ir/uploader/2734IMG_0613.jpg

شهردار بوشهر گفت: قبرستان وادی الرحمه وضعیت بسیار بدی داشت از جمله اینکه این قبرستان مقاومت داشت که رفع کردیم، دسترسی به این مکان وضعیت بسیار بدی داشت و در حال حاضر راه دسترسی و فضای سبز و همینطور این قبرستان. آب آشامیدنی نداشت، لوله آب 2 کیلومتر بود و در کنار آن سردخانه ای با ظرفیت 30 مرده و محل نماز میت ساخته می شد.


ساحل بانوان برای استفاده بانوان در تمام فصول سال آماده شده است

وی افزود: ساحل بانوان یکی از تفریحات مهم بانوان برای لذت بردن آزادانه از دریا است و می توانند در تمام فصول از آن استفاده کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: نمازخانه احداث شده و در آینده سرپوشیده می شود. ما معتقدیم که مبلغ پرداختی به عنوان مالیات کمتر از مبلغ واقعی است. به این دلیل که هر پروژه ساخته شده با جزئیات در سیستم ستاد بارگذاری می شود که گاهی باعث عقب افتادن کار می شود اما ما نگذاشتیم کار عقب بیفتد و پروژه ها را بدون اقدام غیرقانونی به جلو بردیم.

شهردار بوشهر گفت: یکی از مشکلات شهر مشکل تخلیه آب های سطحی بود که در بسیاری از نقاط شبکه مدیریت آب های سطحی از جمله خیابان عاشوری اصلاح شد و مشکل دبی آب های سطحی به حداقل رسید. ، همچنین و در شرایط جنوبی تردد آسفالت.70 باند بزودی تکمیل می شود.

وی بیان کرد: مشکلات پایانه مسافربری برطرف شده و در این ارتباط کارواش که مدتی کار نمی کرد مجددا راه اندازی شد.

حیدری تاکید کرد: فعالیت های شهرداری بندر بوشهر تنها معطوف به پروژه های عمرانی نیست، بلکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی انجام شده است همچنین در حال حاضر در زمینه زیباسازی منظر شهری، نورپردازی و… . ساخته شده.


خدمات شهرداری بوشهر الکترونیکی می شود

وی بیان کرد: خدمات الکترونیکی نیز به زودی راه اندازی می شود و مردم می توانند از طریق سامانه الکترونیکی خدمات خود را دریافت کنند، با این اقدام تا حدود زیادی از مشکلات شهروندان از نظر زمانی و هزینه ای جلوگیری شده و احتمال فساد به حداقل می رسد.


http://sepas.ir/uploader/2902IMG_0627.jpg

شهردار بندر بوشهر گفت: سیستم حمل و نقل عمومی ما فرسوده شده است. در این راستا بیست دستگاه اتوبوس برای رفع این مشکل خریداری کرده ایم که 6 دستگاه اتوبوس پس از شماره گذاری هفته آینده به ناوگان اتوبوسرانی بوشهر اضافه می شود که حدود 22 میلیارد تخصیص داده شد، برنامه دیگر نوسازی تاکسی ها است.

وی در این زمینه گفت: طی مذاکرات انجام شده با پست بانک برای اعطای تسهیلات، مردم می توانند با ثبت نام در سامانه ایجاد شده، تاکسی های فرسوده خود را تعویض کنند.

حیدری تصریح کرد: یک سال است که حقوق کارمندان و نگهبانان حتی یک روز هم به تاخیر نیفتاده است، معبر سرزتال به تنگک چهار کیلومتر است که با عرض مناسب می تواند ترافیک این مکان را کاهش دهد.

شهردار بوشهر گفت: رافائل دوباره فعال می شود، دهکده گردشگری به زودی با شناسایی سرمایه گذار آغاز می شود.

وی گفت: شهرداری منطقه 1 و منطقه 2 با وجود اینکه در حال برنامه ریزی زمین خریداری شده در منطقه 2 هستیم و شمع بندی نیز انجام شده است همچنان متصرف هستند.

حیدری تاکید کرد: شهری داریم که در محاصره اماکن نظامی است و در کنار آن صدها جریب موقوفه وجود دارد.


منتظر هستیم تا پایگاه هوایی ارتش نرده ها را در خیابان سلامت جمع کند

به پایگاه هم پرداخت شد اما بین شهرداری و پایگاه هوایی مسیر خیابان سلامت بود که 1860 متر طول و 13 تا 16 متر عرض دارد اما تاکنون فقط 450 متر رها شده و بقیه آن همچنان باقی است. در دست پایگاه هوایی

شهردار بوشهر درباره این دهکده توریستی گفت: این دهکده توریستی سال ها پیش ساخته شده که در حال حاضر بسیاری از سازه های آن تخریب شده است و با انتخاب سرمایه گذار جدید به زودی این پروژه اجرایی می شود همچنین مکان دائمی برای مسافران در نظر گرفته شده است. برای این منظور تهیه شده است.

30 پروژه شهرداری در بوشهر فعال است

حیدری اذعان داشت: در حال حاضر 30 پروژه توسط شهرداری بوشهر در حال اجراست که 600 هزار میلیارد تومان وام شهرداری است که حدود 400 میلیارد تومان آن بابت حقوق و مزایای کارکنان و کارگران پرداخت می شود.


http://sepas.ir/uploader/5819IMG_0607.jpg

شهردار بوشهر گفت: از دیگر پروژه های در دست اجرا می توان به سیستم زهکشی آب ابتدای پارک لیان، روشنایی پارک لیان، بازگشایی تقاطع پژوهشکده خواجه ها تا تقاطع امامزاده باقر، پارک حاشیه ای مسیر تنگه و برق اشاره کرد. کارخانه ای که البته ابزارهای غیرمجاز یکی از دغدغه های ماست که مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است.

وی افزود: در حوزه پارکینگ زمینی متعلق به نیروگاه اتمی است که هنوز با واگذاری آن به شهرداری موافقت نشده است و این موضوع در سفر رئیس سازمان انرژی اتمی به بوشهر مطرح شد. استان است و این موضوع هم اکنون در حال بررسی است.


من قصد شرکت در انتخابات مجلس را ندارم

حیدری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حضورش در انتخابات مجلس گفت: برخی می گویند «حسین حیدری» کار می کند چون به فکر انتخابات است در حالی که ما برای خدمت به مردم و در این جایگاهی که من هستم تلاش می کنیم. در حال حاضر می توانم بهتر به مردم خدمت کنم، خدمت به مردم این شهر برای من مایه مباهات است و هیچ برنامه ای برای شرکت در انتخابات مجلس ندارم.

در اغتشاشات اخیر شهرداری بیشترین آسیب را دید، ما حاکمان باید طوری رفتار کنیم که مشکلات مردم حل شود، اگر مشکلی هست از بیکاری ماست.

در این جلسه وحید نیک روش رئیس شورای شهر بوشهر با گلایه از شفاف نبودن میزان مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر گفت: از نهادهای مختلف می خواهیم مالیات بر ارزش افزوده را شفاف سازی کنند و مالیات هر شهر را به همان شهر پرداخت کنند. شهر

نیک راش افزود: در حال بررسی پروژه های متعددی از جمله تیم فوتبال شاهین و اتفاقاتی که با آن می افتد هستیم و از شهرداری می خواهیم در استعلام و بررسی اطلاعاتی را در اختیار ما بگذارد.

در ادامه خبرنگاران به همراه مسئولین شهرداری و شهردار از پروژه های شهری بوشهر از جمله تقاطع شهید سلیمانی و تقاطع سر تال به تنگکک بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید