جریمه 3 میلیاردی خشک کردن درختان در خیابان های تهران


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888573

سر پرست معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک گفت: مالک یک ملک در نیاوران که باعث پژمردگی چندین درخت بر اثر ساخت و ساز شده بود به سه میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از پخش ویدئویی در خصوص خشک شدن درخت در خیابان مرجان، افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک با حضور در محل در گزارشی تصویری اعلام کرد: ممکن است عرصه های سبز در برخی از پروژه های عمرانی در طول مدت زمان از بین رفتن درخت از بین برود. مراحل ساخت و ساز به دلیل حمل مصالح ساختمانی و جابجایی ماشین آلات آسیب خواهد دید که ممکن است علیرغم تمامی هشدارهای شهرداری و اقدامات احتیاطی صورت گیرد.

وی افزود: مالک ملک فوق نیز در سال 1388 شروع به ساخت و ساز کرد و کار ساخت وی در سال 1388 به پایان رسید و به دلیل تخلفات توسط کمیسیون عضو هفت بگات که تنها مرجع رسیدگی به تخلفات فضای سبز، قطع است، انجام شد. و خشک کردن درختان در همان سال مالک در همان سال تحت تعقیب قرار گرفت و علاوه بر پرداخت جریمه 3 میلیاردی 700 اصله درخت را که در جنگلکاری کاشته شده بود به شهرداری تحویل داد.

خدامی با اشاره به اینکه هر درخت از بین رفته را نمی توان با هیچ مبلغ و جریمه ای جبران کرد، گفت: شهروندان مسئولیت پذیر می توانند قبل از وقوع چنین حوادثی با گزارش های خود شهر را از دست متجاوزان در امان نگه دارند. این منابع طبیعی نیز باید به اداره روابط عمومی کمک کند و اداره مناطق سبز آماده رسیدگی به این گونه موارد و پاسخگویی به شهروندان است.

دیدگاهتان را بنویسید