امکان قطع آب پارک های جنگلی تهران به دلیل کم آبی / خطر خشک شدن درختان در پایتخت


ساعت: 16:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839212

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری نسبت به قطعی احتمالی آب در پارک های جنگلی تهران به دلیل کم آبی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری درباره آخرین وضعیت آب تهران به دلیل بارندگی کم گفت: یکی از مشکلاتی که کشور در سال جاری با آن مواجه است کاهش بارندگی است که احتمالاً به همین دلیل است که با مشکل آب مواجه خواهیم شد. کمبود آب.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند، گفت: متاسفانه در چند ماه اخیر توجه چندانی از سوی سازمان ها و دستگاه های فرهنگی و آموزشی در زمینه مصرف آب مشاهده نشده است. اقداماتی انجام شده اما بسیار کوتاه است و رسانه ملی باید در این راستا اقداماتی انجام دهد.

پیرهادی افزود: باید قبل از بحران از بروز بحران جلوگیری کنیم و در این راستا باید نسبت به کاهش مصرف آب اقدام کنیم.

رئیس کمیته سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر موضوع فضای سبز شهری در زمان کم آبی گفت: از سوی دیگر آب مورد نیاز فضای سبز شهر تهران در برخی از لحظات مهم است. پارک های جنگلی به دلیل کمبود آب که با آن مواجه خواهیم بود، وزارت نیرو قصد تامین این پارک ها را ندارد و ممکن است منجر به خشک شدن برخی از درختان شود.

پیرهادی گفت: از وزارت نیرو می خواهم در این زمینه فکری جدی کند تا منجر به خشک شدن برخی درختان در تابستان نشود.

وی گفت: این خواسته جدی ما در تهران است. چون تهران با این میزان آلودگی، اگر درختانش هم بخواهند به دلیل کم آبی دچار خشکسالی شوند، این یک اتفاق بسیار بزرگ و یک فاجعه است که اتفاق می افتد.» این اقدام ممکن است شامل برخی پارک های جنگلی شود، اما یک اتفاق بسیار زیاد است. تعامل خوبی بین شورای شهر و مجموعه آبفا و در سال های آینده یکی از اقداماتی که با مجموعه آب و فاضلاب انجام خواهیم داد ایجاد ظرفیت در پارک ها و پارک های جنگلی است که در آینده این اتفاق نخواهد افتاد. سال ها.

رئیس کمیته سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: فقط امسال دغدغه داریم و فکر می کنم در سال های آینده با همکاری شورای شهر و وزارت نیرو این مشکل حل شود. برای صرفه جویی در مصرف آب انجام شده است، اما این امر نیازمند عزم جدی است.

وی با اشاره به ضعف در اجرای قانون گفت: در بسیاری از مسائل در کشور قوانین داریم اما در حوزه اجرای قانون ضعف داریم. به عنوان مثال، تبصره 16 مقررات ملی ساختمان که به سرویس های بهداشتی اشاره دارد، قطعا به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند و یکی از مواردی که می تواند در این زمینه کمک کند، اعمال ماده 16 مقررات ملی ساختمان است که نظافت آب است. ساختمان ها و آبیاری مناطق سبز شهرک سازی و برج سازی را با تصفیه فاضلاب انجام می دهیم که مصرف آب را به حداقل ممکن کاهش می دهد که کمک بزرگی به صرفه جویی در مصرف آب می کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت آب پارک جنگلی چیتاگونگ در واکنش به آتش‌سوزی‌هایی که در سال 1999 در آنجا رخ داد، گفت: در یک نقطه آب قطع شد و این اتفاق افتاد. از وزارت نیرو می خواهم جلوی آب پارک های جنگلی را نگیرد. باید امسال را هزینه کنیم تا با تفاهماتی که داریم مشکلات سال آینده را حل کنیم، امسال به خاطر بارندگی که افتاد همه مردم باید کمک کنند تا امسال هزینه شود.

انتهای پیام/
منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید