سایه شوم بی آبی بر مردم ایرانشهر/ نفوذ به ریشه درختان; دلیل اصلی قطع آب!


زمان: 08:32 ساعت
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879729

در روزهای اخیر بارها آب بسیاری از مناطق سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان ایرانشهر قطع و یا افت فشار داشته است که نارضایتی مردم از پیگیری های مسئولان را در پی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ امروز کم آبی و بی آبی در جنوب شرق کشور به معضلی جدی تبدیل شده است.

کمبود آب و یا افت فشار آب در طول سال وجود دارد اما هر ساله با شروع فصل گرما گرمای طاقت فرسا در جنوب سیستان و بلوچستان مردم این مناطق را به شدت سردرگم می کند.

در همین رابطه مهدی براهویی یکی از شهروندان ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در روزهای اخیر بارها آب در بسیاری از مناطق ایرانشهر قطع شده است به همین دلیل این امر باعث نارضایتی مردم پیگیر مسئولان و دست اندرکاران شده است.

وی افزود: کم آبی و افت فشار در مناطق چاه جمال و خیابان مالکی به حدی بود که ساکنان این محله ها مجبور به ذخیره آب با تانکر شدند.

براهویی گفت: در این شرایط اقتصادی تهیه تانکر و منبع ذخیره آب برای شهروندان بسیار سخت است.

وی افزود: با شروع تابستان به ویژه در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان که هوا به حدی گرم است که تحمل آن برای مردم این منطقه سخت است و در این راستا مصرف آب افزایش می یابد و درخواست داریم. مسئولان راه حل اساسی برای رفع مشکلات کم آبی و افت فشار داشته باشند.

نفوذ ریشه درختان باعث قطع آب شرب 4 مشترک شد

محمدرضا کلکلی مدیر آب و فاضلاب ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در پی شکایت چند مشترک مبنی بر قطعی آب، بلافاصله کارکنان اورژانس به بررسی موضوع پرداختند.

وی افزود: پس از بررسی مشخص شد که ریشه درختان مجاور شبکه به اتصالات نفوذ کرده و باعث قطع آب شده است.

کالکی گفت: یکی از بزرگترین عوامل تعیین کننده آب به خصوص در مناطقی که مناطق سرسبز و باغ ها وجود دارد، نفوذ ریشه است که به فولیکول های مو نفوذ کرده و در داخل لوله رشد می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید