خیابان های پایتخت خلوت است/ بارندگی در خیابان های شمالی پایتخت آغاز شد

ساعت: 09:01
تاریخ انتشار: 25/10/1401
کد خبر: 1922699

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به آغاز بارش برف در پایتخت گفت: جاده های پایتخت آرام و بدون ترافیک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ علی اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: بر اساس رصد دوربین های مرکز کنترل ترافیک از وضعیت ترافیکی جاده ها و بزرگراه های پایتخت در بامداد یکشنبه. 4 دی در خیابان های شهر سکوت حکمفرما شد تهران و آغاز بارندگی در خیابان های شمالی پایتخت بودیم.

وی افزود: امروز یکشنبه با توجه به تعطیلی اعلام شده از ابتدای صبح بار ترافیکی خاصی در خیابان های تهران وجود نداشت و شاهد تردد آسان خودروها و حرکت روان شهرداری بودیم.

سرهنگ شریفی تصریح کرد: ممکن است برخی از رانندگان با مشاهده سکوت در خیابان های تهران قصد سرعت و سبقت گرفتن برای زودتر رسیدن را داشته باشند و یا قصد خودنمایی و لایه بندی را داشته باشند که به این دسته از رانندگان توصیه می شود گول این موضوع را نخورند. سکوت خیابان ها، چون همیشه تصادف در کمین است و سرعت بالا همیشه خطرناک است، پس قانون را رعایت کنید، همیشه صبح ها با سرعت مقرر در سطح جاده های خلوت حرکت کنید.

وی همچنین گفت: تیم های پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در تمامی تقاطع ها، معابر و میادین شهر تهران برای کنترل سرعت و سبقت غیرمجاز به ویژه با استفاده از دوربین های لیزری در نقاطی که احساس می شود سرعت رانندگان افزایش می یابد، حضور دارند زیرا برخی از رانندگان سکوت را مشاهده می کنند. معابر برخی از رانندگان می توانند سرعت خودروی خود را افزایش دهند و باعث تصادفات دلخراش شوند.

سرهنگ شریفی گفت: در این شرایط رانندگان سیستم های گرمایشی خودرو از قبیل بخاری، برف پاک کن، لاستیک را بررسی و سپس در سطح جاده تردد کنند.

وی گفت: در صورت خالی بودن جاده ها، رانندگان از عجله و سرعت در مسیرهای خالی خودداری کنند و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن رانندگی کنند و آن هم به همان سرعتی است که اگر تصادفی قبل از راننده اتفاق افتاده باشد. ماشین یا مانعی در مقابل راننده ظاهر می شود تا بتواند به موقع ماشین خود را متوقف کند و از برخورد جلوگیری کند.

وی گفت: یک مورد آبگرفتگی و یخ زدگی در جاده غرب به شرق حکیم قبل از باکری داریم و رانندگانی که در این جاده تردد می کنند به ویژه در ورودی و خروجی، رمپ ها و پل ها در این شرایط سرد باید سرعت را کاهش دهند و به با سرعت کم رانندگی کنید و توجه داشته باشید که این گونه جاده ها معمولا یخبندان هستند و رانندگان باید با سرعت مطمئن و مناسب در این مناطق رانندگی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید