بارندگی های دیروز یزد را آبیاری نمی کند / بیشترین بارندگی ها در یزد؛ بارندگی ناکارآمد

ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782009

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: سطح آب‌های زیرزمینی استان به دلیل افت سالانه بسیار پایین است و این امر باعث می‌شود نزولات جوی نتواند کسری سالانه 250 میلیون مترمکعبی استان را جبران کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به بارندگی های روز گذشته در سراسر کشور اظهار کرد: بارندگی در این مجموعه به دو دسته بارش موثر و بارندگی ناکارآمد در استان یزد به دلیل شدت زیاد تقسیم می شود. تبخیر الگوی بارش عمدتاً در دشت‌ها رخ می‌دهد و در اوج بارش برف کمتری مشاهده می‌کنیم که اغلب بارش‌ها ناکارآمد است.

جوادیان زاده با بیان اینکه تداوم بارندگی برای جبران کم آبی استان مهم و ضروری است، افزود: در عین تکرار بارندگی، بارندگی نیز حائز اهمیت است چرا که بارندگی باید به اندازه ای باشد که بتواند به منابع آب زیرزمینی استان نفوذ کند و به آن برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: سطح آب های زیرزمینی استان به دلیل افت سالانه بسیار پایین است، بنابراین بارندگی ها حتی به اندازه نفوذ آب های زیرزمینی باز هم نمی تواند کسری سالانه 250 میلیون مترمکعبی در روستاها را کاهش دهد.

وی گفت: میانگین سطح آب های زیرزمینی استان به طور متوسط ​​45 سانتی متر در سال کاهش می یابد. او به زمین می افتد.

جوادیان گفت: بارندگی های طولانی با حجم قابل توجه و چندین ساله می تواند منابع آبی استان یزد را احیا کند، اما از این بارندگی ها خرسند بود، زیرا در سال 98 که وضعیت بارندگی در سراسر کشور قابل قبول بود، توانست تنها 10 درصد را احیا کند. بررسی منابع آب زیرزمینی استان یزد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: 50 درصد تامین آب شرب استان یزد از طریق منابع آب زیرزمینی است و روستاها نیز از منابع آب زیرزمینی استفاده می کنند، بنابراین تا زمانی که بارندگی ها موثر واقع نشود، شاهد تغییری در وضعیت فعلی نخواهیم بود.

انتهای آیپام /

دیدگاهتان را بنویسید