ضرورت دموکراتیزه شدن در آموزش و پرورش / پیگیر حق منطقه نظامی برای فرهنگیان کرمانشاه هستم

ساعت: 15:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792643

پیش از ظهر امروز جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهدای دولت برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیش از ظهر امروز جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهدای دولت برگزار شد.

مهمترین اخبار این جلسه به شرح زیر است:

ضرورت دموکراتیک شدن در آموزش و پرورش

به گزارش مرصادنیوز، یوسف نوری در شورای آموزش و پرورش کرمانشاه که در استان برگزار شد، به نقش کلیدی معلمان در حوزه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: نمی خواهم بحث رتبه بندی و حقوق معلمان را مطرح کنیم، باید بحث کنیم. دنبال کنید بیایید این مشکل را حل کنیم زیرا این مشکل معلم را از بین می برد، من به طور جدی با این مشکل برخورد می کنم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اینکه خیلی ها در این مسیر سوار موج شوند و از احساسات معلمان استفاده کنند خوب نیست چرا که معلمان ما ساده و شاد هستند و دیدیم در ایام تاج و تخت خود را دادند. تبلت برای دانش آموزان «درسی را از دست نداد.

نوری گفت: معلم ما سعی کرده بر اساس بودجه کتاب درسی به دانش آموز درس بدهد و همیشه با گذشت و فداکاری به وظیفه خود عمل می کند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، آموزش و پرورش حاکم بر نظام و یکی از ارکان اصلی نظام است چرا که همه صاحب نظران تشخیص می دهند که مهم ترین مرکز تربیت نیروی انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگرچه ابزار و تجهیزات در تسریع توسعه جوامع نقش دارد، اما نقش اصلی کشور را نیروی فهیم، متعهد و انسانی به سبک انقلاب تعیین می کند.

وی گفت: در 15 سال گذشته آموزش بیشترین ارزش افزوده را از زمان استخراج داشته است.

نوری گفت: آموزش سرمایه اجتماعی است و وقتی می گویند مولد است به معنای تولید کمی است.

وی به اجرای طرح رتبه بندی معلمان و یکسان سازی حقوق معلمان و تحقق عدالت آموزشی به ویژه در استان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا باید با معلمان منصفانه برخورد کنیم و به این موضوع رسیدگی کنیم. موضوع در مراکز تحقیقاتی برای گره گشایی».

وزیر آموزش و پرورش با ابراز تأسف از تصادف وانت دانش آموزی در ماهیدشت، گفت: خود را در غم والدین این دانش آموزان شریک می دانیم و همه مسئولان استانی که به حادثه دیدگان این حادثه تسلیت گفته اند، بی نقص هستند. با تشکر.

نوری با اشاره به شعار مردمی شدن دولت سیزدهم افزود: این شعار بحث جدی است چرا که در سایه این بحث بحث حکمرانی خوب، عدالت یا آموزش و پرورش منطقی می شود.

وی گفت: عدالت آموزشی یکی از محورهای اصلی ما در آموزش و پرورش است که با تاکید بر توجه به مناطق کم برخوردار و مرزی با رویکرد اعزام نیروهای شایسته نیز در دستور کار قرار گرفته و تاکنون اقداماتی انجام شده است. “

نوری گفت: با توجه به اینکه این استان در دهه های اخیر درگیر حوادث مختلفی از جمله جنگ تحمیلی، زلزله، سیل و… بوده است، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به تشکیل شورای آموزش و پرورش در سال 72 اشاره کرد و گفت: باید تمرکززدایی در این شورا شکل می گرفت چرا که تا این مهم محقق نشود نمی توانیم خود را با فضای برنامه ریزی وفق دهیم.

نوری افزود: باید در شورای آموزش و پرورش مسائل مهم و کیفی مطرح شود و به عنوان محل مردمی سازی دیده شود.

وی اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را یکی از مهم ترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: باید راهکارها و راهکارهای حل مشکلات را بررسی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید مدرسه مرکزی را جدی بگیریم و به مدارس اختیاراتی بدهیم تا مدارس شایسته تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه والدین باید دستیار معلم باشند، گفت: قبول دارم که حجم کتاب های درسی زیاد است و باید در این باره فکر اساسی کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش استان کرمانشاه فرصت های زیادی دارد، گفت: بحمدالله ضریب همبستگی سواد و شایستگی معلمان در کرمانشاه بالا است و باید از ظرفیت ها با جدیت بیشتری استفاده شود.

وی همچنین به قربانیان معلمان و کادر پزشکی در مبارزه با تاج و تخت اشاره کرد و گفت: این دو گروه در زمان شیوع این بیماری خوب کار کردند.

نوری ادامه داد: اکنون که مدارس بازگشایی شده است دانش آموزان دچار عواقب و عواقب حادثه شده و نیازمند مشاوره و کمک هستند و شورای آموزش و پرورش باید برای تحقق آن کمک کند.

وی گفت: معلمان باید دستورالعمل های ستاد کرونا را رعایت کنند.

پیگیر حق منطقه نظامی برای فرهنگیان در استان کرمانشاه هستم

به گزارش مرصادنیوز، هوشنگ بازوند امروز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در استان برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با ورود به استان کرمانشاه، این استان را سینه ای محکم و چهره ای زیبا از کشور معرفی کردند. امسال بارها در دانش آموزان

استاندار کرمانشاه افزود: این استان دانش آموزان باهوش و خلاق زیادی دارد و سرمایه بزرگی برای استان است.

وی بیان کرد: شیوع بیماری عروق کرونر قلب بشریت را تحت تاثیر قرار داده است و در این مدت یکی از وزارتخانه هایی که در این موضوع بسیار درگیر شد، وزارت آموزش و پرورش بود که خوشبختانه به گونه ای عمل کرد که نه تنها آسیبی به دانش آموزان وارد نشد. باعث رشد شد و مترقی شدند.

بازوند گفت: امسال در حوزه علوم پزشکی و داروسازی نسبت به سال قبل 17 درصد افزایش سرمایه گذاری داشتیم و این نشان دهنده عملکرد مثبت آموزش و پرورش در ایام ولیعهدی است.

وی با اشاره به اعتراضات اخیر معلمان در سراسر کشور گفت: این اعتراضات در کرمانشاه با عزت صورت گرفت و مدیرکل آموزش و پرورش در آن حضور داشت و هیچ شعاری هنجارشکنی در میان نبود که این نشان از هوشیاری معلمان است. این استان.” .

استاندار کرمانشاه افزود: در این شرایط سخت با بیش از 1900 تحریم علیه کشورمان، مردم با پیروی از استان که «مقاومت راهبرد اصلی ماست» توانستند تحریم ها را خنثی کنند.

وی گفت: در سال 97 با وجود مخالفت های فراوان، حق منطقه جنگی برای مسئولان استان کرمانشاه اعمال شد، اما متاسفانه این طرح برای مستمری بگیران آموزش و پرورش در نظر گرفته نشد، بنابراین می خواهم این موضوع را ادامه دهم تا معلمان مستمری بگیر بتوانند. در این طرح گنجانده شود.»

بازوند با اشاره به اینکه خوشبختانه مدارس خشتی و گلی در استان نداریم، گفت: سرانه آموزشی نیز 72 سانتی متر افزایش یافته است.

وی گفت: بسیاری از مدارس ما از بخاری نفتی استفاده می کنند و اقدامات لازم برای رفع این مشکل انجام شده است.

استاندار کرمانشاه افزود: کمک به آموزش و پرورش به زیرساخت ها و ارتقاء کمک می کند لذا امیدوارم نگاه ویژه ای به این استان داشته باشید.

98 درصد معلمان کرمانشاه دوز دوم واکسن را دریافت کردند

به گزارش مرصادنیوز، مجید یزدان پناه امروز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش در استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تصادف اخیر یک دستگاه وانت دانش آموزی در ماهیدشت اظهار داشت: بلافاصله پس از تصادف، دانش آموزان به بیمارستان طالقانی منتقل و تحت مداوا و مراقبت کادر پزشکی قرار گرفتند و دو نفر از این دانش آموزان نیز بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست دادند و به خانواده این عزیزان تسلیت عرض می کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از افزایش سرانه فضای آموزشی در استان خبر داد و گفت: پس از وقوع زلزله و ساخت کلاس های درس، سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه به 7.2 متر مربع افزایش یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: زلزله کرمانشاه تهدیدی بود که با تلاش مسئولان به ویژه استاندار کرمانشاه به فرصت تبدیل شد و موفق شدیم 75 مدرسه تخریب شده و 415 کلاس درس را بازسازی کنیم.

وی با بیان اینکه 94 درصد دانش آموزان نوبت اول و 85 درصد نوبت دوم واکسن کراون را دریافت کرده اند، ادامه داد: همچنین تاکنون 99 درصد معلمان نوبت اول و 98 درصد نوبت دوم را دریافت کرده اند. . “

یزدان پناه گفت: از ابتدای مهرماه امسال 100 درصد دانش آموزان روستایی و عشایری در کلاس های درس حاضر شده اند و هم اکنون کلاس های شهری به صورت 100 درصد به صورت حضوری برگزار می شود.

وی افزود: گواهینامه دانش آموزی در سال 98-99 88 درصد بود که در این زمینه رتبه اول را کسب کردیم و در سال تحصیلی 99-1400 99 درصد دانش آموزان گواهینامه گرفتند و جزو سه استان برتر بودیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید