قیام 1367 یک قیام فرهنگی و سیاسی بود

ساعت: 16:05
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796209

حجت الاسلام طاهری گفت: شورش فرهنگی بدترین نوع شورش است، قیام سال 88 در واقع یک شورش فرهنگی بود، زیرا وقتی عاشق دشمن خود می شوید و آن دشمن برای شما تصمیم می گیرد در واقع دچار یک شورش فرهنگی می شوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه کاشمر ظهر امروز در نشست تقدیم و قرائت کتاب «قیام فتح» و تبیین موضوع اغتشاشات که در آستانه روز نهم از سوی کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار شد. کتابخانه عمومی شهید مدرس کاشمر با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: افرادی که به مطالعه روی می آورند در نهایت خوشحال می شوند زیرا غذای ذهن و عقل انسان مطالعه است و کسانی که بیشتر مطالعه می کنند این کار را انجام می دهند. بعداً دچار فرسودگی شغلی و افسردگی می شوید.».

وی گفت: آنچه ما را نگران می کند ناآگاهی است و بنابراین با توجه به مشکلات جامعه امروزی اگر اهل مطالعه نباشیم دچار ناامیدی می شویم. این برای جامعه بسیار مفید است و بنابراین مانند ورزش همگانی، تحقیقات عمومی باید در دستور کار قرار گیرد..

سپس امام جمعه کاشمر با اشاره به معرفی و خواندن کتاب «قیام فتح» خاطرنشان کرد: کتابی که برای معرفی انتخاب شده، هم موضوعیت دارد و هم هیجان کافی برای خواندن دارد، به ویژه پس از بیان پشت صحنه اغتشاشات سال 88. د.

وی با اشاره به وقایع فتنه 88 ادامه داد: کشور ما با خیزش های نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مختلفی مواجه بوده است، قیام فرهنگی بدترین نوع قیام است و قیام سال 88 در واقع یک قیام فرهنگی بود. وقتی عاشق دشمن خودت شدی، آن دشمن به جای تو تصمیم می گیرد. در واقع شما دچار شورش های فرهنگی شده اید.

طاهری با بیان اینکه فرهنگ مردم ایران با تقلب ناسازگار است و تقلب را نمی توانند تحمل کنند و اگر دشمنان بخواهند مردم را به صحنه بیاورند کلمه موثر کلمه تقلب است، اذعان داشت: یعنی حتی اگر ما هدف، هدف مقدس است، آیا باز هم مجاز به استفاده از ابزاری برای رسیدن به این هدف هستیم؟

وی گفت: وقتی مردم در سال 88 دیدند که دیگران از اعتراض آنها سوء استفاده می کنند، راه خود را از یاغیان جدا کردند و حماسه روز نهم را اختراع کردند. آنچه در میان آشوب ها و نزاع ها می تواند به اختلافات پایان دهد، بازگشت قانون است، اما متأسفانه امسال عده ای از قانون سرپیچی کرده و این شرایط سخت را بر کشور تحمیل کرده اند..

گفتنی است در ابتدای این نشست رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر به ارائه کتاب «قیام فتح» پرداخت و گفت: این کتاب که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است پرداخت خواهد شد..

محمد فیض عارفی افزود: در قیام 88 شاهد متن و بیانی بودیم که همان اتفاقات و مواضعی بود که رسانه ای شد، اما اتفاقات و رایزنی ها و مواضع دیگری بود که در آن زمان و الان میانجی نبودند که از این موارد منتشر می شود. در کتاب «مقام فتح»، پس وقتی این کتاب را می خوانید، مطالبی را خواهید خواند که شاید قبلاً در هیچ کجا نشنیده اید..

وی ادامه داد: کتاب “قیام فتوحات” کتاب جالبی است که می تواند به ما کمک کند تا به خوبی از وقایع قیام 1367 مطلع شویم، زیرا در این کتاب ناگفته هایی از مواضع سران رژیم، سران رژیم وجود دارد. قیام، دوستان و دشمنان انقلابی در حال وقوع است.

فیض عارفی در ادامه قسمت هایی از این کتاب را خواند و از همه دعوت کرد تا این کتاب را تهیه و مطالعه کنند..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید