ابتکار اصفهان در حماسه فراموش نشدنی نهم دی / اولین مهر پایان قیام 1367 با حضور خودجوش مردم در اصفهان رقم خورد.

ساعت: 17:31
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796491

یک روز پس از جرات رفتن شورشیان به اهل بیت، در 18 دی، قیام دیگر نباید فرصت بازی در کشور را داشته باشد. از این رو حماسه تاریخی و مردمی 7 دی در اصفهان رقم خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ فضای داغ، پرهیجان و سنگین انتخابات دهمین دوره جمهوری اسلامی ایران از یک هفته قبل از انتخابات سال 1388 احساس می شود، چه در خیابان قدم بزند چه نکند متوجه شده است که جو و فضای رسانه ای آن روز بویی می دهد. یک اتفاق بزرگ . .

* تشکیل شورش 88

همه دشمنان انقلاب اسلامی از گروه تروریستی عبدالمالک ریگا گرفته تا باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و از ماهواره خوان های خارجی و شبکه های تلویزیونی فارسی زبان تا اصلاح طلبان داخلی و رویزیونیست ها و از تندروهای تجزیه طلب مذهبی گرفته تا سازمان مجاهدین هالک سبز بودند. و ظاهراً از یکی از کاندیداها حمایت کرد، اما قبل از انتخابات همه شواهد نشان می‌داد که شورشی مانند شورش انقلاب‌های مخملی برخی کشورهای کوچک و بزرگ در راه است.

انتخابات برگزار شد و شورش با کلمه «تقلب» کلید خورد. در ابتدا تظاهرات شبه مسالمت آمیز در کشور آغاز شد و به تدریج شعارها مخرب و رفتار معترضان خشونت آمیزتر شد. از زمان قبل از انتخابات تا پایان فتنه 88، همه راه های قانونی برای اعلام اعتراض و ارزیابی صحت انتخابات باز بود، اما شورشیان بدون توجه به موضوع، تنها به دنبال نیت شوم خود بودند.

معترضان به سه گروه تقسیم شدند: گروه اول، گروهی از مردم که با تحریک رهبران به شورش و بمباران رسانه ها، معتقد بودند که در انتخابات تقلب شده است. شکست انقلاب را متحمل شدند و برای تکمیل کار رژیم به زعم خودشان وارد میدان شدند و دسته سوم افراد آموزش دیده مجهز به ابزار جنگ خیابانی و رهبران شورشی بودند.

این شورش به یک معنا بسیار خطرناک بود و اینها صفاتی بود که در جریان قیام یا مسکوت ماندند و یا با اینکه همه سازوکارهای حکومت برای برگزاری انتخابات سالم را می دانستند و می دانستند و یا حتی اعلام اعتراض می کردند، از معترضان و دیگران حمایت می کردند. سخنان شورشیان آنها انجام دادند.

* حماسه تاریخی 7 دی اصفهان

با گذشت زمان، شورش آشکارتر شد و نیات یاغیان آشکارتر شد. این امر منجر به جدایی تدریجی گروه اول یعنی مردم عادی از معترضان شد و جمعیت میلیونی معترضان در نتیجه انتخابات به چند هزار نفر و در نهایت چند صد نفر کاهش یافت.

قیام ادامه یافت و ادامه یافت تا اینکه مردم تقریباً از معترضان جدا شدند، شعارها عملاً علیه ولایت فقیه و علیه جمهوری اسلامی بود و همه مقدسات و مقدسات مورد هجوم معترضان قرار گرفت که در نهایت منجر به حمله به مردم شد. حسین پرچم های حضرت سیدالشهداء علیه السلام در 6 آذر 1388 مصادف با روز عاشورای حسینی بود. اتفاقی که به صبر مردم پایان داد.

در هفته های گذشته مردم بسیاری از شهرهای کشور پس از اقامه نماز جمعه به صورت خودجوش به خیابان ها ریختند و با حمایت از نظام و رهبری، معاندین و تحرکات تخریبی را توجیه کردند.

حادثه 5 دی و حمله به مجلس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به جنجال بر علیه همه پایان داد و خشم مردم را برانگیخت و به همین دلیل در جایی که می خواستند وارد میدان شدند و به اغتشاش پایان دادند.

این زمزمه از کشور شروع شد. یک روز پس از جرات رفتن شورشیان به اهل بیت، در 18 دی، قیام دیگر نباید فرصت بازی در کشور را داشته باشد. از این رو حماسه تاریخی و مردمی 7 دی در اصفهان رقم خورد.

اتحادیه انجمن های اسلامی بازار اصفهان روز دوشنبه 7 آذر در بیانیه ای از سوی خبرگزاری ایرنا گفت: سوء استفاده. «از فضای معنوی محرم در روز عاشورا شعارهای ضد اسلامی سر داده شد که با توطئه معاندین در حضور مردم این شعارها خنثی شد.

این بیانیه می افزاید: عاشورا برای تشخیص حق از باطل مورد نیاز مردم بود.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: حوادث تلخ عاشورای 88 قطعا برخی از مردم و نخبگان سیاسی را که ممکن است به برخی رفتارهای دولت فعلی اعتراض کنند، هوشیارانه تری اتخاذ کرده و صفوف خود را از مخالفان نظام جمهوری اسلامی جدا کنند.

در این بیانیه آمده است: بازاریان اصفهان از قوه قضائیه خواستار مجازات عاملان هتک حرمت بی شرمانه اخیر هستند.

ده ها هزار نفر از مردم مومن استان انقلابی و انقلابی اصفهان به همراه مسئولان آن استان در جامعه ای بزرگ، هتک حرمت به شهدا در روز عاشورا و ولایت فقیه را به شدت محکوم کردند و خواستار برخورد قوه قضائیه شدند. با توهین ها در این راهپیمایی خودجوش اقشار مختلف مردم اعم از کارگران، کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان در قالب گروه های مختلف شرکت کردند و از میدان انقلاب به سمت میدان امام حسین (ع) این شهر حرکت کردند.

موج مردم داغدار اصفهان به حدی بود که میدان انقلاب پاسخی به آنها نداد و نیمی از جمعیت وارد چهار باغ شدند و همچنان بر جمعیت خود افزودند. مردم در این راهپیمایی با الفاظ منافقین آخرین هشدار هستند ملت انقلابی آماده قیام است عاشورا را در تهران به نمایش گذاشتند. یاحسین بانک یا ابوالفضل تابلوی خمینی علم عزت است خونی که می فهمیم هدیه به رهبرمان منافق اعدام و ضد ولایت فقیه حسین حسین شعار ماست ولایت سرافراز ما الله اکبر ، الله اکبر «بشکست» دیگر شعار معترضان اصفهانی بود. تعدادی محجبه نیز در میان جمعیت هستند که بر کفن های خود نوشته اند که یا ولایت یا شهادت رهبر و تشکل های دانشجویی از قوه قضائیه خواسته اند تا با شورشیان برخورد کند.

* حماسه تاریخی بزرگ و خودجوش روز نهم ایران

از سوی دیگر در شهرهای دیگر کشور نیز همین زمزمه شنیده می شد. نمایندگان مجلس در 29 ژانویه هتک حرمت به عزاداری اباعبدالله را محکوم کردند.

شخصیت های مختلف کشور، بسیاری از خواص که تازه از خواب بیدار شده بودند، گروه های مختلف دانشجویی، اصناف مختلف و خلاصه همه مردم از قوه قضائیه خواستند تا به تحرکات مخرب شورشیان پایان دهد.

اخبار جدیدی مبنی بر اینکه رشادت های یاغیان تنها به مراسم عزاداری اباعبدالله خلاصه نمی شود، منتشر شده است، بلکه تصاویری از هتک حرمت قرآن کریم و سایر اماکن متبرکه توسط یاغیان با رنگ سبز منتشر شده است.

عده ای در تهران در روز 8 دی ماه مقابل قوه قضائیه تجمع کردند و خواستار سرکوب شورشیان شدند. اعلان عصیان و طغیان از طریق توهین به مقدسات ادامه یافت. مردم عملا و علناً خواستار پایان دادن به شورش شدند. شورشی که جز کمی سر و صدا چیزی نبود اما مردم می خواستند میدان را از دست اندک بگیرند.

این همان راه حکومت اسلامی است که مردم باید بخواهند اتفاق بیفتد، بنابراین اکنون که مردم علناً خواستار پایان قیام 88 هستند، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 8 دی اعلام کرد که مردم می خواهند از نظام حمایت کنند و رهبری کنند. آنها شورشی هستند که فردا، روز نهم به خیابان ها بیایند، و چنین شد که در روز نهم شهرتی در کشور به وجود آمد که کلمات نمی توانند آن را توصیف کنند.

راهپیمایی کاملا مردمی بدون هیچ فشار و تشویق و خارج از برنامه راهپیمایی سالانه 22 باخمن در کشور در 9 دی ماه تنها در حمایت از جمهوری اسلامی و رهبری برگزار شد. میلیون ها نفر در کلانشهرهای کشور و صدها هزار نفر در شهرهای بزرگ کشور به خیابان ها ریختند و در سال های اخیر تقریباً بزرگترین راهپیمایی از کل شهرهای کوچک و بزرگ کشور برگزار شده است.

رفراندوم واقعی برگزار شد و همه مردم بدون ترس و تشویق و تنبیه به میدان آمدند و در روز چهارشنبه 9 دی 1388 مصادف با 13 محرم 1431 و 9 دی 1388 حماسه ای رقم زدند که در جهان زنده خواهد ماند. تاریخ ایران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید