9 دی نماد قیام خودجوش مردم در برابر معاندین/ بصیرت مردم موسم سخنان دشمنان نظام است.

زمان: 09:32 ساعت
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796235

واقعیت روز نهم قیام خودجوش مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی در برابر اشرافیت شورشیان بود و از سوی دیگر اهمیت روز نهم به دلیل روایت‌های صرفا سیاسی نادیده گرفته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; اگر در تقویم به موارد دی ماه نگاه کنید، روز 20 دی ماه به عنوان روز بصیرت تعریف شده است، اما شاید سال هاست که بسیاری از مردم دلیل این نام گذاری را فراموش کرده و فراموش کرده اند که چه چرخه حساس تاریخی انقلاب اسلامی سپری شده است.

در 9 دی مردم معتقدند برای حفظ و ماندگاری انقلاب باید در صحنه حضور فعال داشته باشند، مردم متدین با احساس وظیفه در صحنه حاضر شدند. شعارهای واقعی 9 نفر که در طول سالیان متمادی با تصویری وارونه در تضاد بوده است، بیانگر همین درخواست از مردم برای همبستگی با انقلاب اسلامی و مخالفت آنها با اشراف مخالف انقلاب است.

متاسفانه در سال های اخیر برخی رسانه ها عکسی از 18 دی ارائه کرده اند که در آن افرادی بدون توجه به واقعیت های جامعه روی صحنه حاضر شده اند. اما واقعیت اقدام نهم، قیام خودجوش مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی در برابر اشرافیت یاغیان بود که بیش از همه در شعارهای مردمی آن زمان مشهود بود. واقعیت آشکار آن روز، اعتراض مردمی به این کودتای اشرافی علیه انقلاب بود. روایات صرفاً سیاسی از این جنبه مهم غفلت کرده است.

ac9fd6bc 1975 497f a02c 973c3f2f4a01 خبر خاکستری

در همین رابطه دکتر محمدعلی تقوی، استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی در گفت و گو با صبح توس گفت: در 9 دی 88 و در پی حوادث کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری، همیشه روی صحنه از مردم التماس می کردند. و با بصیرت کشور با حضور در خیابان ها به این آشوب ها و ناامنی ها پایان دهد.

وی افزود: پس از انتخابات سال 88 کشور دچار ناامنی و هرج و مرج در پی ناآرامی های تحمیل شده از سوی استکبار جهانی در کشور شد، بنابراین باید هر چه زودتر این آشوب ها پایان می یافت تا کشور به ثبات نسبی برسد. Ro 9D را می توان فصل الخطاب جنبش شورشی در کشور دانست.

وی گفت: در سال 88 حدود 6 ماه شاهد بودیم که کشور در معرض جریانات و اغتشاشات قرار گرفت که در نهایت مانند سایر کشورها بر مردم تأثیر گذاشت و دولت تضعیف شد. اموال و اموال عمومی در این کشورها.

c6dd894c 80df 43fe bc1a 4b73629fc7cf خبر خاکستری

استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مردم دوباره با بصیرت خود به میدان آمدند و به دشمنان این انقلاب نشان دادند که پشت سر نظام و رهبر خود ایستاده اند و اگر مشکلی در کشور باشد راه حل آن آشوب نیست. و تخریب اموال عمومی».

وی گفت: امام علی(ع) از امام به عنوان تسبیح جامعه یاد کرده است، بنابراین حکومت ها نیز در اندازه های کوچکتر نقش همان نخ تسبیح را بازی می کنند و وقتی آن نخ پاره شود، مهره های آن در هر گوشه ای می تواند باشد. دور ریخته می شوند و دیگر معلوم نیست چه بلایی سرشان می آید، لذا در سال 88 ولی فقیه با حضور زیرکانه خود در میدان نگذاشت نخ تسبیح جامعه پاره شود.

تقوی با اشاره به اینکه اهمیت امر نهم به دلیل داستان های صرفا سیاسی مغفول مانده است، یادآور شد: کشور خود را وارد کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید