درس های تاریخی قیام 1367 حماسه جاودانه نهم دی را رقم زد/ انقلاب اسلامی ایران روز به روز تشدید می شود.

ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794560

محمد بکیر محمدی لائینی گفت: مردم در مقابل اغتشاشات سال 1367 حماسه آفریدند و ادوات یاغیان را جمع آوری کردند که به آن یوم الله و یوم الله اعظم می گفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمد باکر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری اظهار داشت: تقوا انسان را از بدی دور می کند و راه را برای روابط بهتر انسانی هموار می کند.

وی گفت: انسان در زندگی باید با اطمینان و امنیت کار و تلاش کند و بسیاری از کارها بدون تردید بدون نتیجه به پایان می رسد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: انسان موظف است اعتقادات خود را بر اساس امنیت و ایمان حفظ کند و اجازه ندهد موریانه های شک به اساس ایمان و ایمان انسان لطمه بزنند.

وی گفت: بازگشت از دین نتیجه شک و شبهه است و همه باید اعتقادات خود را محکم حفظ کنند و از ضعف بپرهیزند.

محمدی لائینی ادامه می دهد: یکی دیگر از مشکلاتی که امنیت انسان را کاهش می دهد، همراهی افراد با شک و تردید است.

وی یادآور شد: گاهی ارتباط با افراد با شک و تردید و اعتماد به نفس منجر به عدم نتیجه خوب می شود و مواردی از این دست کم نیستند، تاریخ بشر در فضای رقابت و دوستی به شدت متاثر می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: باید تا حدودی از معاشرت با افراد شک و تردید دوری کرد و حضرت علی (ع) از تماس با افراد ناراحت کننده قلبی که نگرش درستی نسبت به خدا نداشته اند به خدا پناه می برد. اعتقادات و مذهب.

وی ادامه داد: گاهی مردم باید در مقابل افرادی که به دنبال ایجاد شبهه هستند موضع بگیرند، کمترین آن این است که جلسه را ترک کنند و از این افراد دوری کنند.

محمدی لائینی افزود: باید مواظب باشیم در زندگی با کسانی که نشسته و برخاسته و زمینه تقویت دین و ایمان را فراهم می کنند، عده ای تلاش می کنند انقلاب اسلامی را به چالش بکشند، البته مشکلاتی وجود دارد، اما افراد بیمار هستند. سعی کنید از این طریق به اسلام و انقلاب ضربه بزنید.

وی با اشاره به رونق فضای مجازی و تلاش دشمنان اسلام گفت: با توجه به شرایط کنونی، حفظ دین، انقلاب و مقدسات شهدا کمی سخت است، باید به خدا پناه برد و از خداوند کمک خواست. . . “

امام جمعه ساری با گرامیداشت سالروز عملیات کربلای 4 و یاد و خاطره شهدای آن عملیات و دوران دفاع مقدس، ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) را تبریک گفت و گفت: عیسی مسیح یکی از پیامبران الهی است و امروز حکومت های مسیحی دارند. سیاست های سکولار استثمار و سرکوب را در پیش گرفت. بشریت مسیحیت را بی اعتبار می کند در حالی که مسیح ضد ظلم، مذهبی و غیرانسانی بود.

وی به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: کشور ما در برابر بلایای طبیعی آسیب پذیر است و بخشی از آن به این دلیل است که حقی به طبیعت و تجاوز به رودخانه ها، ایجاد موانع و ایجاد سیلاب نمی دهیم. خسارت. “

سخنگوی رهبری مازندران برداشت بی رویه از سفره های زیرزمینی، وجود ده ها هزار حلقه چاه غیرمجاز را موجب شوری، فرونشست و پایین آمدن سطح آب شیرین دانست و گفت: خروج دام از جنگل نیز باعث پوسیدگی می شود و از سوی دیگر شاهد هستیم. که گاوها از گرسنگی می میرند.

امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه باید به طبیعت حق بدهیم تا حوادث آن به بلا تبدیل نشود، گفت: اگر این حق را رعایت کنیم حوادث تبدیل به بلا نمی شود.

وی با تقدیر از خدمات نهضت سوادآموزی در راستای ارتقای سوادآموزی در جامعه با اشاره به 18 دی و روز روشنگری گفت:

نماینده ولی فقیه مازندران روز نهم را مظهر وحدت ملی و شعار قیام دانست و گفت: روز به روز قدرت اسلام نمایان می شود و دشمنان متواضع و ضعیف می شوند. نقشه های دشمنان نقش بر آب می شود.

وی به دستاوردهای حضور آمریکا در منطقه از جمله افغانستان اشاره کرد و افزایش تولید مواد مخدر در آن کشور حضوری آمریکا را دلیل برشمرد و گفت: این مدعیان حقوق بشر برای بدبخت کردن مردم ملت ها هستند.

محمد لینی با بیان اینکه آمریکا در حال خروج از افغانستان و عراق است و روز به روز کوچکتر می شود، گفت: انقلاب اسلامی ایران روز به روز تشدید می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید