شاخص حماسه روز نهم، بصیرت و حضور عاشورایی در رفع قیام است.


ساعت: 20:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1920973

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

سردار علی محمد نائینی گفت: مردم با حضور عاشورایی فتنه 88 را تخریب کردند و حماسه 18 آذر را به وجود آوردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار علی محمد نائینیمشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد حماسه 18 دی گفت: حماسه 18 دی، حماسه حضور و بصیرت عمومی بود و نشان داد که جمهوری اسلامی از حمایت مردم برخوردار است.

وی افزود: بنابراین مردم هستند که سرمایه اصلی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند و باید از این ثروت ملی پاسداری کنیم و در عرصه های مختلف در مواقع لزوم مردم به صحنه می آیند و محاسبات را تغییر می دهند.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم در دوران دفاع مقدس، قیام های 78، 88 و قیام اخیر، علیه کفر و شرک قیام کردند، اما قیام 88 مؤلفه ای داشت که آن را از سایر قیام ها متمایز می کرد. و نوع آن شعارهایی بود که توسط شورشیان داده می شد اما حضور مردم در حماسه روز نهم این شورش را نابود کرد.

سردار نائینی یادآور شد: در سال 1387 مردم در فضای آشوب وار بودند اما با بصیرت و آگاهی خود وقتی متوجه توطئه دشمن علیه اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبری و عاشورا و مؤلفه های دینی شدند. به سرعت به صحنه آمدند و پخش کردند و فتنه را جمع کردند.

وی خاطرنشان کرد: شاخص مهم حماسه 18 دی، بصیرت، آگاهی و درک صحیح اهالی صحنه بود و این درک و تحلیل صحیح به اقدامی گسترده، منحصر به فرد و لحظه ای مردم تبدیل شد، بنابراین آذرماه نهم تجلی اراده خدا بود و به یاری خداوند بیدار شد. آنها با این توطئه مقابله کردند و آن را شکست دادند.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه در پاسخ به این سوال که چگونه می توان از بروز قیام های از نوع 88 جلوگیری کرد؟ وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب همواره با اغتشاشات فراوانی مواجه بوده و با حضور مردم در صحنه و تدبیر مقام معظم رهبری بر این اغتشاشات فائق آید.

سردار نائینی تصریح کرد: با تقویت ایمان، امید و اطمینان مردم در نهایت موفق شدیم بر همه آشوب ها فائق آمده و روزهای حماسی را رقم بزنیم و در سیزدهم آبان ماه امسال حضور مردم در صحنه آشوب اخیر. حذف شد که مانند حماسه 9 دسامبر بود.

وی ادامه داد: بنابراین راه مقابله با فتنه ها شناخت دشمن است و زمانی که دشمن در هر نبردی جمهوری اسلامی را شکست می دهد خود را برای فتنه های بعدی آماده می کند و با آرایش جدیدی وارد صحنه می شود.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رسالت رسانه ها برای مقابله با فتنه ها چیست؟ وی چنین پاسخ داد: رسانه ها باید «جهاد تبیینی» را به خوبی پوشش دهند و با اطلاع رسانی به مردم، هر مطلبی را که باعث تضعیف روحیه ملی و امید به آینده و ایجاد شبهه در بین مردم می شود، حذف کنند.

سردار نائینی در ادامه تصریح کرد: مسئولان و مردم باید مراقب دشمنان باشند و هر لحظه ممکن است دشمن اقدام به ایجاد قیام دیگری کند و ما باید با این قیام ها مقابله کنیم.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید