حماسه روز نهم، بصیرت و غیرت مردان و زنان ایرانی را به یاد می آوریم


ساعت: 14:29
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920641

نهمین روز روزی است که مردم ایران اسلامی به فتنه و آشوب 8 ماهه معاندین خاتمه دادند و سیلی محکمی بر دهان استکبار جهانی زدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کردستاناگر خوب تامل کنیم، از ابتدای خلقت شاهد نقش بی بدیل زن در تاریخ بوده ایم، بنابراین با نگاهی به نقش زن در تاریخ زندگی بشر از آغاز اسلام تا کنون، در دوران قبل از انقلاب اسلامی. و سپس جنگ تحمیلی و در عصر حاضر رشد و تکامل زنان مسلمان، تبیین کننده پیروزی انقلاب اسلامی است. زنان به عنوان نیمی از جمعیت ایران اسلامی از انقلاب به بعد همواره سهمی برابر با مردان در خلق حماسه داشته اند.

تاریخ جمهوری اسلامی ایران مملو از حوادث شگفت انگیزی است که هر یک آموزنده و قابل تامل و تحلیل است. اما در این میان، برخی از روزها امتیاز ویژه ای دارند و یادآور حادثه ای سرنوشت ساز هستند که می توان آن را نقطه عطف تعریف کرد و 9 دسامبر 2018 یکی از آن روزهاست. سرسختی و استقامت زنان مسلمان ایرانی در حفظ ارزش ها و آرمان های خود و دفاع از عقایدشان ستودنی است و بار دیگر در 9 دسامبر 2018 شاهد این سرسختی و استقامت بودیم زیرا زنان در تاریخ ثابت کرده اند که هستند. از نظر نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کمتر از مردان نبودند.

مردم دلاور و فهیم ایران اسلامی اعم از زن و مرد در مقاطع مختلف بارها و بارها رشد و شعور انقلابی خود را به اثبات رسانده اند و از ابتدای انقلاب تا کنون که نظام جمهوری اسلامی نیاز به حضور و مشارکت آنان داشته است. آنها با تمام قوا برای دفاع از انقلاب و نظام خود در صحنه بودند، بنابراین در حماسه 18 آذر، زنان نیز در کنار مردان از کشور خود دفاع می کنند. در نتیجه، نقش زنان در حماسه 9 دسامبر ستودنی است. زنان مظهر توانمندی‌های مردان بودند و در دوران هشت سال پاسداری، زنان در فعالیت‌هایی مانند انقلاب اسلامی حضور داشتند، زیرا زنان بسیاری بودند که در راه ایمان خود از جان و مال خود گذشتند.

زنان مومن و انقلابی همواره در صحنه پاسداری از انقلاب با بصیرت در قالب تشکل های دانشجویی، هیئت های مذهبی، حسینیه ها دوشادوش مردان بوده و با قلم و زبان خود به ابعاد ناآرامی ها و طرح ها پرداخته اند. از دشمن

زن در جامعه ایران را باید جدا از جنسیت زنانگی در جایگاه مادر و همسر در نظر گرفت. اگر رفاقت و همکاری مادران و همسران در دفاع از انقلاب در 18 آذر نبود، حماسه ای به باشکوه 18 دی رقم نمی خورد.

زنان مسلمان ایرانی با الهام از آموزه های اسلامی و با الهام از حضرت زینب(س) در صحنه های مختلف حتی در جبهه ها با شجاعت و شهامتی وصف ناپذیر ظاهر شدند. و زنان به ویژه مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا، جانبازان و زندانیان نقش مهمی در ترویج ارزش‌ها و فرهنگ روزهای آتش و خون دارند. بنابراین حضور زنان در حماسه نه دی مانند حضور آنان در هشت سال دفاع پیروزمندانه انقلاب اسلامی بود.

در تاریخ انقلاب اسلامی 19 دی ماه روز خدا شد و روز روشنگری نامیده شد. ملت در این روز ماندگار و تاریخی همواره حماسه ای دیگر بر صحنه ایران اسلامی آفرید و دشمنان خدا و دین او را ناامید ساخت. چند سال از اغتشاشات سال 88 و همچنین حوادث روز عاشورا و حماسه جاودانه و به یاد ماندنی 18 دی می گذرد. اما این خاطرات در نزد مردم ایران آنقدر تلخ و شیرین بود که این اتفاقات را در ذهن خود نگه داشتند. اما مهم ترین اتفاقی که افتاد حماسه 9 دسامبر بود.

نقش و حضور پر رنگ زنان در نهضت های انقلاب اسلامی شهرت جهانی دارد و نقش زنان مسلمان در خط مقدم و راهبردهای انقلاب اسلامی به ویژه در هماهنگی با جنبش مردان در جریان شکل گیری انقلاب و تحولات فرهنگی و اجتماعی در جامعه امری ضروری تلقی می شود و بدون شک حضور زنان در تمامی صحنه ها یکی از ارکان اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بر استکبار جهانی است. زنان ایرانی بهره مند از سیره بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب(س) در خلق این حماسه نقش کم نداشتند.

در فتنه 88، دو روز پس از واقعه عاشورا، این معضل عظیم از نهم آغاز شد. در همان زمان برخی از ناظران خارجی که آن را از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم که گفتند آنچه در 18 آذر در ایران اتفاق افتاد، غیر از تشییع امام، چنین اجتماع اجتماعی، چنین شوری بود. دیده نمی شود. مردم این کار را کردند. حضور مردم همینطور است.

زنان مسلمان ایران اسلامی که در عظمت و وسعت تاریخ حضور داشتند و حماسه ها و جانفشانی های فراموش نشدنی در پیروزی انقلاب و حاکمیت ارزش های اسلامی بر جای گذاشتند و برای حفظ دستاوردهای انقلابی و آرمان های والای اسلامی به دستاوردهای بزرگی دست یافتند. شهادت و همچون طلا نگینی در تاریکی ایران اسلامی درخشید.

دشمن در طول سالیان گذشته از سرمایه گذاری خود ناامید نشده و مهره های جدید را جایگزین مهره های سوخته کرده است، بنابراین هوشیاری ایجاب می کند که قیام 88 را کامل ندانیم و در پرتو روشنایی ردپاها و اثر انگشت دشمن را با دقت شناسایی کنیم. مشعل 9 دسامبر اما بدون شک با شکست سیاسی جنبش شورشی در این برهه تاریخی، پرده ها برداشته شد و بسیاری از اسرار پشت پرده فاش شد و عوامل مستقیم نظام سلطه جهانی در جریان محاکمه های خود به صراحت بیان کردند. جنبه های گسترده و پیچیده برنامه ریزی بلند مدت بیگانگان برانداز.

و چنین شد که نهم دی ماه با محرم و عاشورایی دیگر آمیخته شد و پرچم برافراشته شد و مشعل پیشرو و کشتی نجات امام حسین (ع) باز هم به یاری ملت ایران شتافت و حماسه ای ماندگار آفرید.

بر این اساس واقعیت این است که فضای مملو از شبهه، توهم و طغیان سال 88 آخرین مرحله برنامه ریزی و توطئه چند ساله دشمنان بیرونی و یاران داخلی آنهاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند:

این اغتشاش محدود به حضور چند نفر در خیابان ها نبود، بلکه ناشی از بیماری بود که با تدابیر سیاسی و امنیتی قابل دفع نبود و نیاز به حضور گسترده مردمی داشت که اتفاق افتاد.

راهپیمایان زن در 18 آذر با شور و شوق فراوان به خیابان ها آمدند و اتحاد خود را با ولایت به جهانیان نشان دادند.

چهارشنبه 18 دی 88 روزی بود که مردم پروردگار خود را تنها نگذاشتند و بی دریغ برای محکومیت حرمت شکنان عاشورا به پا خواستند. اما یکی از دلایلی که بر اهمیت حماسه 18 آذر می افزاید تبلور این حماسه برای اهل فتنه است. در 18 آذر 1397 اتفاقاتی افتاد که کشور ما چندین ماه را در آتش ناآرامی سپری کرد و حتی برخی از املاک را مشروط کردند. اما مردم در مواجهه با خطر وارد میدان شدند و یاغیان و یاغیان را درگیر کردند. زنان با حضور چشمگیر خود در خیابان ها و نشان دادن واکنش های ماندگار به غرب و شورشیان متوجه شدند که زنان در این کشور سهمی برابر با مردان دارند.

اما حماسه تاریخی روز نهم نشان داد که جامعه ایران جامعه ای مذهبی، انقلابی، معتقد به خط امام خمینی (ره)، وفادار به مرجعیت دینی و دارای سلایق و علایق متفاوت است. اما در اصول و مبانی خود که اسلام، انقلاب، مرجعیت دینی، شعارهای استکباری ضدصهیونیستی است، تک فکر و سختگیر است و زن و مرد را به رسمیت نمی شناسد.

مشارکت زنان در پیشرفت جامعه امری ضروری است و زن باید با تمام توانمندی ها، صلاحیت های علمی و تحصیلی، توانمندی های مادی و معنوی خود ایفای نقش کند که او را در برابر کارفرما و جامعه مسئول می سازد. خواسته های جامعه و همنوعان و خودش و به تعبیر مقام معظم رهبری بصیرت و بصیرت است و نسبت به جامعه خود تعصب و غیرت سالم داشته باشد و در برابر بدی ها و انحرافات و زیاده خواهی ها حمایت کند.

معاندین باید بدانند که همه مردم به ویژه مسلمانان و بانوان بصیر ایران همیشه در صحنه دفاع از ارزش های انقلاب و ولایت حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید