غیرت دینی تجسم عاطفی عقلانیت است / همه خوبی ها در زیر پرچم غیرت دینی حاصل می شود.

ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799800

حجت الاسلام والمسلمین صالحی تصریح کرده اند: عقلانیت اساس و ریشه غیرت دینی است و غیرت دینی غیرت جزمی و کور نیست که فقط رفتار عاطفی است، بلکه غیرت دینی تجسم خوب عقلانیت و عقلانیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین یحیی صالحنیا در گفت و گو با خبرنگار آناناج با اشاره به سابقه تاریخی تأثیر حسادت دینی بر حوادث ایران، گفت: این امر کشور ما را به ویژه پس از ورود اسلام به ایران مجبور به مقابله با دشمن کرده است. که به عنوان یکی از مراکز مهم جهان اسلام شناخته شد و این موضوع با دفاع از دارالاسلام بیشتر نمود پیدا کرد.

وی گفت: پس از دوران صفویه، ایران نزد مسلمانان به دارالخلافه معروف بود. مردم نگرانند، نمی گذارند یک وجب از کشور در اشغال دشمن بماند.

این استاد حوزه و دانشگاه به پیروزی ها و شکست ها در جنگ های تاریخی ایران و روسیه نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در جنگ های ایران و روس هرگاه ارتش ایران با شعار میهن پرستی وارد میدان جنگ شد، شکست خورد، اما تا فتوای علما. از نجف دشمن آمد و از پیشروی باز ایستاد.

صالح نیا در ادامه با بیان اینکه در عرصه دعواهای سیاسی، حسادت دینی زمینه ساز پیروزی ها و شکست های کشور بود، تاکید کردند که ما موفق بودیم و هر وقت به دلایل سیاسی این حسادت دینی را کنار گذاشتیم، دشمن جلو آمد و ما بودیم. مجبور به عقب نشینی شد

وی همچنین درباره تاثیر حسادت دینی در بحث های فرهنگی گفت: طرح دشمن برای رفع حجاب صرفاً پوشش نیست، بلکه عفاف، حیات و پایداری کانون خانواده است. پس با این تاج فرهنگی، دشمن غیرت دارد.» دین ممکن است با انواع تولیدات فرهنگی و رسانه ای مواجه شود که می خواهد جامعه ما را متلاشی کند.

امام جمعه سابق غرب تهران همچنین به تاثیر حسادت دینی در مقوله اقتصادی پرداخت و گفت: امروز در عرصه جنگ اقتصادی اگر تولیدکنندگان، بازارها، بانک ها و تشکل های اقتصادی حسادت دینی داشته باشند، می توانیم دشمن را در عرصه اقتصادی شکست دهیم. میدان اقتصادی، نبرد، اما اگر فعالان اقتصادی به هر قیمتی منافع شخصی را در دستور کار قرار دهند، دشمن عرصه اقتصادی می تواند با اعمال تحریم، تاثیر تحریم ها را افزایش دهد.

صالح نیا در ادامه خاطرنشان کرد: همه خوبی ها در زیر پرچم غیرت دینی حاصل می شود و همه خوبی ها از حسادت دینی حاصل می شود. مردم آذربایجان به عنوان نماد غیرت ایرانیان یک اثر تاریخی است.

وی در پایان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حسادت دینی ناشی از عقلانیت است، گفت: عقلانیت ریشه حسادت دینی است و حسادت دینی غیرت جزمی و کور نیست که فقط رفتار عاطفی است، بلکه حسادت دینی است.تجسم حسی. از عقلانیت و این اخلاق حسنه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید