22 آبان نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران / تسخیر لانه جاسوسی تجسم عقلانیت و جلوه ای از کار انقلابی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در آیین زنگ مبارزه با استکبار در مدرسه حاج محمودی اراک گفت: تاریخ انقلاب اسلامی پر از حماسه های درخشان است و مردم ایران خوش درخشیدند. در این سال ها و یکی از مهم ترین حماسه ها یوم الله 13 آبان است که از جوانی جشن گرفته شد و تسخیر لانه جاسوسی را می توان نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران دانست و اهمیت این مهم را رویداد امروز باید برای جوانان توضیح داده شود.

وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی خود عقلانیت و تجلی کار انقلابی است که توسط جوانان انجام می شود زیرا سفارت آمریکا محل جاسوسی، فساد و توطئه علیه انقلاب و کشور است و لذا جوانان هم کار بزرگی کردند و به قول امام انقلاب دوم شدند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ملت ایران همواره مستکبر، مبارز و استقلال طلب بوده است، گفت: به برکت تفکر امام (ره) سلطه آمریکا و ظلم آن در کشور و منطقه پایان یافته و جبهه استکبار بیش از 43 سال است که با قدرت شکست خورده است. جمهوری اسلامی شد و آمریکا امروز بسیار ضعیف تر و درمانده تر از همیشه است.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ استقلال طلبی در بین جوانان کشور حاکم شده و نسل جوان جامعه با پویایی و انرژی برای پیشرفت کشور و به سمت قله های بلند حرکت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی در کشور تحولات بزرگی رخ داده و دستاوردهای بزرگی حاصل شده است و امروز باید این امر به خوبی برای نسل جدید جامعه تبیین شود و امروز علیرغم همه توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است و جوانان متعصب ایران اسلامی فرصت های بزرگی را از تهدیدها ایجاد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جدید اولویت مهم آموزش و پرورش است، گفت: همه باید به این موضوع توجه داشته باشند، به عنوان مثال جمعیت کشور از 35 میلیون نفر قبل از انقلاب به 85 میلیون نفر رسیده و در حال حاضر. به برکت انقلاب اسلامی 100000 طلبه داخلی و 30000 طلبه خارجی در حوزه های علمیه قم تحصیل کردند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: وجود سه هزار و 500 طلبه شاغل در حوزه های علمیه استان مرکزی برگ درخشانی برای انقلاب است و در سال جاری 180 طلبه دختر و 120 طلبه پسر در حوزه های علمیه این استان پذیرفته شدند.

وی بیان کرد: 47 درصد جمعیت کشور قبل از انقلاب باسواد بودند و بیشتر این افراد تا مقطع دیپلم ادامه تحصیل دادند، در حالی که اکنون به برکت انقلاب اسلامی 97 درصد افرادی که فرصت تحصیل دارند باسواد هستند. و دارای تحصیلات عالی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: در اوایل انقلاب هفت تا هشت هزار پزشک از پاکستان و بنگلادش وارد کشور می شد و اکنون هزار و 300 جراح مغز و اعصاب در کشور وجود دارد و به لطف انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران در زمینه پزشکی یکی از اولین کشورهای جهان است.

وی افزود: اکنون بیش از 10 میلیون فارغ التحصیل در کشور و چهار تا پنج میلیون دانشجو در دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل هستند.

آیت الله دری نجف آبادی تجهیز بیمارستان های کشور و استان مرکزی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بیمارستان خوانساری اراک هم اکنون مجهز به قلم نقطه و دستگاه تشخیص سرطان به ارزش سه و نیم است. میلیون یورو با کمک مسئولان این دستگاه امکان تشخیص و درمان تومورهای سرطانی را در این بیمارستان بدون جراحی فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تولید 16 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در پالایشگاه شازند اراک افتخار بزرگی است و علاوه بر تولید سایر میعانات نفتی، هم اکنون یک چهارم بنزین با کیفیت مورد نیاز کشور در کشور تولید و توزیع می شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید