تسخیر لانه جاسوسی حرکتی علیه نظام سلطه بود

ساعت: 23:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781702

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تسخیر لانه جاسوسی را اقدامی علیه نظام سلطه دانست. این سلطه نمادی بود که باید حذف می شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور با عنوان “نمایشگاه در مسیر پیشرفت” عصر چهارشنبه 12 آبان ماه با حضور سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس جمعی از نمایندگان محتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اساتید دانشگاه، جمعی از دانشجویان و بسیجیان و همچنین با حضور فرزند شهید فهری زاده و فرزند علی محمدی در مرکز شهید فهری زاده 13 مجتمع آبان بسیج دانشجویی).

کمالوندی در بخشی از این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام، انقلاب، معبد و شهدای هسته ای و در رأس آنان شهید فهری زاده به تاریخچه مبارزات پیش از انقلاب پرداخت و تسخیر سفارت آمریکا را در تاریخ 1396/07/13 خواند. 13 آبان دومین انقلاب شکوفا شد.او در کشور بود.

وی با اشاره به سابقه 40 ساله خود در دیپلماسی بین المللی افزود: سلطه ای که آمریکا آرزوی آن را داشت امروز نه تنها از بین رفته بلکه هر روز که می گذرد در حال کاهش است. آمریکا امروز چیزی بیش از یک تصویر نیست. مولفه های قدرت در این کشور ضعیف تر و کشوری انقلابی است که جمهوری اسلامی در این مولفه ها قوی تر شده است. کشور ما در مولفه های قدرت نرم برتری دارد. قدرت کشوری که با انگیزه ایمان اهداف خود را دنبال می کند با کشوری که کاری با هدف مادی انجام می دهد قابل مقایسه نیست.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تسخیر لانه جاسوسی اقدامی علیه نظام سلطه بود. این سلطه نمادی بود که باید حذف می شد. امروز نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور نمونه ای از تلاش جوانان با انگیزه جهادگرانی است که گاه تا سه شیفت در این صنعت فعالیت می کنند. ما دستاوردها و فرصت هایی داریم که در هیچ کشور دیگری وجود ندارد. متأسفانه ما اغلب در مورد غنی سازی و سانتریفیوژ صحبت می کنیم، در حالی که دستاوردهای زیادی در بخش “غیر انرژی” داریم.

کمالوندی ادامه داد: دوترس که برخی ده ها هزار دلار هزینه داشت و برخی دیگر به ما ندادند و اکنون 150 نوع دوترس تولید می کنیم، کیت غربالگری نوزادان که می تواند بیش از 100 نوع بیماری را تشخیص دهد. رادیوداروهای تشخیصی و درمانی. برای انواع بیماری ها از جمله سرطان هایی که از نظر کیفیت با بهترین های دنیا رقابت می کنند، بهترین آب سنگین دنیا را داریم که در مدرن ترین آزمایشگاه آمریکایی تایید شده در بحث لیزر و کاربرد آن در سلامت، صنعت. و حتی نظامی هم حرفی برای گفتن داریم. باید بگویم پیشرفت این صنعت در چرخه سوخت هسته ای از مرحله تحقیق، استخراج، تبدیل، غنی سازی، تولید سوخت تا مدیریت پسماند و همچنین تسلط بر انواع لیزرها و فناوری های کوانتومی قابل توجه و معجزه آسا است. این صنعت در حال رشد و پیشرفت است. مدتی محدودیت هایی داشتیم اما خوشبختانه قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی دست ما را باز کرد. طبق قانون از ما خواسته شد که 120 کیلوگرم را 20 درصد بپردازیم در حالی که اکنون از 210 کیلوگرم فراتر رفته ایم. تاکنون 25 کیلوگرم 60 درصد تولید کرده ایم که هیچ کشوری قادر به تولید آن نیست مگر کشورهای دارای سلاح هسته ای.

وی با اشاره به تمرکز مقام معظم رهبری بر هسته به عنوان حوزه قدرت، گفت: هر آنچه در فناوری های پیشرفته مانند هسته، نانوتکنولوژی به دست آورده ایم و پیشرفت کرده ایم، مانند یک سلاح است و بازدارندگی ایجاد می کند. در این صنعت کیفیت 20 درصد بالاتر از سایر صنایع است. این بدان معنی است که شما باید 120٪ از آن مطمئن باشید. به همین دلیل می خواستند آن را از ما بگیرند. اما آنها اعتراف کردند که دیگر نمی توانند، ما در این سازمان هر کاری بخواهیم انجام می دهیم.

کمالوندی گفت: به این نتیجه می رسیم که اگر بخواهیم کاری انجام دهیم به لطف الهی ممکن است. تا زمانی که ما به منبع قدرت بی نهایت ایمان داریم، قوی هستیم و هیچ کس با ما مخالفت نخواهد کرد. ما در سخت ترین شرایط پیش می رویم. قطار انقلاب سلامت و با تکیه بر خون شهدا در حال پیشروی است. دانش آموزان به همین کار ادامه می دهند.

در این نمایشگاه برخی از دستاوردهای مهم و قابل فروش صنعت هسته ای کشور از جمله در زمینه کاربرد پرتو، کشاورزی هسته ای، سانتریفیوژهای صنعتی و پزشکی، رادیوداروهای تشخیصی و درمانی، لیزر پزشکی، جراحی پروستات، چرخه سوخت هسته ای، تولید آب شدید به نمایش گذاشته شده است. ، تولید کیک زرد، مجتمع سوخت، فیزیک هوایی، همجوشی هسته ای و نیروگاه اتمی بوشهر با 10 مدار گریز از مرکز IR1، ماکت آبشار گریز از مرکز، کیت غربالگری، ماکت واحد تولید استون، ماکت فناوری کوانتومی و چگالی سنج و چگالی سنج و دانسیتومتر . روی نمایشگر این نمایشگاه تا 10 آبان ماه همه روزه از ساعت 10 الی 18 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

در این مراسم محمد حسینی، محتبی ذوالنوری و جمعی از مدعوین با گرامیداشت یوم الله 13 آبان و مقامات جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کردند.

در بخشی از این مراسم از کتاب جاسوسی و سامانه اسناد رونمایی شد. به دو نفری که با موضوع 13 آبان و لانه جاسوسی کار رسانه ای و مستند داشتند نیز جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید