گزارش رسانه های آمریکایی از سالگرد تسخیر لانه جاسوسی

ساعت: 23:20
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782136

رسانه های آمریکایی در سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران نوشتند که شعارهای مرگ بر آمریکا همزمان با پیروزی سپاه پاسداران ایران بر نیروی دریایی آمریکا در آن سوی دریای عمان سر داده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این رسانه آمریکایی به تظاهرات ضد آمریکایی در سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران اشاره کرد و نوشت که در بحبوحه تشدید تنش ها با آمریکا، ایران سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را جشن گرفت و همزمان با سردادن شعارهای مرگ توسط نیروی دریایی آمریکا در دریای عمان پرتاب شد.

المانیتور در این تظاهرات می نویسد که تظاهراتی که به مناسبت چهل و دومین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ترتیب داده شده بود، پنجشنبه گذشته 13 آبان در مقابل ساختمان سفارت سابق آمریکا در تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم سراسری با صحنه های معمول آتش زدن پرچم آمریکا و سردادن شعار مرگ بر آمریکا توسط شرکت کنندگان برگزار شد. روز ملی مبارزه با استکبار امسال نیز مورد تحسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که درست یک روز قبل اعلام کرد که تلاش های آمریکا برای سرقت نفت ایران را خنثی کرده است.

تلویزیون دولتی ایران نیز تصاویری از عملیات «ضد دزدی دریایی» پخش کرد که در آن نیروهای سپاه تحت کنترل آسان و کامل شناور بودند.

رسانه ها با استناد به ادعاهای آمریکا در مورد این حادثه گزارش دادند که مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای تمدید توافق در ژوئن با روی کار آمدن سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به حالت تعلیق درآمد. ماه ها پس از بررسی ایده بازگشت به میز مذاکره، دولت ایران سرانجام در سوم نوامبر اعلام کرد که تاریخ جدیدی برای از سرگیری مذاکرات در وین، پایتخت اتریش نهایی شده است. در این اطلاعیه مشخص نشده است که آیا دور جدید شامل ایالات متحده می شود یا خیر.

آیت‌الله رئیسی در آخرین موضع‌گیری خود درباره سرنوشت این توافق، در بیانیه‌ای علنی روز پنجشنبه گفت: ما از میز مذاکره خارج نمی‌شویم، اما با زیاده‌روی‌ها مخالفت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد که دولتش بر حق قانونی ایران برای لغو تحریم ها پافشاری خواهد کرد. از سوی دیگر، ایران از واشنگتن می خواهد که دوباره وارد توافقی شود که خروج را تضمین نمی کند.

علی شمهانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، یک مقام ارشد کشوری و لشکری ​​که نقش کلیدی در تصمیمات مهم سیاست خارجی ایران ایفا می کند، گفت: رئیس جمهور نالایق ایالات متحده تمایلی به ارائه تضمین ندارد.

شمهانی هشدار داد که عدم انجام این امر، مذاکرات آینده را بی معنا می کند و به نتایج جدیدی منجر نمی شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید