مقاومت در برابر دشمن، حسادت دینی و عین عقلانیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب ؛ وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با مردم کوم در سالروز حماسه 28 دی گفت: تسلیم نشدن در برابر استکبار و دشمنان ظالم از اصول انقلاب اسلامی است و فرمان الهی

وی افزود: یکی از آموزه های مهم قرآن کریم صبر، استقامت و جهاد است و اینها کلماتی است که در قرآن کریم به کرات آمده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مجلس گفت: جهاد با اسراف و زورگویی دشمنان مورد تاکید است و یکی از عرصه های صبر، صبر در برابر تجاوز و تجاوز دشمنان است و بحث مقاومت در اینجا معنا دارد و لذا این سه جزء دکترین ماست. دین و انقلاب اسلامی همواره به آن پایبند بوده اند.

وی گفت: در جای دیگری از قرآن می فرماید مسلمانان را نباید له و له کرد بیگانگان و این همان قاعده نفی سبیل است و قطعاً این مقاومت مثمر ثمر است و نتیجه آن شکست دشمنان و پیروزی است. و سربلندی جبهه اسلام و اقتدار کشور در همه ابعاد.»

سلیمی تاکید کرد: ثمره مقاومت و ایستادگی ملت ایران در 42 سال گذشته دستاوردهای بزرگی داشته است که یکی از آنها مقاومت در برابر داعش بود که سربلندی و عزت امت اسلامی را رقم زد و در دوران شهید پرآوازه قاسم سلیمانی بزرگترین توطئه جهان اسلام با کمترین هزینه خنثی شد.

وی ادامه داد: مقاومت امت اسلامی در برابر زیاده خواهی و تجاوز دشمنان بر عهده دارد و در مواجهه با دشمنی که حد و مرزی نمی شناسد و در خونریزی و جنایت حرف اول را می زند، تسلیم می شوند و با او سازش می کنند. «به همین دلیل است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: مقاومت در برابر دشمنان حسادت دینی محسوب می شود و اگر مقاومت نشود چیزی از معنویت و مبانی اخلاقی و انسانی باقی نمی ماند و حسادت دینی عمدتاً ناشی از بصیرت است. «روشنگری شاخه ای از عقلانیت است و مقاومت همان عقلانیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید