سکوت در برابر منکر خلاف حسادت دینی است/ گسترش ابتذال مغایر با فرهنگ اسلامی است

ساعت: 15:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799793

مصیب عباسی با اشاره به اینکه سکوت در برابر منکر خلاف شور دینی است، گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و پایبندی مردم به ارزش های دینی، انتظار می رود در بازار و فضای اجتماعی نسبت به منکر احساس مسئولیت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با مردم کوم گفت: حرکت بر اساس شئونات اسلامی مردمی است. و انتظارات حاکمیتی.”

وی گفت: حسادت دینی مفهومی است که کاربردهای فراوانی از جمله حمایت از انواع و اقسام حتی حمایت از مظلومان و محرومان جامعه به دلیل فعالیت حسادت دینی در فرد و جامعه دارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: حسادت انسانی، حسادت دینی، حسادت به ناموس از جمله پیشنهادات پژوهشگران برای حسادت دینی و واژه غیرت است.

عباسی ادامه داد: خودباوری و ترویج اخلاق و جوانمردی از کارکردهای اخلاقی، حفظ خانواده، ترویج عفاف و پیشگیری از خویشتن داری از کارکردهای اجتماعی، حفظ ارزش های انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ استکبار ستیزی است. ترویج فرهنگ استکبار ستیزی و ظلم ستیزی و کمک به مظلوم یک کارکرد سیاسی محسوب می شود.

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و پایبندی مردم به ارزش های دینی، انتظار می رود در فضای اجتماعی نسبت به منکرات بازار احساس مسئولیت کنیم.

استاد دانشگاه گلستان افزود: مردم به نظام فکری امام، رهبری و شهدا اعتقاد دارند و این اعتقادات باید عملی شود.

عباسی گفت: اگر همه مردم در بعد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی محیط کار و زندگی به مسئولیت های شهروندی و تکالیف دینی خود عمل کنند، شاهد ظهور حسادت دینی در جامعه خواهیم بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شایسته نیست جامعه اقدامات خلاف عفاف و ابتذال را رواج دهد و جامعه از اسلام ناب محمدی پیروی کند و بی تفاوت باشد. بیا یاد بگیریم.

عباسی افزود: سردار و شهدای مدافع حرم و همه شهدا بر اساس حسادت دینی و وظیفه سیاسی اجتماعی، اعتقادات عمیق اسلامی برای مبارزه با دشمن صف آرایی کردند.

وی ادامه داد: زمانی در مسیر پیشرفت هستیم که رفتار خود را بر اساس شرع تنظیم کنیم.

عباسی ادامه داد: اگر همه از قانون گریزی، پارتی بازی و باندبازی فاصله بگیریم و به آن به عنوان منکر نگاه کنیم، رفتار فردی مردم و مستضعفان به تدریج به سمت دکترین مطلوب پیش می رود.

وی گفت: غیرت دینی ایجاب می کند راهی را که امام، شهدا و رهبری در پیش گرفته اند ادامه دهیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم و به عزت برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید