منشأ حسادت دینی ایمان و عقلانیت است

ساعت: 08:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799585

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد؛

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه غیرت دینی کشور را تسخیر کرده است، غیرت دینی را نشات گرفته از ایمان و عقلانیت عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمدرضا احمدی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در 28 دی سالروز قیام کوم علیه رژیم سفاک پهلوی این حرکت را ناشی از حسادت مذهبی مردم دانستند و گفتند: نکته دیگر نقش است. از سخت کوشی در این مورد نباید از دین مردم غافل شد، زیرا من به آن تکیه می کنم، زیرا انسان می بیند که گسترش می یابد و در واقع تلاش های فرهنگی زیادی انجام می شود تا چیزهایی به غیرت مذهبی متهم به بی منطقی و خشونت غیرمنطقی شود. منظورم این است که نه، اینطور نیست. حسادت دینی در جایی که بروز می کند و تأثیر می گذارد، با عقلانیت همراه است; و حسادت دینی اساساً حاصل بصیرت است که شاخه ای از عقلانیت و نشانه عمق است. «این یک امر دینی است و در بیشتر موارد این حسادت دینی وقتی به آن نگاه می‌کنید با عقلانیت همراه است. شخصیت هایی که بیشترین غیرت مذهبی را دارند اغلب بسیار منطقی هستند.»

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: حسادت نقطه مقابل عدم همت و همت است. حسادت به عزت، مقابل حسادت صادق است که بدون حسادت برای عزت به شخص داده می شود; مرگ نیز به کسی گفته می شود که غیرت لازم را برای سلطه طلبی و استکبار و استکبار ستمگر نشان نمی دهد، دیاتیز سیاسی می گویند و قطعاً به کسی که نسبت به دین بی طرفی دارد، اهل دو کشور نیست یا کافر است. یا منافق.

این مشاور گلستانی ها بابیان اینکه همچنان که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «النَّ الغَیرَةَ مِن الإیمنِ» ادامه داد: و اوست که ایمان قوی و خداپرستی و معرفت به پروردگار عالم دارد و ایمانش به آخرت در مرتبه بالایی است چنانکه در متن کلام پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آمده است: به ایمان. ) ، «النّ الغَیرَةَ مِن الإیمانِ» (همانا غیرت به ایمان است).

حجت الاسلام احمدی گفت: حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) برای ارائه الگو به دو مصداق بزرگ از مفهوم اهتمام در تاریخ معاصر و اوج حسادت دینی اشاره کردند و از این رو فرمودند: نمونه اول: «مثال ایشان.[غیرت دینی] شخصیت امام بزرگوار; این اوج حسادت دینی بود، ما واقعاً از نظر غیرت دین و فرهنگ دینی و زندگی دینی و سبک زندگی و احکام دینی، کسی را ندیدیم و سراغ نداشتیم که به اندازه من شرافتمند باشد. در عین حال او در رأس عقلانیت بود; حکیم و حکیم و دانا، مثال دوم: «به همین مناسبت از فقیه و فیلسوف متجدد خود مرحوم آیت الله مصباح یزدی نیز یاد می کنم که ایشان نیز چنین بودند. هم شاگرد شایسته امام بود و هم در رأس حسادت دینی. «و در عقلانیت فیلسوف به معنای واقعی کلمه بود. قیام 19 ژانویه ترکیبی درخشان از همت و عقلانیت است.»

نگارنده دو نمونه دیگر از حسادت دینی نسل جوان را که الگوی عملی آنان در همه عرصه ها خواهد بود، ارائه می دهد. و این شهید سردار قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام احمدی یادآور شد: سردار سلیمانی در رأس غیرت دینی و در میدان جنگ و جهاد مرزها را در نوردید و به نمایندگی از مردم غیور ایران اسلامی بر اساس آموزه های مبانی اسلام ناب محمدی(ص) [غیرت دینی] در راه خدا استفاده کرد و عمر خود را وقف خداوند تبارک و تعالی کرد.

وی افزود: این غیور غیور الهی و عارف کامل الهی با غیرت ستودنی تمام تلاش خود را صرف دفاع از ناموس همنوعان خود کرده است و نباید این کار را انجام دهد که در نامه مفصل خود به دخترش می نویسد: دخترمن! من خیلی خسته ام. سی سال است که نخوابیده ام، اما دیگر نمی خواهم بخوابم. نمک در چشمانم می ریزم تا پلک هایم جرات جمع شدن نداشته باشد تا طفل غافل در غفلت من سر بریده نشود. وقتی فکر می کنی دختری که از او می ترسی نرگس و زینب است و آن نوجوان و جوان در قتلگاه که سر بریده می شود حسین است و من خوشحالم از من چه انتظاری داری؟ آیا باید تماشا کنم؟ آیا من بی خیال هستم؟ آیا من یک تاجر هستم؟ “نه، من نمی توانم اینطور زندگی کنم.”

این مقام مسئول گفت: یکی دیگر از مصادیق حسادت دینی که در اوج است شخصیت امام خامنه ای است که بارها و بارها با جریانات برانداز و انحرافی بیرحمانه و عاشقانه مقابله کردند تا نظریه پردازان شرقی و غربی دارای شعور و میدان باشند. و دفاع از اسلام، ایران و تمامی ارزش های انسانی و حمایت از مظلومان در سراسر جهان اذعان داشته اند که شمارش موارد از حوصله این خلاصه خارج است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید