متأسفانه غفلت از هدف زندگی / لزوم تبیین اهمیت حسادت دینی در جامعه اسلامی

ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801626

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر ضرورت تبیین اهمیت حسادت دینی در جامعه اسلامی تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای عقیدتی سیاسی استان یزد، با بیان اینکه همه مجاهدت ها، رنج ها، شکنجه ها و شهادت ائمه (ع) در یک جهت است و این حکم خداوند است، گفت: فرمود: خداوند متعال انبیا و پیامبران زیادی مبعوث کرده است تا بشر را در راه خدا هدایت کنند.

وی با بیان اینکه هدف از زندگی مغفول مانده است، افزود: در مورد سبک زندگی نظرات و بحث های زیادی وجود دارد اما هدف از زندگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

ناصری گفت: خداوند متعال انسان را با عقل و اندیشه و نیرو برگزیده و شرایط کمال را نیز فراهم ساخته و پیامبران و کتاب های آسمانی را نیز به عنوان برنامه زندگی انسان قرار داده است.

امام جمعه یزد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: انسان باید حرکت کند و تلاش کند، اما در تمام حرکاتش چه فردی و چه اجتماعی باید خود را با خدا منطبق کند و همه حرکاتش در راه باشد. خدا و برای خدا.

ناصری با اشاره به خاطراتی از امام راحل و دوران دفاع مقدس و فتح هرمشهر و فتح المبین گفت: شما پیروز شدید چون از دل برآمده بود و بر اساس توکل و توکل به خدا بود.

وی ادامه داد: اگر برای خدا حرکت کنید، خداوند کمک می کند، اما نیت ها باید الهی باشد و در هر شرایطی رضایت خدا را در نظر بگیرید و به بندگان خدا خدمت کنید و بدانید که هر چه بیشتر به بندگان خدا بندگی کنید، نزدیکتر می شوید. به خدا “تو این کار را خواهی کرد.

ناصر با بیان اینکه اساس کار امام، آیه «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ» است، تاکید کرد: امروز مبدأ و عنوان کار همه ما باید در راه خدا حرکت کند و خداوند مسیر رشد را فراهم می کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سخنرانی 19 دی ماه گفت: یکی از موضوعات مهمی که رهبر معظم انقلاب به آن پرداخته اند، حفظ حسادت دینی در جامعه اسلامی و آن است. بسیار مهم است که انسان باید از دین و ناموس خود بی بهره باشد «متفاوت نباشید و غیرت داشته باشید.

امام جمعه یزد تاکید کرد: در نیروی انتظامی این موضوع باید توسط نیروهای عقیدتی و سیاسی تبیین شود تا حسادت دینی افزایش یابد و امر به معروف و نهی از منکر در بین نظامیان و عموم مردم انجام شود.

وی گفت: یکی از وظایفی که امروز در برنامه های دشمن وجود دارد، حساسیت زدایی از مبانی و مبانی انقلاب است که باید مورد توجه عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی نیز قرار گیرد.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید