رسانه بهترین ابزار برای تبیین عقاید/هدف دینی دشمن است. تحریف دستاوردهای انقلاب اسلامی


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842837

حجت الاسلام حاج پور گفت: امروز دشمن از همه سازوکارها استفاده می کند تا این همه بلوغ را سیاه کند و ما نیز باید در عصر ارتباطات مجهز شویم و نقشه های شوم آنها را محقق کنیم و در این جنگ نرم رسانه ها در خط خواهند بود. ” هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین ارسلان حاجپور کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون گفت: یکی از ریشه های جهاد تبیین که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، ریشه ولایت و دین است. انبیا و ائمه جهاد تبیین و روشنگری بودند، «نیاز به اسلام، فواید دینداری، جامعه دینی و مردمی که به عدالت گرایش داشتند، نکات و معرفت را بیان کردند.

وی افزود: رسانه از این جهت مهم است که امروز عصر رسانه است و امپراتوری رسانه ای در سراسر جهان بسیار مهم است و در همه مسائل جامعه تاثیر بسزایی دارد و در خط مقدم جهاد قرار دارد و نقش مهمی ایفا می کند. در این زمینه می‌دانند، جامعه خوب می‌داند، تحریف بدتر از تحریم است، زیرا با سازگاری و مقاومت می‌توان زندگی را جلو برد، اما تحریف هر روز بر مشکلات می‌افزاید.

حاج پور با بیان اینکه رسانه ها مهم ترین ابزار و ابزار تبیین هستند، گفت: در گذشته ای نه چندان دور رسانه ها تنها حامل یک سویه پیام بودند. اما امروزه پیوند گسترده ای بین رسانه و زندگی اجتماعی وجود دارد و این پیوند را می توان در موضوعاتی بیان کرد که نیاز به تبیین دارد در چهار حوزه از جمله رسانه به عنوان معرفی موضوعات برای بحث، رسانه به عنوان تبیین ابعاد گفتگو، رسانه به عنوان کارگردان و راوی و رسانه به عنوان یک مشکل.

وی با بیان اینکه گفتن پیروزی موثر در سایر عرصه های جهاد در انقلاب از جمله اقتصادی، سیاسی، امنیتی، بحث علمی و … دور از واقعیت نیست. وی به پیروزی جهاد در شرایط کنونی بستگی دارد، گفت: جهاد نوعی جهاد دفاعی است چرا که دشمن در همه جهات حمله می کند و افکار عمومی و وضعیت فضای مجازی و رسانه های کشور در وضعیت بازدارندگی و یا مطلوبی نیست. حجم عملیات خود را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه در جهاد تبیین نباید این تحولات را نادیده گرفت، افزود: ما مانند دوندگانی هستیم که یک قدم تا خط پایان داریم اما عده ای سعی می کنند با رسیدن به خط پایان او را ناامید کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عرصه جدیدی از نظریه پردازی سیاسی و اجتماعی را به جهان وارد کرده است، گفت: طرح جدید دشمن سرخوردگی مردم و استفاده از دو بیان فشار اقتصادی برای امرار معاش و دروغگویی به مردم است. «انقلاب را مستاصل و بی انگیزه کنید.

وی افزود: امروز دشمن از همه سازوکارها استفاده می کند تا این همه رشد را سیاه کند و ما نیز باید در عصر ارتباطات مجهز شویم و نقشه های شوم آنها را محقق کنیم و در این جنگ نرم رسانه ها پیشتاز هستند. “

بندر ارسلان هاجه گفت: دلیل اصلی تفاوت غرب با انقلاب اسلامی در اصول و جهان بینی آن است. البته مسائل دیگری از جمله اینکه انقلاب اسلامی غرب را تهدید کرده است، باعث افزایش آگاهی بین المللی در جهان می شود.

این کارشناس مذهبی، نمایندگی و پیشرفت حکومت از طریق جهاد را مهم ترین راه مقابله با دشمن عنوان و خاطرنشان می کند: رسانه ها در شناسایی و معرفی حقایق و مقابله با تحریف ها، ابهامات، کتمان و کتمان حقایق انقلاب و نظام؛ از جمله اقداماتی هستند که در این راستا انجام می شود. آنها نقش مهمی دارند و آن جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: بنابراین با جهاد تبیین می توان حرکات درست را منتشر کرد، به شبهات پاسخ داد و به نوعی به ابهام و سیاه نمایی در فضای اجتماعی و فضای مجازی و همچنین جریان تحریف آسیب وارد کرد.

خواجه پور با اشاره به اینکه جهاد طباین به معنای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات و مشکلات نیست، افزود: در مسائل اصلی کشور شاهد تحولات در حوزه های اقتصادی، مبارزه با فساد، کاهش فاصله بین کارکنان و مردم در ماه های اخیر از جمله هستیم. رسانه ها.» ما باید به مسائلی که دشمن به آن توجه دارد توجه ویژه ای داشته باشیم، زیرا دشمن همواره به دنبال تبدیل نقاط قوت به نقاط ضعف است، بنابراین باید دقیقا مشخص کنیم که آتش دشمن چیست و در نهایت باید با تبیین جهاد، آن مشکلات را به نقاط قوت تبدیل کنید.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین مختص فرد یا گروه یا قشر خاصی نیست، گفت: این جهاد برای همگان لازمه نشان دادن حقایق و آنچه در تبیین جهاد است لازم است و باید به آن توجه کرد. برای این است که ببینیم با تعصب از انقلاب دفاع نخواهیم کرد، بلکه باید واقع بینانه به واقعیت های انقلاب نگاه کنیم، حقیقت را بگوییم، از واقعیت ها و نقاط مثبت انقلاب دفاع کنیم، سعی کنیم ضعف های انقلاب را جبران کنیم. انقلاب کنید و بر این ضعف غلبه کنید بیایید رفعش کنیم.

وی گفت: آثار مخرب تحریف بیشتر و بالاتر از تحریم است و رسانه ها باید حقایق تحریف های امروز را در جبهه رسانه ای دشمن آشکار کنند و اجازه ندهند با تحریف آثار مخرب واقعیت ها در اذهان ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین ارسلان حاجاپور ادامه داد: اکنون لازم است فعالان رسانه ای به ویژه خبرنگاران به عنوان افسران در خط مقدم جهاد تابعین در میانه میدان حضور داشته باشند و گام بلندی در تحقق این امر بردارند. محصولات رسانه ای موثر در زندگی واقعی و فضای مجازی منویات رهبر معظم انقلاب و رفاه جامعه باید راهبرد جهاد را تبیین کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید