حادثه مسجد گوهرشاد نماد غیرت مذهبی مردان و زنان ایرانی است


ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882573

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مراسم مسجد گوهرشاد و قیام مردمی علیه رونمایی از حجاب رضاخان یادآور و نماد غیرت دینی و تعصب مردان و زنان با ایمان در جامعه اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اشرامون، آیت الله مصطفی مهامی; نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در اجتماع بزرگ فاطمیه با اشاره به سالروز رونمایی از حجاب رضاخان و قیام مردم مشهد در مسجد گوهر شاد، گفت: رضاخان دست نشانده استکبار بود. دشمنان و سعی در براندازی حجاب و فرجه از سر زنان داشتند که با این امر مخالفت شد و زنان و مردان مؤمن ما در برابر این اقدام وقیحانه رضاخان مقاومت کردند.

وی به قیام مردم مشهد و تجمع آنها در مسجد گوهر شاد اشاره کرد و افزود: این قیام نشان از غیرت دینی زنان و مردان ما در آن زمان بود، هرچند رضاخان می خواست با کشتن بسیاری این قیام را سرکوب کند. مردم معترض، اما غیرت مذهبی زنان و مردان برای همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند.

آیت الله مهامی تصریح کرد: در آن زمان با این هجمه شدید نتوانستند حجاب را از سر زنان ما بگیرند اما متأسفانه جنگ نرم شروع شد و حرکت خزنده دشمن برای ضربه زدن به حجاب و وضعیتی که امروز شاهد آن هستیم. نتیجه این توطئه ها و کم کاری ها است و عملکرد برخی متولیان فرهنگی در این زمینه ضعیف است.

وی بیان کرد: وضعیت کنونی کشور در حوزه حجاب وضعیت مطلوبی نیست و در اوایل انقلاب و دفاع مقدس از حجاب فاصله زیادی گرفته شده است که نتیجه ضعف و ضعف است. عملکرد ضعیف مسئولان ما و برخی افراد که به تدریج به این وضعیت ناخوشایند منجر شده اند، در جامعه ما گیر کنید.

کار فرهنگی و اصلاح اجتماعی باید مستمر باشد

وی افزود: اصلاح حجاب در جامعه نیازمند کار مستمر فرهنگی و قانونی است و برای گسترش این فرهنگ باید کار فرهنگی قانونی و مستمر انجام دهیم.

آیت الله مهامی گفت: کار یک شبه نمی شود، باید مرحله به مرحله باشد، کار فرهنگی و اصلاح اجتماعی باید به تدریج انجام شود و مستمر باشد و انتظار نداشته باشیم که یک شبه، یک ماه یا یک ماهه حل شود. یک سال.”

وی ادامه داد: همه ما نیاز به مسئولیت پذیری و اقدام جمعی داریم و البته اولویت این است که مسئولان دولتی و دستگاه های حاکمیتی و صدا و سیمای ما پیش قدم شوند. همه باید مسئولیت پذیر باشیم و برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف دست به اقدام جمعی بزنیم.»

نماینده ولی فقیه گفت: برای آموزش فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند یک حرکت مردمی هستیم چرا که در بسیاری از بحران ها بحران ها و مشکلات با کمک مردم حل می شد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی عفاف و حجاب در جامعه میراث 10 سال کم کاری و کم کاری در این مقوله است و نیاز است با حرکت گام به گام و مستمر این معضل در جامعه حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید