حماسه روز نهم نمایش اقتدار مردم برای پایان دادن به آشوب دشمن است.


ساعت: 16:18
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920088

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به شباهت‌های اغتشاشات اخیر با اغتشاشات 88، از اظهارات سیاستمداران آمریکایی پیش از این اغتشاشات که از وقوع چنین آشوبی در کشور خبر می‌داد، گفت و تاکید کرد: مردم در 9 ژانویه پایان شورش را در کشور رقم زدند و در دیگر شورش ها چاره آن حضور مردم در صحنه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ مدیرمسئول روزنامه کیهان در نشست مجازی «تبیین جهاد» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه و به همت سازمان بسیج اساتید استان و نهاد نمایندگی سازمان بسیج اساتید استان برگزار شد. مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان با موضوع تحلیل مشکلات روز کشور و منطقه مراسم سالگرد حماسه تاریخی 18 آذرماه با پرداختن به نحوه شکل گیری اغتشاشات اخیر در کشور برگزار شد. وی آن را طرح ب آمریکا پس از شکست دیپلماتیک در برابر ایران دانست.


*اظهارات سیاستمداران آمریکایی در خصوص اجرای طرح ب

حسین شریعتمداری گفت: ژنرال مک کنزی فرمانده سابق نیروهای نظامی آمریکا در منطقه اواخر اسفندماه مصادف با آغاز سال 1401 با اعضای کنگره آمریکا جلسه ای برگزار کرد و در آن اعلام کرد که گزینه نظامی علیه ایران وجود ندارد. ممکن است و لطمه بزرگی به آمریکا وارد می کند، بنابراین در صورت شکست مذاکرات، برنامه ای به نام پلان ب در دستور کار آمریکا قرار می گیرد.

وی گفت: طرح B موضوعی بود که رئیس جمهور آمریکا نیز در سفر خود به منطقه در تیرماه 1401 به آن اشاره کرد و در آنجا با سران برخی کشورهای عربی دیدار کرد و اعلام کرد که به دنبال طرح سپر آسمان هستیم و وجود دارد. طرحی به نام تحرکات دفاعی و نظامی که به تصویب کنگره آمریکا رسید اما به دلیل مخالفت با مصر، عراق و قطر اجرا نشد.

این تحلیلگر ارشد سیاسی، اظهارات رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، خطاب به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را دلیل دیگری بر این ادعا دانست.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: در جریان مذاکرات، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، زمانی که جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رفت و آمد و گفتگوهای زیادی با ایران داشت، با کشورهای حاضر منطقه و با کشورهای اروپایی، فرمول و شرایطی ارائه کند. وی با بیان اینکه می خواستند ایران به برجام بپیوندد، اما ایران از این کار خودداری کرد، به او گفت: دو هفته صبر کنید و بعد خواهید دید که ایران عجله خواهد کرد و نگران ادامه مذاکرات خواهد بود.


* اغتشاشات اخیر با کشته شدن مهسا امینی از تعادل خارج شد

شریعتمداری تصریح کرد: درست دو هفته بعد از این اظهارات، آشوب ها در کشور آغاز می شود و بلافاصله همه دشمنان داخلی و خارجی متحد می شوند و نوعی جنگ حزبی علیه جمهوری اسلامی به وجود می آید. مثل همان ائتلافی که در فتنه 88 علیه کشورمان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در جنگ احزاب همه دشمنان اسلام تصمیم گرفته اند اختلافات خود را کنار بگذارند و علیه اسلام متحد شوند تا به جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

سخنران ویژه جلسه توجیهی جهاد سازمان بسیج اساتید در اصفهان با تاکید بر اینکه باید از این اتفاقات درس بگیریم تا از یک سوراخ دو بار گزیده شویم، شباهت های اغتشاشات اخیر با فتنه 88 را بیان کرد.

این کارشناس سیاسی ضمن پرداختن به عدم تعادل مرگ مهسا امینی با ناآرامی های پس از آن گفت: در حال حاضر 22 نفر در عربستان آماده اعدام هستند. صدها نمونه از این دست در کشورهای اروپایی وجود دارد و گزارش اف‌بی‌آی آمریکا حاکی از آن است که در سال 2022 بیش از هزار نفر توسط پلیس آمریکا در خیابان و بدون محاکمه کشته شدند، فقط به دلیل بی توجهی به پلیس. برخلاف دستور پلیس از خودروی خود پیاده شدند و در حالی که قصد داشتند مدارک را از جیب خود بیرون بیاورند و به پلیس ارائه کنند، در همان لحظه کشته شدند.


* شباهت های اغتشاشات 1401 با اغتشاشات 1388

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: اغتشاشات اخیر نیز مانند فتنه 88 که از ماه ها قبل برنامه ریزی شده بود، همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، برنامه ریزی شده بود که نقطه شروع آن مرگ مهسا بود. امینی. .

شریعتمداری تصریح کرد: بی بی سی فارسی تنها یک شبکه رادیویی بود که 5 تا 6 ماه قبل از فتنه 88 شروع به کار کرد، شبکه تلویزیونی فارسی آن نیز با مسئولیت فرح کریمی در هلند تاسیس شد، یورونیوز علیرغم اینکه شبکه ای متصل به اروپا است. و هیچ وجه اشتراکی با ایران نداشت، تلویزیون فارسی زبان خود را افتتاح کرد و در نهایت وزارت خارجه اسرائیل وب سایت خود را که به زبان های عبری، عربی و انگلیسی بود به فارسی ترجمه کرد و زبان فارسی وزارت خارجه اسرائیل را راه اندازی کرد همچنین توییتر که برای تعمیر سخت افزار باید یک ماه تعطیل می شد، با نامه رسمی کلینتون آن تعمیرات را به زمان دیگری موکول کرد، بعد از جنبش سبز.

سخنران ویژه جلسه جهاد طباین سازمان بسیج اساتید استان اصفهان ضمن تشریح شباهت های قیام 1401 با قیام 88 خاطرنشان کرد: در سال 88 همزمان با این حوادث تعداد زیادی از مسئولان و اطلاعاتی در این زمینه حضور یافتند. مدیران خدمات (از جمله جان کین، ریچارد رورتی، گارتن اش و هابرماس) تحت عنوان عناوین دانشگاهی وارد ایران شدند و سمینارهای آموزشی برای برخی از عوامل برگزار کردند.

و افزود: در نهایت اتفاقی افتاد که در اغتشاشات گذشته شاهد آن بودیم و آن «ائتلاف سفید» بود. رورتی می گوید هر چه نقاط ائتلاف بیشتر باشد، احتمال ائتلاف کمتر است، بنابراین ائتلاف باید بر اساس حداقل ها باشد و تفاوت ها و جنبه های تمایز نادیده گرفته شود. وی در مصاحبه ای اعلام کرد که باید در ایران ائتلاف سفید ایجاد شود یعنی همه گروه ها دور هم جمع شوند و در یک نقطه به توافق برسند. سپس یکی از چهره های سیاسی اعلام کرد که باید بسیاری از اختلافات را کنار بگذاریم و روی یک نکته تمرکز کنیم، بنابراین با این رویکرد اصلاح طلبان، گروه های ملی-مذهبی، سلطنت طلبان، منافقین، حزب کومله و حتی عبدالمالک ریگی، تروریست تکفیری… معروف در شرق کشور می آیند در فتنه 88 سر کار.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: در نهایت محمد خاتمی با حمایت همه گروه های اصلاح طلب به عنوان کاندیداتوری معرفی شد و ما در همان زمان در کیهان اعلام کردیم که او کاندیدای اصلی نیست و کاندیدای دیگری است. گذاشتن این تاپیک ها شایعه نیست، کافی است که مشکل را ارزیابی کنید. ادعای ما نیز به دلیل مسائلی است که در جلسه دانشگاه استنفورد مطرح شد، جایی که یکی از کارشناسان تاریخ شوروی اعلام کرد خاتمی مانند گورباچف ​​به برخی ارزش‌ها پایبند است، ما در ایران به فردی مانند یلتسین نیاز داریم که علاوه بر دموکراسی (و ارزش‌ها) غرب) به هیچ چیز دیگری فکر نمی کند.

شریعتمداری ادامه داد: جان کین، رئیس مرکز مطالعات دموکراسی لندن و مشاور ارشد MI6 به ​​عنوان استاد دانشگاه وست مینستر انگلستان به ایران آمد و همزمان الیزابت چنی، دختر دیک چنی، چندین دوره را برگزار کرد. سمینارهای آموزشی سیاسی فعالان در دبی و هلند. در آن زمان جان کین اعلام کرد که ما نیاز به روزنامه و سایت اینترنتی زنجیره ای داریم و در عین حال تعداد زیادی روزنامه و مجله و سایت خبری مجوز گرفتند.

وی با اشاره به اینکه هیئت انقلاب رنگی بر اساس نیاز جامعه تشکیل شده است، گفت: اما موضوع اصلی متفاوت است. هدف براندازی نظام بود. فرمول یافتن هدف اصلی انقلاب ها، یافتن مخرج مشترک از مواضع شرکت کنندگان برای رسیدن به نقطه اشتراک و هدف اصلی است.


* علاج ناآرامی حضور مردم است

این تحلیلگر سیاسی یادآور شد: دشمن مذاکرات هسته ای در فتنه 88 را قبل از شروع فتنه ها در کشور متوقف کرد و با شکست فتنا مذاکرات هسته ای را از سر گرفت. این اتفاق در آخرین فتنه‌ها در کشور افتاد و حالا که فتنه‌ها شکست خورده‌اند، می‌خواهند مذاکرات را از سر بگیرند.

این سیاستمدار باسابقه کشور با استناد به سخنان رهبری مبنی بر اینکه راه جلوگیری از اغتشاش و آشوب حضور مردم است، حماسه نهمین روز مردم ایران در سال 1387 را مُهر پایان قیام بزرگ خواند. 1387 و البته تاکید کرد: درگیری ما با رژیمی که آمریکا در راس آن قرار دارد، یک درگیری اساسی است و در واقع ماهیت ما با هم در تضاد است و تا زمانی که بر اسلام ناب محمدی و نظام سلطه تاکید کنیم. بر اساس استکبار خود این درگیری نیز وجود خواهد داشت و باید ادامه پیدا کند و شاهد چنین ناآرامی هایی در کشور باشیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه زمینه های درگیری با نظام در سال های اخیر تغییر کرده است، اظهار داشت: در اوایل انقلاب درگیری ما با نظام از طریق نفوذی ها و کودتا بود. که منجر به جنگ تحمیلی شد هر چند که در نهایت حراست مقدس هم درگیری داشت با نظام سلطه ادامه دادیم و فقط میدان درگیری تغییر کرد.

شریعتمداری ادامه داد: ریچارد هاوس پس از 9 ژانویه اعلام کرد که نظریه حرکت معکوس فوکویاما در ایران نتیجه معکوس داشته است. فوکویاما اعلام کرد که مشکل ما با ایران، مرجعیت دینی است، اما ضربه مستقیم به آن ممکن نیست و باید به تدریج به آن ضربه بزنیم. اما ریچارد هاوس اعلام کرد که دوستان ما در ایران به سرعت به نقطه اوج رسیده اند و به شعارهای علیه ولایت فقیه در قیام 88 اشاره می کند. ایران» شعاری بود که توسط سایت وزارت خارجه اسرائیل ارائه شد. در اغتشاشات اخیر شعار «زن، زندگی، آزادی» به تدریج جای خود را به شعارهای دیگری داد.


* در فتنه 1401 شعار اقتصادی داده نمی شود

وی با اشاره به نقش رسانه و فضای مجازی در تحولات اخیر سخنان جین شارپ را یادآور شد که فضای مجازی و واقعی را نباید در تقابل با یکدیگر قرار داد. چون در فضای مجازی افراد را نمی توان حساب کرد. اخیراً عنوان شد که مهسا امینی 16 میلیارد هشتگ در توئیتر دارد که دو برابر تعداد مردم کره زمین است، لذا رهبری تأکید کردند که علاج قیام حضور مردم است.

این خبرنگار با بیان اینکه اغتشاشات اخیر ربطی به اقتصاد ندارد و هیچ یک از مردمی که به خیابان ها آمده اند شعار اقتصادی نمی دهند، اظهار کرد: افراد نماینده مشکلات مردم نیستند.

این چهره انقلابی خاطرنشان کرد: در مسائل اقتصادی چند مورد باید مورد توجه قرار گیرد. برخی از مشکلات اقتصادی جهانی است. بحران گرسنگی یکی از مهم ترین معضلات و بحران های جهان امروز است تا زمانی که ابرقدرت ها و دیگر کشورها با مشکلاتی مانند تحریم های فلج کننده مقابله کنند. همچنین انتشار 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و 180 هزار میلیارد تومان اوراق به جای مانده از دولت قبل، 12 تا 13 میلیارد تومان بدهی ماهانه برای دولت فعلی به جا گذاشت. در همان زمان اتفاقات خوبی افتاد و فروش نفت به یک میلیون و 500 هزار بشکه رسید و صادرات بنزین و فرآورده های نفتی افزایش یافت.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرد: اعتراض و اغتشاش فرق می کند، کی اعتراض دارد، با انواع سلاح سرد و گرم و کوکتل مولوتف به خیابان نمی رود، مردم عادی و جوانان خود را سلاخی نمی کند. عصر، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های ما هر روز گزارش اعتراضات و انتقادات تند می‌زنند که در هیچ کجای دنیا بی‌سابقه است، اما مشکلی ندارند.

وی ادامه داد: آنچه در روزهای اخیر دیده شده سردرگمی، جنگ شناختی و جنگ نرم بوده است که به منظور ایجاد ناامیدی در مردم نسبت به آینده و نسبت به نظام انجام شده است، اما باید مطمئن باشیم که دغدغه دشمن اقتدار ماست که در ادامه راه بیشتر با همراهی و بصیرت مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید