قیام خون امام حسین (ع) یکی از افتخارات معنوی مردم سیستان است/ برگزاری اولین مراسم قیام در 20 نقطه کشور


ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891477

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: قیام مردم سیستان به دلیل تشنگی خون امام حسین (ع) تقریباً 2 ماه پس از شهادت ایشان صورت گرفت در حالی که قیام توابین به مدت سه سال انجام شد. و قیام مختار حدود پنج سال بعد روی داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر هامون، حجت الاسلام و المسلمین منصور باکربک تبریزی دقایقی پیش در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اتفاقات مهمی که در منطقه سیستان و نشانه بصیرت و حکومت داری مردم این منطقه برای معصومیت و طهارت اهل بیت احترام خاصی قائل هستند.

وی افزود: در تاریخ نقل شده است که مردم دارالولایای سیستان پس از دریافت خبر شهادت امام حسین (علیه السلام) در کربلا، بر حاکم وقت سیستان که از سوی قبیله اموی منصوب شده بود قیام کردند. (برادر عبیدالله بن زیاد) و آن مرد را از حکومت برکنار کرد و مجبور به فرار کرد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به تاریخ قیام اول اشاره کرد. وی تاکید کرد: به همین منظور ستاد بزرگداشت با سه کمیته در استان تشکیل شد که در کمیته علمی دو کتاب در زمینه اسناد تاریخی قیام اول منتشر شد و منطقه استان زاهدان منتشر شد و در دستور کار قرار گرفت. ، و کمیسیون سوم نیز تحت عنوان برگزاری مراسم می باشد.

وی گفت: مردم سیستان در طول تاریخ بیش از هفت هزار ساله خود به افتخارات علمی، دینی و اجتماعی بسیاری دست یافته اند و باید با آنها برخورد مناسب، عمل چشم مصنوعی، عمل مغز و… n. تنها بخشی از باید توجه بیشتری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: قیام مردم سیستان برای خون امام حسین (ع) باید در سطح ملی و جهانی مطرح شود زیرا این قیام 2 ماه پس از شهادت امام همام صورت گرفت. در حالی که قیام توابین سه سال طول کشید و قیام مختار حدود پنج سال پس از شهادت امام حسین (ع) رخ داد.

وی گفت: از آنجایی که سازمان تبلیغات اسلامی نزدیک به سه سال است که به طور جدی برای برگزاری این مراسم برنامه ریزی کرده است. امسال در 20 نقطه کشور سیستانی های ساکن شهرستان ها این مراسم را در حسینیه ها و هیئت های مذهبی برگزار می کنند. امیدواریم این موضوع طی 2 سال آینده بازخورد بیشتری داشته باشد و همچنین به دنبال ثبت این روز مهم در تقویم ملی از طریق شورای فرهنگ عمومی هستیم.

لازم به ذکر است روز سه شنبه اول شهریور ماه جاری مصادف با بیست و پنجمین روز محرم الحرام مراسم گرامیداشت اولین قیام مردم در راه خون امام حسین (ع) با سخنرانی توسط آیت الله مصطفی مهامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در گلزار شهدای شهرستان زابل.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید