احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین دلایل قیام امام حسین علیه السلام بود.


ساعت: 09:57
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1886988

آیت الله محمد حجتی گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم ترین دلایل قیام امام حسین در عاشورا بود، لذا این ماه بهترین فرصت برای احیای این فریضه الهی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله محمد خجتی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با بیان اینکه عزاداری محرم و صفر دین اسلام را زنده می کند، اظهار داشت: اگر حادثه روز عاشورا و قیام امام حسین (ع) نبود، ممکن بود امروزه اثری از قرآن و دین اسلام نیست.

امام جمعه کرمانشاه نیز حکومت داری و مبارزه با ظلم و ستم را از درس های مهم عاشورا می داند و می افزاید: شکی نیست که افرادی که از حکومت جدا شده اند، پناهنده در عرصه کفر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین دلایل قیام امام حسین در عاشورا بود، لذا این ماه بهترین فرصت برای احیای این فریضه الهی است.

آیت الله خجتی گفت: عزاداری در ماه محرم بهترین فرصت برای تقویت باورهای دینی و دینی است، بنابراین باید از این شب ها قدردانی کرد و مبلغان و سخنرانان نیز بر وظیفه مهم خود که جهاد تبیین است تمرکز کنند.

وی تصریح کرد: برای حفظ وجهه مظلوم و تقدیم ظالمان به جهانیان باید عزاداری حسینی را برای همیشه نگه داشت چرا که اگر مطابق با معرفی قیام این امام عمل شود آسیب ها کاهش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید