محور قیام امام حسین (علیه السلام) امر به معروف و نهی از منکر بود/حجاب و عفاف مهمترین عامل تحکیم بنیان خانواده است.


ساعت: 17:29
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886325

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین دینی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار و موضوعاتی پیرامون مشکلات روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ؛ آئین زیارت سیاسی نماز جمعه در تمامی شهرها و نقاط آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه به بررسی موضوعات این روز پرداختند که به شرح زیر است.


محور قیام امام حسین (علیه السلام) امر به معروف و نهی از منکر بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه گفت: عزاداری در ماه محرم تیری در برابر دشمنان و ایستادگی در برابر ظلم است و تلاش دشمنان برای انجام آن است. این روند کم رنگ به نظر می رسد و برای مقابله با این تلاش دشمن، امسال باید تشریفات بزرگتر از سال های گذشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به اینکه اگر محرم نبود اسلام نبود، تصریح کرد: عزاداری در ماه محرم راهی برای زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین (ع) است. ) و ادامه راه و هدف سیدالشهدا (ع) و عمل به آن اهداف.

وی با اشاره به آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر افزود: در واقع محور قیام امام حسین (علیه السلام) امر به معروف و نهی از منکر بود و همه مردم در هر مقام و مسئولیتی باید به امر به معروف باشند. و عمل نهی در منکر، و این واجب الهی منحصر به طبقه خاصی یا رفتار خاصی نیست.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر از وظایف دین است و باید مورد توجه قرار گیرد چرا که دشمنان قصد دارند این فریضه الهی را از جامعه دور کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به لزوم ارتقای جایگاه نماز جمعه در جامعه گفت: باید برای حفظ جایگاه نماز جمعه تلاش شود و مسئولان و مدیران شهری به این پرسش برنامه ریزی و توجه کنند. تا هر چه بهتر این مراسم سیاسی-مذهبی را سازماندهی کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه ترویج زنا بزرگترین ضربه به زن و سست کننده بنیان خانواده است، اظهار داشت: حجاب و عفاف مهمترین عامل تحکیم بنیان خانواده است.

وی افزود: بحث عفاف و حجاب یک موضوع اجتماعی است چرا که بدحجابی و بی حجابی موجب فساد در جامعه و عذاب الهی می شود و زنان ما با داشتن حجاب ضربه محکمی بر دهان دشمنان خود وارد می کنند. “

وی ادامه داد: جایگاه زن به عنوان تربیت کننده و تربیت کننده جامعه جایگاه والایی است و کل جامعه باید به موضوع عفاف و حجاب توجه کنند.


دهه محرم، دهه امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام والمسلمین عادل گل حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و نوحه خوانی سالار شهیدان گفت: محرم مکتب اهل بیت(ع) را زنده و زنده نگه داشت. در طول تاریخ اسلام

امام جمعه میاندوب با بیان اینکه دهه محرم، دهه امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: باید همیشه برای اهل بیت(ع) دعا کنیم و از درس و مکتب عاشورا بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه ائمه عطار(ع) الگوی مقاومت بودند، گفت: محرم و عاشورا پیام های سیاسی متفاوتی دارند و درسی است برای مقابله و ایستادگی در برابر دشمنان، همان گونه که امام حسین(ع) نیز با یزیدیان و یزیدیان مواجه شد. دشمنان شد و به شهادت رسید.

گل حسینی با اشاره به عواقب ترک امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: دشمن امروز این موضوع را هدف گرفته است و اگر روی موضوعی مثل حجاب که یک اصل مطلق دینی است مانور می دهد در این راستا است.

امام جمعه موقت میاندوآب با تاکید بر اینکه باید به شبهات دشمنان پاسخ داده شود، تصریح کرد: نه تنها در فضای مجازی بلکه در فضای واقعی نیز باید به این موضوع پرداخت.

وی با بیان اینکه مراسم و دسته های عزاداری باید مقوله هایی برای امر به معروف و نهی از منکر باشد، افزود: دسته ها و مجالس عزاداری نباید بی تاثیر باشد، بلکه علمای دین باید در این ایام اهداف قیام امام حسین(ع) را تبیین کنند. و مردم نیز از آن نهایت استفاده را می برند.

گل حسینی تصریح کرد: برگزاری جشن 10 کیلومتری در عید غدیر خم یا تجمع بی نظیر مردم در همایش سلام کمندات و یا حضور میلیونی زائران در اربعین حسینی، همه اینها نشان می دهد که برخلاف میل مردم. دشمنان، جامعه این ایمان است.

امام جمعه موقت میاندوآب در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه میاندوآب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور گفت: مخاطبان مقام معظم رهبری ائمه جمعه نبودند، بلکه همه ما بودیم. مخاطبان آنها

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ائمه جمعه که مردمی هستند، افزود: روحانیت باید در بین مردم باشد و همچنین مسئولان در سطوح مختلف در بین مردم باشند.

گل حسینی خطیب جمعه را سخنگوی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حضور علما و ائمه جمعه در حرکت های اجتماعی از مهمترین توصیه های رهبر معظم انقلاب در این دیدار بود.

امام جمعه موقت میاندوآب نیز با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری به هیئت های داغدار گفت: هرکس به امام حسین (ع) علاقه داشته باشد، به معنای علاقه او به اسلام سیاسی است، اسلامی که امام حسین (ع) با آن دشمن است.

وی همچنین به لزوم توجه به اهدای خون و روز جهانی شیر مادر اشاره کرد و توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید