نماینده مجلس: مثلث ایران، چین و روسیه در نظام جدید جهانی ایجاد شده است/ منتظر مذاکرات در وین نیستیم.

نماینده مجلس: مثلث ایران، چین و روسیه در نظام جدید جهانی ایجاد شده است/ منتظر مذاکرات در وین نیستیم.

روز جدید محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مثلثی متشکل از سه قدرت در نظام نوین جهانی در آسیا در حال شکل گیری است: ایران، روسیه و چین. چشم انداز این روابط جدید پایان هژمونی یک جانبه بین ایالات متحده و غرب است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مثلث در نظام نوین جهانی متشکل از سه قدرت ایران، روسیه و چین در آسیا است. چشم انداز این روابط جدید پایان هژمونی یک جانبه بین ایالات متحده و غرب است.

محمود ابازاده مشکینی درباره سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: قبل از پرداختن به موضوع سفر رئیس جمهور به روسیه باید چند نکته را متذکر شوم، از جمله اینکه جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید و دولت سیزدهم به مرکز رایزنی مراجعه کرده است. و تنظیم روابط سیاسی و دیپلماتیک در منطقه، آسیا و جهان شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: الحاق ایران به معاهده شانگهای در اوایل دولت آیت الله رییسی چشم انداز این رابطه جدید پایان هژمونی یکجانبه آمریکا و جمهوری اسلامی ایران است. غرب.

وی افزود: مثلثی متشکل از سه قدرت در نظم نوین جهانی در آسیا در حال شکل گیری است که یکی از کشورهای آن جمهوری اسلامی ایران است که تنها کشوری است که به شرارت های غرب واکنش نشان می دهد و جسارت را برمی انگیزد. کشورهای دیگر افزایش یابد.»

نماینده مردم مشکین شهر استان اردبیل در مجلس با ذکر چند نمونه گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به تهاجم نیروی دریایی آمریکا در دریا پاسخ نظامی داده و آنها و همچنین پایگاه آمریکا را به تصرف خود درآورده است. باغ عین اللّه با موشک سقوط می کند.

مشکینی ادامه داد: دو کشور دیگر چین و روسیه هستند که از نظر قدرت سیاسی و نظامی در کنار حق وتو از سوی شورای امنیت سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و همکاری آنها با جمهوری اسلامی ایران در حال توسعه است.

وی با تاکید بر سفر رئیس جمهور به روسیه و تاثیرگذاری وی بر کشورهای منطقه تصریح کرد: امروز بدون حضور ایران در منطقه روابط شکل نمی گیرد و همه کشورها این موضوع را پذیرفته اند. مثلاً جمهوری اسلامی در امور افغانستان، عراق، سوریه، مدیترانه، یمن و قفقاز نقش تعیین کننده ای داشته است و هیچ گرهی بدون دخالت و دخالت ایران گشوده نخواهد شد. البته غرب نیز نگران این موضوع است و ایران را رقیب اصلی خود در این زمینه می داند.

توافقنامه همکاری ایران و روسیه در حال آماده شدن است

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تاثیر سفر آیت الله رییسی بر دور جدید مذاکرات 1+5 در وین گفت:

مشکینی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ با قابلیت های منحصر به فرد است که می تواند نیازهای روسیه را در این زمینه ها برآورده کند و روسیه از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی نگاه راهبردی و راهبردی به جمهوری اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه دیدار و گفت‌وگوی روسای جمهور ایران و روسیه برای دو کشور سازنده و در حال توسعه خواهد بود، گفت: با تقویت روابط ایران و چین بر اساس سند همکاری 25 ساله، روسای جمهور ایران و روسیه به توافق رسیده‌اند. که تخصص آنها در زمینه های اقتصادی، امنیتی، نظامی و سیاسی تکمیل شده و رو به اتمام است، ملاحظاتی مطرح و حل خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران و روسیه در موضوعات مختلف اشتراکات زیادی دارند: نحوه تعامل با اروپا، مسائل هسته ای و انرژی، قفقاز، مذاکرات وین، مبادلات اقتصادی و توافق شانگهای از جمله کلیات. امکانات. در این زمینه است که این سفر مورد توجه و قدردانی قرار خواهد گرفت.

ایران منتظر توافق وین نخواهد ماند

مشکینی ادامه داد: پیام سفر رئیس جمهور به روسیه در مرحله اول برای قدرت های داخلی غربی است که مدتی است مانع توسعه روابط با روسیه شده اند و پیام دوم به کشورهای غربی است. به عبارت دیگر ایران منتظر توافقات و مذاکرات وین نخواهد ماند، بلکه در واقع غرب به جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تابوی تحریم ها را زیر پا گذاشته است، گفت: آمریکایی ها هم تشخیص می دهند که جمهوری اسلامی ایران تهدید تحریم را به صفر رسانده است و این نگرانی آمریکاست. زیرا آمریکا با استفاده از تحریم رفتار بسیاری از کشورها را کنترل می کند اما این سیاست در برابر ایران شکست خورده است.

نماینده مجلس یازدهم گفت: ایران به قطب قدرت در مقابل جبهه غرب تبدیل شده است و سفر رئیس جمهور به روسیه قطعا پیام ناامید کننده ای برای غرب خواهد داشت. اما این سفر آخرین سفر رئیس جمهور نخواهد بود و قطعا توسعه روابط با کشورهای منطقه، آسیا و جهان در دستور کار آیت الله رییسی قرار دارد.

مشکینی ادامه داد: البته باید در نظر داشت که در حال حاضر نباید تمام انرژی و ظرفیت دستگاه دیپلماسی در سبد چین و روسیه صرف شود. زیرا کشورهایی مانند چین و روسیه نیز به دنبال منافع ملی خود هستند. همچنین باید ارتباطات و سیاست خارجی خود را در حوزه های مختلف بر اساس منافع ملی تنظیم کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دولت قبل از دولت روسیه از ظرفیت خود در بخش های مختلف اقتصادی و کشاورزی استفاده نکرده است، گفت: آنها کار نمی کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت قبل با فکر 30 سال تلاش، قدرت را در دولت و مجلس به دست گرفت تا از تحریم ها رهایی یابد و به رفاه برسد. مسئله ای که باید حل می شد تعامل با غرب بود. اما در نهایت آسیب زیادی به کشور وارد کرد. البته خبر خوش برای مردم و افکار عمومی دولت قبل این بود که سراب غرب تمام شد.

دیدگاهتان را بنویسید