مذاکره کنندگان وین از توافق ایران با چین احساس خطر می کنند/ دیپلماسی ایرانی منتظر نتیجه وین نخواهد ماند

ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800844

یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با همکاری کشورهای دوست و همسایه به شدت در حال پیشبرد اهداف خود است و منتظر وین نخواهد ماند، بنابراین اروپا و آمریکا بیش از ایران از اختلافات در وین متضرر خواهند شد. .

محمدحسن آصفری عضو هیأت رئیسه کمیسیون مشاوره و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ وی با اشاره به اینکه مذاکره کنندگان غربی از توافقات اقتصادی ایران با برخی از کشورهای آسیایی مانند چین و احتمالا روسیه در هفته های آتی احساس خطر می کنند، گفت: اگر اروپا نمی خواهد در وین به توافق برسد یا به تعهدات خود عمل نکند، هیچ توافقی وجود ندارد. «ایران در غرب متوقف نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دیپلماسی انحصاری هدف جمهوری اسلامی ایران نیست، تصریح کرد: ایران با همکاری کشورهای دوست و همسایه به سمت اهداف خود حرکت می کند و منتظر وین نخواهد ماند، بنابراین اروپا و آمریکا دیگر نخواهند بود. موافق. در وین «از ایران رنج خواهم برد.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه آمریکا باید قدرت نفوذ ایران در منطقه را بشناسد و آن را ملاک اقدامات خود قرار دهد، گفت: سناریوی فرسوده آمریکایی صهیونیستی در ایران هراسی راه به جایی نخواهد برد.

آصفری با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با فضاسازی رسانه ای در صدد ترویج پروژه ایران هراسی در منطقه است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا پروژه رژیم صهیونیستی برای بهبود روابط با منطقه به ویژه شرق را خنثی کند. کندتر

وی با بیان اینکه اروپا نشان داده است که بدون اجازه آمریکا کاری انجام نخواهد داد، گفت: برخی از کشورهای اروپایی علاقه زیادی به سرمایه گذاری در ایران دارند، بنابراین از توافق ایران و چین و احتمالا روسیه احساس خطر می کنند. این را بدانید که اختلافات در وین، اروپا و آمریکا را بیشتر از ایران متضرر می کند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید