رشد صادرات نفت و نفت نتیجه دیپلماسی منطقه ای است/ غرب به توافق با وین سرعت می بخشد

ساعت: 14:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804813

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اشاره به اینکه آثار دیپلماسی منطقه ای کشور در هفته ها و ماه های اخیر مشهود بوده است، گفت: فروش مواد غیر نفتی نیز نسبت به سال گذشته 37 درصد افزایش داشته است.

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا; وی با تاکید بر اینکه تسریع در مذاکرات و دستیابی به توافق زودهنگام درخواست غرب است، گفت: مذاکره کنندگان غربی در وین ضرب الاجل آبان ماه را برای دستیابی به توافق بالا برده اند اما جمهوری اسلامی ایران عجله ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایران بر اساس مصوبه 5 اسفند سال گذشته مجلس شورای اسلامی به فعالیت های عادی بازگشته است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با همکاری سازنده در عرصه های مختلف اقتصادی و سیاسی با کشورهای شرقی، غرب اعلام کرد که منتظر نیست. برای انبوه مذاکرات و اینکه از ظرفیت های منطقه ای برای خنثی کردن تحریم ها استفاده کنیم.

نظری با تاکید بر اینکه تاثیرات دیپلماسی منطقه ای کشور در هفته ها و ماه های اخیر مشهود بوده است، تاکید کرد: در حال حاضر فروش فرآورده های نفتی و پتروشیمی نسبت به سال گذشته 40 درصد و همچنین فروش مواد غیرنفتی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. 37 درصد افزایش یافت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با تاکید بر اینکه شتابزدگی برای جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات بی معنی است، گفت: ارائه دولت و اقتصاد کشور باعث تاخیر در مذاکرات وین نمی شود.

نظری خاطرنشان کرد: غرب با فضاسازی و تظاهر به تسریع در مذاکرات سعی دارد مطالبات خود را به مذاکره کنندگان تحمیل کند تا مذاکرات را به سمت غرب سوق دهد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید